Toon posts:

branden op dvd of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dvd gedownload in heel veel rar stukjes. eenmaal uitgepakt krijg ik alleen een [naamfilm].ts bestand die te grote van een dvd is.

kan ik dit als image op een bestand branden o.i.d. zo dat ik em op de dvd speler van de tv kan bekijken?

Ik kan dit bestand overigens alleen met een proggie bekijken dat "VideoLan" heet.

alvast bedankt. _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 16:18 ]

Verwijderd

Nero starten, dvdvideo maken en naar de video_ts map gooien.

Je loopt hier toch al een jaartje rond, beetje zelf uitpluizen en zoeken is wel gewenst. Wat heb je al gedaan e.d. :)

Verwijderd

Yep, google is een mooie site om dingetjes te zoeken hoor! ;)

http://filext.com/detaillist.php?extdetail=TS

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Simpel antwoord: nee

Lang antwoord: misschien ;)

Als je ff op de file extensie .TS zou zoeken, dan vind je dat dit wel MPEG2 is, maar een ander stream type:
VOB files you find on a DVD are MPEG2-PS files. The PS format, however, is not adapted for streaming video through a network or by satellite. Another format called Transport Stream (TS) was designed for streaming MPEG videos through such channels. VideoLAN software can handle these streams.
Deze zou je voor op een DVD moeten omzetten naar PS formaat. Daar is wel een proggie voor: http://www.lucike.info/in...ke.info/page_projectx.htm

Ik heb het zelf al eens getest, maar ik heb de files nog niet op DVD gebrand gekregen (ze zijn nog niet 100% conform PS geloof ik). Kan echter aan de DVD software liggen. Ik zou zeggen, probeer het gewoon...

( doet Nero dat omzetten ook jongen? Ik geloof er niets van! )

[ Voor 5% gewijzigd door voodooless op 14-07-2004 16:24 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 16:20:
Nero starten, dvdvideo maken en naar de video_ts map gooien.

Je loopt hier toch al een jaartje rond, beetje zelf uitpluizen en zoeken is wel gewenst. Wat heb je al gedaan e.d. :)
ja ik heb best veel gezoch hier op het forum en kwam alleen maar steeds bij posts waar ze het steeds hadden over video_ts en audio ts alleen ik heb hier dus maar 1 bestand dat .ts heeft en die moet ik dus in video_ts gooien met niets anders?

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op 14 juli 2004 @ 16:22:
Simpel antwoord: nee

Lang antwoord: misschien ;)

Als je ff op de file extensie .TS zou zoeken, dan vind je dat dit wel MPEG2 is, maar een ander stream type:

[...]

Deze zou je voor op een DVD moeten omzetten naar PS formaat. Daar is wel een proggie voor: http://www.lucike.info/in...ke.info/page_projectx.htm

Ik heb het zelf al eens getest, maar ik heb de files nog niet op DVD gebrand gekregen (ze zijn nog niet 100% conform PS geloof ik). Kan echter aan de DVD software liggen. Ik zou zeggen, probeer het gewoon...

( doet Nero dat omzetten ook jongen? Ik geloof er niets van! )
Bedankt, ga ik vanavond proberen.

Moet eerst ff werken ;) maar als jullie nog meer oplossingen weten dan zijn die altijd welkom :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 16:23:
[...]

ja ik heb best veel gezoch hier op het forum en kwam alleen maar steeds bij posts waar ze het steeds hadden over video_ts en audio ts alleen ik heb hier dus maar 1 bestand dat .ts heeft en die moet ik dus in video_ts gooien met niets anders?
hooooo sorry ik ben in de war met de mapnaam vs vob. excuses, dus niet zo simpel! :)

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Dit is inderdaad een formaat wat ook in de digitale satelliet wereld gebruikt wordt. Ik gebruik voor het omzetten van opnames meestal het programma PVASTRUMENTO dit is vrij te downloaden en werkt erg goed.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:04

Jag

Je hebt een high definition film gedownload. TS files gebruiken idd ook mpeg2 comrpessie net als normale DVD films maar het is geen PAL of NTSC. Waarschijnlijk is het of 720p (1280x720 progressive) of 1080i (1980x1080 interlaced), een vele hogere resolutie.

