Naar aanleiding van dit topic heb ik de volgende vraag: is het mogelijk om harde schijven te "resetten"? Zoals in dat topic te lezen is heb ik twee schijven op een externe case aangesloten, en nu spinnen ze dus allebei niet meer op. Zit er een soort beveiliging op HD's tegen verkeerd aansluiten? Ik heb wel vernomen dat pin 1 de reset pin is, maar kan je daar ook zelf een reset mee uitvoeren door er een jumper op te zetten ofzo? Een van deze schijven is een oude 10 Gb, maar de onder is een spiksplinternieuwe 160 Gb WD, toch wel zonde als die kapot is.
Wat als je de harde schijven gewoon aansluit, via ata, werken ze dan wel. Ik snap niet echt wat je bodoelt met "resetten"?
Via ata spinnen ze ook niet op. Als ik ze via de externe case aansluit, wordt hij wel geinstalleerd, met het juiste typenummer etc. Hij staat ook in m'n hardware. Dus de controller werkt nog wel denk ik. Wat ik bedoel met resetten: ik denk (hoop) dat door het aansluiten op de externe case de schijven in een soort "beveiligingsstand" zijn gekomen, waardoor ze niet meer opspinnen. (Weet niet of zoiets wel uberhaupt bestaat). Misschine dat door een reset (indien mogelijk) dit opgelost wordt en ik m'n schijven weer kan gebruiken.
De reset pin van een hd heeft niet zoveel te maken met de term reset waar jij aan denkt.
En nee er zit echt geen beveiligingsstand op de hd.
Als ze ook direct via de ata poort niet opspinnen... vrees ik het ergste..
Wat gebeurt er als je ze alleen aan een molex hangt..
dus niet de ide stekker, en ook niet via dat externe ding.. alleen de molex.
En nee er zit echt geen beveiligingsstand op de hd.
Als ze ook direct via de ata poort niet opspinnen... vrees ik het ergste..
Wat gebeurt er als je ze alleen aan een molex hangt..
dus niet de ide stekker, en ook niet via dat externe ding.. alleen de molex.
Nee, ik zoek meer naar iets vergelijkbaar met een software-reset ofzo.Gamb schreef op 15 juli 2004 @ 09:45:
Bedoel je een low-level format?
Verwijderd
als het een nieuwe 160Gb schijf is zal ik hem lekker opsturen naar de fabrikant ipv er zelf mee gaan experimenteren zodat je de kans loopt dat de garantie vervalt. Dat is pas zonde....
Pagina: 1