CHKDSK Scheduled on Next Boot

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-12 21:16
Toen ik een tijdje geleden mijn Windows partitie wilde defragmenteren, kreeg ik een melding over CHKDSK dat een scan gepland had staan voor de komende reboot.. Na een reboot, waar ik overigens niks heb gezien van CHKDSK, probeer ik defrag nog 's, en ik krijg dezelfde melding.

Ik heb al iets gevonden over 't register, waar ik een bepaalde waarde moest veranderen in BootExecute in [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager]. Dit helpt niet. Verder heb ik niks kunnen vinden, maar ik hoop dat iemand me kan helpen om deze dirty bit weg te krijgen...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je nu eens chkdsk forceert om te laten checken (chkdsk c: /f en dan rebooten?)

Verder - welk OS gaat het hier over - dan kan ik dit in je topic titel zetten? :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je zou eventueel je schijf uit kunnen sluiten van controles bij boot; maar dit is een omweg en lost het achterliggende probleem natuurlijk niet op
[...]

chkntfs drive: [...]
chkntfs /d
chkntfs /x drive: [...]
chkntfs /c drive: [...]

drive: Specifies a drive letter.

/D Restores the machine to the default
behavior; all drives are checked at boot
time and chkdsk is run on those that are
dirty. This undoes the effect of the /X
option.

/X Excludes a drive from the default boot-time
check. Excluded drives are not accumulated
between command invocations.

/C Schedules chkdsk to be run at the next
reboot if the dirty bit has been set.

[...]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-12 23:00
Dit probleem hebben wij ook bij onze fileserver (DC) op de D-partitie, wanneer je hem na een keer defragmenteren nogmaals wil defragmenteren, moet ie eerst herstart worden. Chkdsk/f helpt niet, het duurt veel langer met opstarten, de volgende keer is dat er weer...

Gaat om Windows 2000 Server. Mogelijke oplossing van onze externe (technische) support:

- back-up maken
- formateren
- back-up restoren

Probleem: onze AD database staat erop... :/

Whoop!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-12 21:16
Het gaat hier om een XP Pro SP1 bak. Het probleem is, dat CHKDSK een check heeft staat voor de volgende reboot, maar deze wordt niet uitgevoerd. Gevolg is dat defrag elke keer zeurt om een geplande check, en dat ik moet rebooten om 'm uit te voeren, maar aangezien dat geen effect heeft, zit ik mooi vast :P

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:41
heb ik hier ook gehad, na een volledige dag tijd verspillen heb ik maar een format gedaan. :(

Verwijderd

Het is misschien niet 'de' oplossing maar format is nog veel meer (sorry) belachelijk.

Ergens in registry staat dus iets.
Haal regmonitor by http://www.sysinternals.com op en laat die lopen.
Start chkdsk en als deze stopt of eventueel eerder stop je de capture van regmonitor.
Kijk welk process naam erbij chkdsk hoort en waar dat in de registry leest en/of schrijft.
Een hint wat te doen komt dan vanzelf boven om dat bit de nek omte draaien.
MS Rules weet je nog wel.
Gebruik nu linux. heb dat gedonder niet meer.

Uhhhh. nou ja een chkdsk achtig iets als ik reboot 1x per jaar.
Die was ik straal vergeten.

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-12 23:00
Weet iemand iets meer hierover, is het misschien een hardware probleem, een aankondiging dat een van onze schijven gaat overlijden of misschien corrupt is?

Insight Guide geeft iig nog niets aan, ook niet tijdens een real-time scan...

Formateren is zo 123 geen optie vanwege DC+AD

Schijven zijn Compaq 18,2 GB SCSI schijven in Raid 5, lampjes geven allemaal ok aan.

Weet iemand misschien een tooltje om de schijven hardwarematig te testen, of zit het in de schijfindeling zelf?

Schiet echt niet op wanneer we hem willen defragmenteren, eerst herstarten, half uur wachten tot chkdsk klaar is, defragmenteren (wat overigens ook nog is 2 uur duurt), herstarten, chkdsk etc. Weinig zin om elke dag tot 8 uur hier te blijven ;)

Whoop!

Pagina: 1