Software Mp3 Jukebox IR LCD WEB

Pagina: 1
Acties:

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03:49
Ik heb een P1 200@233HMZ die nu fungeert als MP3 Jukebox. De draait zonder monitor, muis en toetsenbord en dat wil ik graag zo houden.

De huidige opstelling:
Linux slackware
Tunez icm mpg123 en lirc

Na wat geklus is het nu mogelijk om met de afstandsbediening nummertjes te skippen en via het web als huisgenoot in te loggen en de playlist aan te passen. op deze compu zijn verschillende externe mp3 directories gemount.

Nu missen we echter iets. Zoals het zien van de playlist in de keuken waar de compu staat, het scrollen door de playlist en eventueel wat knopjes op het ding zelf omdat de afstandsbediening af en toe dienst weigert.

Toevallig slingerde van een oud huisgenoot nog een LCD schermpje rond en na wat solderen vanmiddag blijkt ie uitstekent te werken met smarties onder windows XP. Alternatief voor linux wat ik gevonden heb is bijvoorbeeld lcdproc maar zo te zien is de standaard input/output bepert tot systeem info en daar heb ik eigenlijk 0 interesse in.

Aangezien er van veel software nieuwe versies zijn uitgekomen wil ik de setup wat aan aanpassen om aan mijn wensen te voldoen. (nieuwe install van alles dus)

Enige probleem. Welke combinatie van software moet ik gebruken? Over de combinatie mpg123 en tunez ben ik bijvoorbeeld niet heel erg tevreden aangezien de werking ervan berust op het killen van de applicatie om naar het volgende nummer te gaan, zodoende zal je nooit een nette fade in kunnen maken.

Eisen/software:
Infraroodsensor: lirc (ben ik tevreden over)
mp3speler: mpg123 (niet tevreden over maar is gekoppelt aan tunez)
jukebox proggie:tunez> (alternatieven?)
LCD: LCDproc (hoe krijg zoveel mogelijk smarties functies erin?)
Zelf een programma aanpassen of wat scripten lukt wel, maar hele nieuwe dingen schrijven heb ik de ervaring niet voor en zoveel tijd om dat te leren wil ik er atm niet in steken.

Links naar de diversen genoemde items/proggies zal ik later posten.

[ Voor 6% gewijzigd door Terror op 14-07-2004 17:26 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Even voor de duidelijkheid; je maakt momenteel gebruik van dit stuk software: Tunez? Heb je hier al eens tussengekeken voor alternatieven?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03:49
Om heel eerlijk te zijn nog niet op die manier gezocht, zitten wat leuk ogende proggies tussen, wat dat betrefd is de vraag eigenlijk wat jullie me aanraden.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64