[XP] Verbinding valt "kort" weg

Pagina: 1
Acties:

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-02 13:50
Ik heb een probleem. ik merk sinds een tijdje (weet niet precies hoe lang al) dat mijn verbinding af en toe gewoon uitvalt. volgens mij duurt het maar een paar seconden, en daarna connect hij meteen weer vanzelf. ik kwam hierachter door downloads die 's avonds nog aanstonden, en gestopt waren in de ochtend. de download snelheid staat dan op 0,35 kb/s ofzo. ik heb windows XP pro en een 4 ports sweex router. ik heb een programmatje gedownload Icheck waarop je kan zien wanneer de verbinding wegvalt.
Dit zijn de tijden waarop de verbinding vanacht is weggevallen. zoals je ziet om 1 over 6 vrij vroeg achter elkaar, wat er op wijst dat hij ook snel weer connect.
14-7-2004 6:01:10 www.av.com : 80
14-7-2004 6:01:32 www.av.com : 80
14-7-2004 12:01:13 www.av.com : 80
Ik heb gezocht in andere topics, maar kon niet echt een probleem en/of oplossing vinden wat hierop lijkt. ik heb wel naar aanleiding van een ander topic geprobeerd om de sis 900-based PCI Fast ethernet adapter op 100 baseTX full_Duplex te zetten ipv automatisch. maar dit heeft ook niet gewerkt.

edit:
Ik hoop dat dit niet onder network troubleshooting valt, en ik heb trouwens een basic abonnement bij Xs4all.

[ Voor 7% gewijzigd door SaN op 14-07-2004 13:46 ]

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Aangezien er exact 6 uur tussen zit, doet het mij denken aan de lease van de router die verlopen is (deze is ook in te stellen op '0' of oneindig). De router wordt dan a.h.w. herstart en de verbinding verbreekt dus voor een moment. Kijk eens in je router interface hoe je leasetijd staat ingesteld.

[ Voor 37% gewijzigd door KillerBee op 14-07-2004 19:44 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-02 13:50
KillerBeeForEver schreef op 14 juli 2004 @ 19:43:
Aangezien er exact 6 uur tussen zit, doet het mij denken aan de lease van de router die verlopen is (deze is ook in te stellen op '0' of oneindig). De router wordt dan a.h.w. herstart en de verbinding verbreekt dus voor een moment. Kijk eens in je router interface hoe je leasetijd staat ingesteld.
hmmm ik had die optie idd over het hoofd gezien, maar hij stond op 1 week :s
ik ga het nog eens testen, bedankt voor je reply.