Wat je moet doen is hem branden met Nero als DVD UDF, die kan dat soort grote bestanden aan. Je kan hem ook niet met je DVD speler afspelen, moet per se op je pc. En je hebt ook best een snelle pc nodig. Mogelijke players zijn VLC, WinDVD 6 of zoomplayer. Die laatste met gebruik van de Elecard of Sesam decoders. De Sesam decoder heeft een veel lager cpu gebruik maar geeft wat problemen bij mij.

Kijk bijvoorbeeld eens in dit draadje (registration wel nodig helaas, maar het is zoiezo een goed forum als je geinteresseerd bent in HDTV).

• Bigfoot
Jag,

Hoe weet je dat een een HDTV bestand is?

Ik heb hier ook .ts bestanden op normale resolutie (van satelliet) in normale resolutie

• Jag

Jag

Bigfoot schreef op 14 juli 2004 @ 18:22:
Jag,

Hoe weet je dat een een HDTV bestand is?

Ik heb hier ook .ts bestanden op normale resolutie (van satelliet) in normale resolutie
Sja, beetje educated guess. Maar je hebt gelijk, het hoeft niet per se zo te zijn.

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:34

R-B

Blokkert

lol HDTV ken je echt niet kwijt op dvd hoor :+

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• Bigfoot
Inderdaad, als de TS zegt dat ie een film heeft gedownload ter grootte van een DVD (4.6GB ofzo) dan zal dat zeker geen HDTV zijn lijkt me.

• R-B

R-B

Blokkert

Bigfoot schreef op 14 juli 2004 @ 19:21:
Inderdaad, als de TS zegt dat ie een film heeft gedownload ter grootte van een DVD (4.6GB ofzo) dan zal dat zeker geen HDTV zijn lijkt me.
:9 :P

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Verwijderd

heb je wel een mooi blu-ray recordertje voor nodig :p

• Jag

Jag

R-B schreef op 14 juli 2004 @ 19:17:
lol HDTV ken je echt niet kwijt op dvd hoor :+
Ja, wel dus. Je DVD speler kan er niks mee natuurlijk, maar ik brand ook alles op DVD weg (anders staat je hd zo snel vol :P ). Voor de ene film heb je wat meer discs nodig dan de andere, maar meestal heb je aan twee genoeg. En dan heb je een 1080i film met een bitrate van iets van 15Mbit (en nog 384Kbit geluid :P ).
Zo bijzonder is HDTV nou ook weer niet, het is gewoon een hogere resolutie en vaak progressive (alhoewel er veel in 1080i wordt uitgezonden om de een of andere reden). Ik kijk veel HDTV omdat 720p precies de native panel resolutie is van mijn projector.
4.6GB kan goed een film of docu zijn van een klein uur.

[ Voor 4% gewijzigd door Jag op 14-07-2004 19:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bigfoot schreef op 14 juli 2004 @ 19:21:
Ja dat klopt het is iets minder dan 4,6 gig, ik down het dus met grabbit en op www.newzbin.com stond dus dat het een dvd is... dus dan denk ik, dat zal wel een image zijn. maar hoe krijg ik het dan op de tv afgespeeld ;) snappie :P

• R-B

R-B

Blokkert

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 23:08:
[...]

Ja dat klopt het is iets minder dan 4,6 gig, ik down het dus met grabbit en op www.newzbin.com stond dus dat het een dvd is... dus dan denk ik, dat zal wel een image zijn. maar hoe krijg ik het dan op de tv afgespeeld ;) snappie :P
newsgroups dus _/-\o_

offtopic:
Tip: Gebruik FTD

[ Voor 6% gewijzigd door R-B op 14-07-2004 23:19 ]

• Jag

Jag

Ik heb nog nooit een DVD gereleased zien worden in .ts formaat (is ook bepaald niet handig om dat te doen), alleen maar HDTV films. Is er niet iets in de bestandsnaam waaruit je kan opmaken of het wel of niet hdtv is? Maar volgens mij wordt het zoiezo lastig om zo'n .ts te converteren naar iets waar een DVD speler iets mee kan.

