Toon posts:

[RedHat 7.0] Mail forwarden (sendmail)

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om op 1 of andere manier een kopie van alle mailtjes die binnen komen op mijn sendmail bakkie te forwarden naar een andere mailserver?

Dit moet volgens mij kunnen, maar waar kan ik dit instellen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 14:25:
Is het mogelijk om op 1 of andere manier een kopie van alle mailtjes die binnen komen op mijn sendmail bakkie te forwarden naar een andere mailserver?

Dit moet volgens mij kunnen, maar waar kan ik dit instellen?

Alvast bedankt!
Wil je eigenlijk wel alle mailtjes forwarden? Wat gebeurt er b.v. bij een bounce, ga je gebouncte mails ook forwarden (dan zijn mail loops haast onvermijdbaar)...

Verwijderd

Topicstarter
Als je dit soort mailtjes kan filteren zou dat natuurlijk perfect zijn...

Ik hoorde net van iemand dat dat doorsturen kan met "always bcc"?!?!?!?!

:?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 14:59 ]

• T006
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:31
Je kan natuurlijk mimedefang (www.mimedefang.org) aan je sendmail hangen. Hier kan je met een paar regels perl een kopie van de mail ergens anders naar sturen oid.

Suc6

[ Voor 7% gewijzigd door T006 op 14-07-2004 15:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar dit is dus niet mogelijk in sendmail zelf?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 16:27:
Maar dit is dus niet mogelijk in sendmail zelf?
Nope, het moet via een (milter) filter; de meeste spam/virus filters (SpamAsassin, MailScanner, enz.) kunnen dit.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik denk dat je NOS policy - updated 01/04/03 even moet lezen, we verwachten hier dat je het een en ander zelf probeert en uitzoekt voor je hier komt vragen. Bijvoorbeeld zelf 5 miuten moeite doen in plaats van met overdreven leestekens dingen roepen als "Ik hoorde net van iemand dat dat doorsturen kan met "always bcc"?!?!?!?!", het is hier geen helpdesk.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.