Ik vraag me af of er nog verschil zit in de beeld/-signaalkwaliteit van de Sapphire en PowerColor 9600XT kaarten. De PowerColor volgt volledig het ATI reference design, terwijl de Sapphire een iets ander design met andere componenten lijkt te gebruiken. Ik kan in de verschillende reviews helaas niets vinden over de 2D beeldkwaliteit. Weet iemand er meer over?
hooguit 0.1% verschil, miss clockt de 1 wat beter over door een betere koeling of ander geheugen maar op dezelfde snelheid hebben ze precies dezelfde beeldkwaliteit.
je kan niks vinden over de beeldkwaliteit omdat er simpelweg vrijwel geen verschil is.<-- dit is dus niet helemaal waar
De verschillen die je ook kan vinden worden ook weer vaak bepaald door de persoon die er naar kijkt. Wat is beter he?
Het is dus vaak ook smaakafhankelijk. Verschillen zijn trouwens vaak niet typeafhankelijk als ze er zijn. Je kan 2 kaarten van hetzelfde merk en type gaan vergelijken en verschillen tegenkomen. (Door bijv. : andere core, ander geheugen..)
Het is dus vaak ook smaakafhankelijk. Verschillen zijn trouwens vaak niet typeafhankelijk als ze er zijn. Je kan 2 kaarten van hetzelfde merk en type gaan vergelijken en verschillen tegenkomen. (Door bijv. : andere core, ander geheugen..)
[ Voor 42% gewijzigd door Hann1BaL op 14-07-2004 14:58 ]
Verwijderd
Ik had eerste een Peak/Oem Radeon en nu een Sapphire radeon en de 2d kwaliteit is bij de sapphire vele malen beter. (veel minder noise) Ik weet het verschil tussen powercolor en sapphire niet, maar er kan wel degelijk verschil zitten in kwaliteit, ook al volgen ze het reference design
Je hebt gelijk.Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 14:53:
Ik had eerste een Peak/Oem Radeon en nu een Sapphire radeon en de 2d kwaliteit is bij de sapphire vele malen beter. (veel minder noise) Ik weet het verschil tussen powercolor en sapphire niet, maar er kan wel degelijk verschil zitten in kwaliteit, ook al volgen ze het reference design
Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs
Dank je. Dan gaan we dus voor de Sapphire. Hij is zelfs nog 5 euro goedkoper
Verwijderd
ik heb ook een sapphire 9600 pro, en ben er heel tevreden over, en zelfs als de sapphire nog goedkoper is, zou ik ZEKER die nemen.
deze sapphire klokt ook goed over, mijn hoogste 3mark01 = 14199 op een amd2800+
deze sapphire klokt ook goed over, mijn hoogste 3mark01 = 14199 op een amd2800+
Pagina: 1