Toon posts:

Harddisk krijgt geen drive letter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn 2e schijf wordt wel gezien in de BIOS en in sysyteem beheer bij Mijn Computer etc. Hij krijgt alleen geen drive letter toegewezen. Heb al van alles geprobeerd maar tot nu toe geen succes. Wie helpt mij???

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:31

Eraser127

Nijkerk

gebruik je toevallig nog iets TweakUI ofzo?

My Discogs

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb al van alles geprobeerd
Definieër? Anders komen we hier met allemaal suggesties die je natuurlijk al allemaal hebt uitgeprobeerd. En da's zonde :)

Verwijderd

en je kan wel data op de shijf op slaan?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Misschien heel dom, maar je hebt de schijf toch wel geformatteerd (en evt gepartitioneerd) he?

Verwijderd

Topicstarter
Ja de schijf heeft namelijk altijd gewerk. Heb mijn PC opnieuw opgebouwt. C schijf geback-upt naar de toenmalige D (de schijf die het nu niet meer doet) Stekkers eruit om te voorkomen dat deze D per ongeluk geformatteerd zou worden. XP opnieuw op C gezet. En wil nu dus mijn oude "D" schijf weer uitlezen. Volgens een demo versie van oa R-Studio staat alles er nog op. In de ROOT sector krijg ik een folder $$$00049 met een rood kruis ervoor. Volgen een demo van Active@undelete zijn er vier partities verdwenen maar is een demo dus kan ik er niets mee.
De schijf heeft ook op een andere PC gezeten om outlook adressbook op flop te zetten. Dat is gelukt en daarna zijn de problemen begonnen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ah, het gaat om een bestaande schijf en niet om een nieuwe schijf :) Kijk dan in de FAQ van dit subforum onder "Hoe krijg ik verloren gegane data terug?" voor meer info en tips. En ja, ik denk dat je het toch moet doen met datarecoverytooltjes.

Wanneer je een volgend keer een nieuw topic wil openen, weest dan compleet in de topicstart. Herlees eens het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] voor gedragsrichtlijnen hieromtrent ;)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:06
Staan er nu niet gewoon 2 partities op Active?

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Lijkt erop dat je FAT tabel vernaggeld is.
Probeer eens Partition Magic ofzo :)

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

WinXP neem ik aan?

In schijfbeheer staat de schijf wel? Eventueel daar opnieuw activeren en/of stationsleter toewijzen.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• programfile
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Configuratiescherm --> Systeembeheer --> Computerbeheer --> Schijfbeheer -->
Rechtermuisklik op schijf --> Stationsletter en paden toewijzen.

btw hij is toch wel gepartitioneerd en geformatteerd hoop ik , anders werkt het nog niet

[ Voor 30% gewijzigd door programfile op 14-07-2004 16:59 ]

Pagina: 1