Toon posts:

BSOD Bij instaleren Nforce2 drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iedere keer als ik de nforce 2 drivers wil instaleren dan krijg ik een bsod met iedere keer een andere melding en dan kan ik mijn pc opnieuw opstarten en krijg ik een zwart scherm met een melding dat er bestanden zijn beschadigd en ik dus niet meer in windows kan.

Wat ik heb gedaan:
Windows 4x opniew geinstaleerd
Heb hierbij de Nieuwste en de origine drivers van de cd gebruikt maar geen verschil.
Windows Xp Pro draai ik overigens.

In windows 2003 enterprise kan ik wel de drivers zonder problemen instaleren. Maar sinds kort doet xp het niet meer.. dit heeft wel altijd gekunt.

Het is zeg maar halverwege de instalatie dat hij er mee kapt en e bsod komt.
Iemand die mij kan helpen? want ik weet verder niks meer te doen :(

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Welk mobo heb je?

Heb je wel SP1 geinstalleerd met win XP? Dat kan namelijk wel is problemen geven als je dat niet hebt (ervaring)

Verwijderd

Topicstarter
Abit NF7-s rev2.0

Ik zal eens proberen SP1 te instalerne voor de mobo drivers.

Underclocken heb ik btw ook al geprobeert was ik vergeten te melden :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Om welke versie drivers gaat het? Minimaal 3.13? Dit probleem is bekend met de oudere versies op sommige mobo's/systeemconfigs.

Verwijderd

Topicstarter
Version: 4.24
Release Date: May 10, 2004

die versie heb ik van de nvidia site gedownload :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat is dan nieuw .. En om welke BSOD's gaat het exact?

Post eens je volledige systeemconfiguratie :) Zoals ook hier wordt gevraagd: PMG Beleid.

• Hann1BaL

Hann1BaL

ik heb ook een keer drivers geinstalleerd zonder SP1. Dat werkte niet. Toen werkte ze ook allemaal niet meer. Na een WinXP herinstall heb ik eerst SP1 geinstalleerd en toen pas chipsetdrivers en toen werkte het wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist alle updates + sp1 en directx9 geinstaleerd en het werkt :)

thnx allemaal, dan kan deze dicht :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik keek zojuist even op nVidia's site of het probleem bekend was, anders kon ik ff bugreporten, maar wat blijkt?

http://www.nvidia.com/object/nforce_udp_winxp_4.24
Installation Notes
Windows XP users must install Service Pack 1 prior to attempting to install this package. Failure to do so will result in the inability to support USB 2.0.
De volgende keer beter lezen jij! :P Kennelijk heb je USB2.0 apparaten aangesloten/ingeschakeld staan, waardoor je BSOD's kreeg.

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 14-07-2004 15:24 ]

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
BalusC schreef op 14 juli 2004 @ 15:23:
Ik keek zojuist even op nVidia's site of het probleem bekend was, anders kon ik ff bugreporten, maar wat blijkt?

http://www.nvidia.com/object/nforce_udp_winxp_4.24
[...]
De volgende keer beter lezen jij! :P Kennelijk heb je USB2.0 apparaten aangesloten/ingeschakeld staan, waardoor je BSOD's kreeg.
Toch is er iets mis bij hem >:)

Ik heb ook een nF2 bord (Asus) met USB2 devices aangesloten. Zonder SP1 kan ik gewoon drivers installeren zonder het system te laten BSOD-en (Crashen ;)).
De USB werkt dan gewoon op USB1.1 speed zonder problemen. Dus, misschien toch een bugreport in dit geval.

Btw. Er staat overigens ook dat het niet ondersteunt wordt, niet dat het systeem er door op zijn snufferd gaat (anders hadden ze dat er ook wel bij mogen zetten in geval het bij mij exotisch is dat het niet gebeurd).

• Hann1BaL

Hann1BaL

LinuxUser schreef op 14 juli 2004 @ 16:42:
[...]

Toch is er iets mis bij hem >:)

Ik heb ook een nF2 bord (Asus) met USB2 devices aangesloten. Zonder SP1 kan ik gewoon drivers installeren zonder het system te laten BSOD-en (Crashen ;)).
De USB werkt dan gewoon op USB1.1 speed zonder problemen. Dus, misschien toch een bugreport in dit geval.

Btw. Er staat overigens ook dat het niet ondersteunt wordt, niet dat het systeem er door op zijn snufferd gaat (anders hadden ze dat er ook wel bij mogen zetten in geval het bij mij exotisch is dat het niet gebeurd).
Niet toevallig iets geinstalleerd dat zorgt voor een USB 2.0 ondersteuning? :) Kan je namelijk ook los een driver voor installeren, zodat het misschien allemaal wel werkt.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
nope :) plain windows install zonder sp1 of updates en laat staan drivers ;)

[ Voor 45% gewijzigd door LollieStick op 14-07-2004 22:29 ]

Pagina: 1