Ik heb sinds enkele weken een 'knipperlicht' verbinding, linesync blijft, maar de verbinding met de centrale wordt telkens verbroken.
Na de snelheidsverhoging leek alles in orde tot een week geleden.
Ik netjes paar dagen gewacht, kan altijd zijn dat ze aan het werk zijn etc.
Maar vandaag werd ik er toch gek van en KPN gebeld, kreeg KPN ADSL Storingsdienst aan de lijn.
"Meneer, om welk telefoonnummer gaat het?"
xxx-xxxxxxx
"Ah, en sinds wanneer heeft u deze klachten?"
Sinds enkele weken, na de verhoging was alles nog in orde.
"Welke Windows versie heeft u?"
Mevrouw, dat is niet van belang, aangezien mijn verbinding een storing heeft, niet mijn pc.
"ah ok, heeft u een speedtouch of ander modem?"
Een SMC ADSL modem/router.
"Ik vraag het even na, moment"
.....
"Meneer, u heeft geen speedtouch, dus kunnen wij u niet verder helpen, excuses, tot ziens."
uhm.. ja tot ziens..
Ik heb meteen de algemene voorwaarden nagekeken die ik getekend heb destijds met het afsluiten van mijn ADSL abonnement, en hieruit blijkt niet dat ik verplicht een Speedtouch moet hebben, willen ze mijn storing oplossen.
Ik wordt nu verplicht geacht om een speedtouch te kopen/huren/lenen, zodat KPN weer het rijtje van reset, cd gebruiken etc kan volgen, waaruit gaat blijken dat mijn lijn de snelheid niet aankan vanwege de afstand.
Ter informatie:
Het modem probeert nu elke 5 minuten ongeveer de verbinding te verbreken en daarna weer verbinding te maken om te trainen op een lagere snelheid wat niet lukt/gaat.
Maar om terug te komen op mijn probleem, staat KPN in het recht om mijn storingsmelding niet aan te nemen omdat ik een SMC modem heb en geen speedtouch?
Indien ja, dan zou het toch logisch moeten zijn dat ze hiervan melding moeten maken, indien je geen modem aanschaft tijdens het aanvragen van een adsl abonnement?
Zijn er trouwens meer mensen die bovenstaande ook ervaren hebben?
\edit: het gaat om een Xs4all Fast abonnement op het KPN ADSL netwerk. De snelheid haalt ie wel met trainen, maar kan ie door de vele errors niet vasthouden.
Na de snelheidsverhoging leek alles in orde tot een week geleden.
Ik netjes paar dagen gewacht, kan altijd zijn dat ze aan het werk zijn etc.
Maar vandaag werd ik er toch gek van en KPN gebeld, kreeg KPN ADSL Storingsdienst aan de lijn.
"Meneer, om welk telefoonnummer gaat het?"
xxx-xxxxxxx
"Ah, en sinds wanneer heeft u deze klachten?"
Sinds enkele weken, na de verhoging was alles nog in orde.
"Welke Windows versie heeft u?"
Mevrouw, dat is niet van belang, aangezien mijn verbinding een storing heeft, niet mijn pc.
"ah ok, heeft u een speedtouch of ander modem?"
Een SMC ADSL modem/router.
"Ik vraag het even na, moment"
.....
"Meneer, u heeft geen speedtouch, dus kunnen wij u niet verder helpen, excuses, tot ziens."
Ik heb meteen de algemene voorwaarden nagekeken die ik getekend heb destijds met het afsluiten van mijn ADSL abonnement, en hieruit blijkt niet dat ik verplicht een Speedtouch moet hebben, willen ze mijn storing oplossen.
Ik wordt nu verplicht geacht om een speedtouch te kopen/huren/lenen, zodat KPN weer het rijtje van reset, cd gebruiken etc kan volgen, waaruit gaat blijken dat mijn lijn de snelheid niet aankan vanwege de afstand.
Ter informatie:
code:
1
2
3
4
| Operation Data Upstream Downstream Noise Margin 7 dB 4 dB Output Power 7.5 dBm 11 dBm Attenuation 23 dB 34 dB |
Het modem probeert nu elke 5 minuten ongeveer de verbinding te verbreken en daarna weer verbinding te maken om te trainen op een lagere snelheid wat niet lukt/gaat.
Maar om terug te komen op mijn probleem, staat KPN in het recht om mijn storingsmelding niet aan te nemen omdat ik een SMC modem heb en geen speedtouch?
Indien ja, dan zou het toch logisch moeten zijn dat ze hiervan melding moeten maken, indien je geen modem aanschaft tijdens het aanvragen van een adsl abonnement?
Zijn er trouwens meer mensen die bovenstaande ook ervaren hebben?
\edit: het gaat om een Xs4all Fast abonnement op het KPN ADSL netwerk. De snelheid haalt ie wel met trainen, maar kan ie door de vele errors niet vasthouden.
[ Voor 6% gewijzigd door slaay op 14-07-2004 15:05 ]
Dich bis echt unne foëzen haas