Verwijderd

Topicstarter
Jag schreef op 14 juli 2004 @ 23:50:
Ik heb nog nooit een DVD gereleased zien worden in .ts formaat (is ook bepaald niet handig om dat te doen), alleen maar HDTV films. Is er niet iets in de bestandsnaam waaruit je kan opmaken of het wel of niet hdtv is? Maar volgens mij wordt het zoiezo lastig om zo'n .ts te converteren naar iets waar een DVD speler iets mee kan.
Wat ik net pas bedenk |:( is dat ie uit de group alt.binaries.hdtv kwam.... :+ maar bij newzbin.com stond dat het een dvd was....

• Jag

Jag

Kortom, gewoon op je pc kijken :).

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Maar als je dit nu gewoon omzet in een PS MPEG2 bestand, dan zou je het toch gewoon op een echte DVD moeten kunnen branden (met een van de twee proggies die hier gepost zijn)? Het is niet comform DVD-standaard, maar veel players boeit dat weinig. Denk dat dat erg van het type afhankelijk is of hij het stand-alone doet of niet..

[ Voor 9% gewijzigd door voodooless op 15-07-2004 00:52 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Jag

Jag

Al zou de DVD speler het accepteren, dan nog, het is geen PAL of NTSC. Dus de tv gaat het zoiezo niet snappen. Dus gewoon via je pc kijken. Je kan evt via de tv out kijken als je die hebt. Dat is wel zonde van de kwaliteit alleen. Dus ik zou gewoon op de pc kijken.
HDTV is eigenlijk alleen interessant voor mensen met een projector of een hoge resolutie LCD scherm.
Voor suggesties voor software om ts files af te spelen, zie mijn eerdere post.

[ Voor 10% gewijzigd door Jag op 15-07-2004 01:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jag schreef op 15 juli 2004 @ 01:25:
Al zou de DVD speler het accepteren, dan nog, het is geen PAL of NTSC. Dus de tv gaat het zoiezo niet snappen. Dus gewoon via je pc kijken. Je kan evt via de tv out kijken als je die hebt. Dat is wel zonde van de kwaliteit alleen. Dus ik zou gewoon op de pc kijken.
HDTV is eigenlijk alleen interessant voor mensen met een projector of een hoge resolutie LCD scherm.
Voor suggesties voor software om ts files af te spelen, zie mijn eerdere post.
ok, bedankt voor al jullie posts _/-\o_ dan weet ik dat ik er niet meer naar hoef te zoeken :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb daarbij nog wel een andere manier gevonden :*)

Ik heb zo juist via google een uitleg gevonden hoe je ts overzet naar avi, en avi zal je ongetwijfeld wel naar een dvd branden zo dat het op de tv te zien is met een dvd speler :*)

De site is:
http://www.divx-digest.com/articles/dtv2avi.html

en mocht je het geen goede site vinden dan zoek je gewoon verder met de zoekwoorden: convert ts avi (die ik overigens heb gebruikt :Y) )

ff nog 1 vraagje... kunnen jullie mij zoekwoorden geven van hoe ik van een .vob bestand of een avi een dvd voor de tv maak? dan zoek ik de rest zelf wel uit 8)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 01:56 ]

• Jag

Jag

Met die stappen beschreven in die guide downconverten ze het eerst naar een normaal NTSC formaat video en daarna gooien ze er nog DivX compressie overheen. Misschien dat je een DVD speler hebt die DivX kan lezen, zo niet dan moet je er iets van maken dat je DVD speler wel snapt. Geen idee hoe dat precies moet (zoiezo iets met MPEG2 compressie) maar het moet iets met .VOB en .IFO bestanden zijn.
Maa goed, blijf het zonde vinden om zo'n mooie High Definition TS stream te gaan verneuken. Op een computer monitor komt zo'n high definition film best mooi uit hoor!
Pagina: 1