Toon posts:

PAPST koeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag op de jaarbeurs in utrecht (InterExpo) een PAPST-koeler van 12cm gekocht. Met een fan-plug. Dus ik dat ding aansluiten: gebeurt nix.
Ik de stekker er af knippen en in een hdd-voeding gooien, gebeurt eerst nix, toen wat draadjes verwisseld, toen gebeurde er heel even iets en toen niets meer.
Dus toen weer de draadjes om gedraaid en toen gebeurde er weer nix. Toen -terwijl pc aan stond- weer draadjes om gewisseld en PATS, dat was mijn PAPST. Er kwamen nog wat zielige rookpluimpjes af en daar mocht ik het mee doen.
Nu doet alleen die hdd-voeding (waar eerst een 5cm case-fan op zat) het dus ook niet meer.

What the fuck is er allemaal gebeurd?

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 08:40
Mmm, kortsluiting over overbelasting van je koeler. Als het een beetje gare voeding was, dan kon die die kortsluiting niet hebben, en issie er ook mee gekapt..

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar dat is het hem dus juist. Er zitten 4 draden aan die voeding, een 1 is nu stuk. Terwijl je zou denken dat die 4 gewoon van 1 grote draad afgesplitst zijn....

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Hoeveel Volt was dat ding dan? (de fan)

Een cliche is ooit origineel begonnen

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 08:40
Misschien worden die draden per stuk gestabiliseerd, dus heb je één stabilsator opgeblazen!

Verwijderd

Umhh plus en min omgedraaid :(
12 volt of de draai-sensor gezet. :(

Ik ben tamelijk sympathiek met het probleem, ik heb van de PC-dump dag een papst en een panaflo 12 cm.....

Gelukkig heb ik een oudere broer die het testwerk heeft gedaan toen'ie m'n verwarring zag :P

(Ik was bezig m'n gemolde KT7-RAID bord te vervangen... de IDE wilde niet werken.. als de secundaire IDE niet goed zit aangesloten doet ook de primaire het niet, weet ik nu |:( )
Pagina: 1