Voor een klant ben ik bezig een inlogprocedure te schrijven waarmee mensen van dat bedrijf kunnen inloggen op mijn applicatie door hun gebruikersnaam te verifieren in hun LDAP systeem. Ik heb van hen enige voorbeelden gehad en heb ook gekeken naar een erg basic voorbeeld van MSDN.
Wat ik ook probeer, telkens als ik probeer een query te doen op hun LDAP krijg ik de melding "table does not exist" terug.
ik doe nu dit:
(IP en port zijn anders uiteraard
)
en krijg dan als antwoord:
met telnet heb ik de betreffende server benaderd en er wordt een connectie gemaakt welke ook meteen wordt gesloten. Ik maak daaruit op dat de server wel bereikbaar is, maar dat ik iets fout doe in mijn script. Na veel googlen kom ik vooral opmerkingen tegen dat de IUSR anonymous voor ASP pagina's uit moet staan, maar omdat ik dit nu via vbs probeer zouden de rechten op de machine waar ik het uitvoer geen issue moeten zijn.
Mijn technisch aanspreekpunt (beheerder van de server) zit in Parijs, dus iig vandaag en morgen is het vrij kansloos met hem contact op te nemen (14 juli=feest), terwijl het best een spoedklus betreft
Daarom mijn vraag of iemand deze foutmelding kent en een manier weet om eromheen te werken en of op te lossen... Sowieso weet ik niet de preciese reden van deze foutmelding (is de server onbereikbaar, of welke "table" wordt hier bedoeld
)
iedere suggestie is welkom, want ik zit vast
Wat ik ook probeer, telkens als ik probeer een query te doen op hun LDAP krijg ik de melding "table does not exist" terug.
ik doe nu dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Set conn = createObject("ADODB.Connection")
conn.Provider = "ADSDSOObject"
conn.Properties("User ID") = "cn=inlog"
conn.Properties("Password") = "pwd"
conn.Properties("Encrypt Password") = False
conn.Open "ADs Provider"
Set rs = conn.Execute("<LDAP://111.111.111.111:2999;(sn=*);ADsPath;subtree") |
(IP en port zijn anders uiteraard
en krijg dan als antwoord:
code:
1
| C:\Inetpub\wwwroot\x500\msdn.vbs(10, 7) Provider: Table does not exist. |
met telnet heb ik de betreffende server benaderd en er wordt een connectie gemaakt welke ook meteen wordt gesloten. Ik maak daaruit op dat de server wel bereikbaar is, maar dat ik iets fout doe in mijn script. Na veel googlen kom ik vooral opmerkingen tegen dat de IUSR anonymous voor ASP pagina's uit moet staan, maar omdat ik dit nu via vbs probeer zouden de rechten op de machine waar ik het uitvoer geen issue moeten zijn.
Mijn technisch aanspreekpunt (beheerder van de server) zit in Parijs, dus iig vandaag en morgen is het vrij kansloos met hem contact op te nemen (14 juli=feest), terwijl het best een spoedklus betreft
Daarom mijn vraag of iemand deze foutmelding kent en een manier weet om eromheen te werken en of op te lossen... Sowieso weet ik niet de preciese reden van deze foutmelding (is de server onbereikbaar, of welke "table" wordt hier bedoeld
iedere suggestie is welkom, want ik zit vast
kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord