Toon posts:

D-link wireless modem/router probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heeft er iemand hier misschien nog tips over hoe dit modem aan de praat te krijgen, het gaat om het volgende probleem.

ik heb een wireless ADSl router+modem, een d-link 604+, gekocht om draadloos internet te kunnen delen (ADSL lite van Wanadoo). Het lukt me wel om een draadloos netwerk aan te leggen. Het probleem is alleen dat het niet lukt om de ingebouwde modem goed met internet te verbinden. Hij belt wel in en maakt wel verbinding en geeft ook aan verbonden te zijn, en verkrijgt een ip nummer van wanadoo maar ik kan vervolgens geen websites pingen met de router. De firewall staat uit en ik heb het via alle computers in het netwerk geprobeerd maar het probleem zit echt in de modem/router zelf. De router is na contact met de helpdesk in nederland teruggeweest naar D-Link in Engeland maar volgens hun werkt hij daar perfect. Ik heb de helpdesk van wanadoo en kpn al geprobeerd maar alle instellingen lijken te kloppen.

Ik heb wel mensen gehoord over software voor de router maar ik begrijp niet echt wat daar mij bedoeld wordt. Ik gebruik alleen de firmware en maak verbinding via internet explorer om instellingen te wijzigen, de firmware is ook al een paar keer gereset en geupdate wat overigens ook geen zier helpt.

nog even de voor de hand liggende instellingen voor wanadoo adsl:
VPI 8
VCI 48
PPoAVC MUX

als iemand nog een goed idee heeft dan hoor ik het heel graag, momenteel draait het draadloze netwerk wel maar er is alleen internet als een van de computers aanstaat en ingebeld is via USB modem op ADSL.

alvast veel dank

Verwijderd

zelfde probleem hier! wie weet hoe dit opgelost moet worden want ik snap er nu niet veel meer van!

Verwijderd

Optie 1: je bent vergeten DNS in te stellen op het modem.
Optie 2: je bent vergeten DNS op je PCs in te stellen
Optie 3: het modem is niet compatible met je ADSL provider

Kun je wel pingen naar bijvoorbeeld 195.11.243.41 vanaf je wifi netwerk, maar niet naar games.demon.nl, dan weet je dat je ene DNS probleem hebt.

Overigens, geef eens wat config info van je modem en je pcs dan, want met deze info komen we er niet.

Verwijderd

ik ben dus wel ingebeld, inc ip van provider dus modem in compatible, en dns is ingesteld. de verbinding is er wel maar de modem/router geeft geen signaal door van het internet, kan wel pingen van pc naar pc endergelijke maar niet de buitenwereld op