[win98] Users aanmelden (niet netwerkaanmelden)

Pagina: 1
Acties:

• migila
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05 17:55
Bij windows 98 heb je twee soorten user inlog manieren.

-1 is voor netwerk deze kan je uitzetten in netwerk eigenschappen door daar op windows aanmelding te zetten.

-2 je hebt ook een aanmeld scherm voor users waarmee je kan zorgen dat je persoonlijke instellingen zoals bureaublad enzow worden onthouden per gebruiker.

Nu wil ik juist die aanmelding weg halen en krijg hem domweg niet weg
ik weet dat er iets van in configuratiescherm>users zit maar daar kan ik alleen die users aanmaken/verwijderen niet dat user scherm weghalen

kan iemand mij helpen??

Groeten Michiel....

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

In de properties van de netwerkomgeving kan je ergens het type aanmelding op 'Windows Logon' ofzo zetten - daarna kan je de *.PWL files in C:\Windows\ even verplaatsen naar een veilige omgeving (let op dat je zaken als dialup passwords e.d. dan ook kwijt bent) en het zou in orde moeten zijn :)

• migila
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05 17:55
Ik heb het probleem nu ook gevonden. Nog even een toevoeging aan jou reactie:

- Je moet niet ingelogd zijn als je die *.pwl gaat verwijderen want dan kan hij de gebruiker zelf niet verwijderen.

Oplossing: Rebooten, bij dat inlog scherm op esc toets drukken. Dan search: *.pwl en alles verwijderen.

-Bij configuratie scherm moet je bij beveileging naar gebruikersprofielen gaan en dan aanvinken dat iedereen hetzelfde profiel gebruikt.

Groeten Michiel en bedankt...