Veilig om 'Temp-directory' in windows leeg te halen??

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• groovyhot
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-02-2023

groovyhot

groovy baby ;-)

Topicstarter
mijn c-schijf wordt alsmaar voller en voller terwijl ik er niks opzet, nu heb ik gezocht en gezocht en werd mijn geduld beloond, de temp-directory van windows staat knalvol met gegevens en rare bestanden. dit met bijna 4 gig troep lijkt me zo. is het veilig om deze rommel er gewoon uit te knikkeren??? want dit kan erg goed helpen tegen de traagheid van de pc die de laatste tijd vaker is.

laat wat horen, één goeie reactie is genoeg :)

Cooler Master Cosmos S, X2 5600, X850XT, 4GB, 3.7 Terabyte

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ja

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• nixan
  • Laatst online: 01-08 19:11

nixan

and then?

nee: daar kunnen ook tijdelijke bestanden uit je huidige sessie tussen staan. Niet handig dus.
Gooi alleen oudere bestanden weg

where is my car?

• dawuss
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

nixan schreef op 14 juli 2004 @ 17:58:
nee: daar kunnen ook tijdelijke bestanden uit je huidige sessie tussen staan. Niet handig dus.
Gooi alleen oudere bestanden weg
Alsof dat uitmaakt. Temp is temp. Alles wat daar staat wordt vroeg of laat weggegooid. Er loopt hoogstens iets vast of zo, maar dat gebeurt wel vaker :P
Uiteraard is het beter om dit net na het booten te doen, als je nog niets hebt opgestart.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Maar meestal als die van de huidige sessie zijn zijn ze wel in gebruikt en KAN je ze dus niet verdwijderen dat geeftie dan vanzelf wel aan..
En eens in de zoveel tijd gooi ik hem zelf ook helemaal leeg (voor zover dat dus kan op een aantal bestand in gebruik na) en nog nooit problemen mee gehad dus ook ik zeg volmondig JA die kun je leeggooien.

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 14:54
Nee, niet blindelings leeghalen. Er zijn een paar programma's die er hun programma bestanden "neerpleuren". Wat je het beste kunt doen is selectief die directory leeghalen, er zijn sowieso een aantal directory's die makkelijk herkenbaar zijn en die wegkunnen.

Maar als je het aandurft kun je er natuurlijk voor kiezen om alle programma's af te sluiten en gewoon blindelings alles te verwijderen....

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:22

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 18:00:
Maar meestal als die van de huidige sessie zijn zijn ze wel in gebruikt en KAN je ze dus niet verdwijderen dat geeftie dan vanzelf wel aan..
En eens in de zoveel tijd gooi ik hem zelf ook helemaal leeg (voor zover dat dus kan op een aantal bestand in gebruik na) en nog nooit problemen mee gehad dus ook ik zeg volmondig JA die kun je leeggooien.
Als je wilt, noem eens een voorbeeld van wat je WEL laat staan. Zoals
dawuss al zegt "temp=temp". Daar hoor je niks te bewaren :P
oheng schreef op 14 juli 2004 @ 18:05:
Nee, niet blindelings leeghalen. Er zijn een paar programma's die er hun programma bestanden "neerpleuren". Wat je het beste kunt doen is selectief die directory leeghalen, er zijn sowieso een aantal directory's die makkelijk herkenbaar zijn en die wegkunnen.

Maar als je het aandurft kun je er natuurlijk voor kiezen om alle programma's af te sluiten en gewoon blindelings alles te verwijderen....
OOk voor jou: noem eens een voorbeeld :). Brak programma wat de temp dir nodig heeft om te draaien

[ Voor 35% gewijzigd door We Are Borg op 14-07-2004 18:06 ]

Verwijderd

Weet geen concrete voorbeelden te noemen maar ik doe gewoon een ctrl + a'tje en dan shift + deleteje en dan geeft ie van een aantal bestanden aan dat ze in gebruik zijn dus niet kunt verwijderen en de rest verwijder ik ook gewoon want ben het met je eens!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:44
Wat heeft dit met PMG te maken? :o

Gewoon weggooien, als zo'n bestand open wordt gehouden door een draaiend proces lukt 't niet en laat je die gewoon staan en gooi je de rest weg. Kijk volgende keer even voor dit soort vragen in het WOS subforum (Windows gerelateerde vragen ;) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.