Powercolor Radeon 9600 pro

Pagina: 1
Acties:

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08 13:25
Ik heb hier een powercollor radeon 9600pro met de gewoonte om alleen de drivers van de CD bij de kaart te gebruiken. DUS GEEN NIEUWE ATI dan geeft hij een fout over de drivers en bij aparaat beheer staat niet eens een vga adaptordit is nogal lastig aangezien in die drivers zoo veel bugs zitten dat de helft van de games het maar doen. nu dacht ik van oh zal wel weer een probleem zijn tussen de asus A7NX-X en radeon. maar ik heb deze kaart even in mijn broertjes pc gegooid (MSI K8T Neo) en daar geeft hij exact het zelfde probleem. ik heb de bios al naar de nieuwste van powercollor ge flasht. ik kan nog even een andere van bvb ati zelf proberen alleen ik kan er geen vinden met 4 ns samsung geheugen. maakt het heel erg veel uit als hij wat lager zit. ik weet dat het meeste pc geheugen al problemen krijgt met wat lagere timings als standaard maar zit dit het zelfde met vidkaart geheugen.

[ Voor 9% gewijzigd door Shunt op 14-07-2004 13:11 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

gewoon de nieuwste catalystdrivers installeren heb je niet geprobeerd VOOR je je bios ging flashen :? Dat zou ik eerst maar even doen voordat je verder gaat proberen. Er zijn niet voor niks nieuwe drivers, ze bouwen daar liever geen bugs in en ze proberen ze er wel uit te halen :D

Ik denk niet dat de bios het probleem is, misschien wel na de biosflash, maar zeker niet ervoor!

(BTW, welke helft van de games doet het niet? De games NIEUWER dan de drivers op de cd :P )

@Nightraider: bedankt voor je aanvulling over het versienr van de nieuwste catalyst :P ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Hann1BaL op 14-07-2004 13:03 ]

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-07 12:37

Night89

Als je alles op een rijtje heb

pak eerst de nieuwste catalyst drivers van ATI eens (4.7), denk dat het wel wat beter gaat dan de CD drivers...

//edit
telaat :+
edit//

[ Voor 13% gewijzigd door Night89 op 14-07-2004 13:00 ]

Met Vriendelijke Groet,

• Shunt
duudes ik doel dus er op dat deze kaart ALLEEN MAAR de drivers van de cd pakt
en die nieuwste van ati dus niet ik heb alle mogelijke drivers geprobeerd. ik heb ze van powercollor geprobeerd. echt ik heb volgens mij iedere driver gebruikt die er is :P.

Game PC

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je kan wel zeggen dat ie 'm niet pakt...maar waarom dan niet? Of weet je dat niet?

Volgens mij doe je echt iets fout hoor want die drivers zouden gewoon moeten werken. De-installeer je de vorige drivers wel goed?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Nee ik weet wat Shunt bedoelt. Ik heb hier een oude V(f)anta 16 mb kaart liggen die in Windows 98 wordt herkend als Vanta kaart maar drivers worden niet geladen. In welke computer ik deze kaart prik het werkt gewoon simpel weg niet. MSI/Asus/Nivdia drivers mogen allemaal niet werken. Dus ik ben nu maar opzoek naar de fabrikant en aangezien deze failliet is ben ik iets verder maar niets mee opgeschoten. Er blijven maar 16 kleuren en 640*800 en krijg deze niet hoger met wat dan ook.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Shunt
Glashelder schreef op 14 juli 2004 @ 13:15:
Je kan wel zeggen dat ie 'm niet pakt...maar waarom dan niet? Of weet je dat niet?

Volgens mij doe je echt iets fout hoor want die drivers zouden gewoon moeten werken. De-installeer je de vorige drivers wel goed?
dat weet ik juist niet doh anders had ik het wel op gelost.
maar hij pakt gewoon alleen de drivers van de cd en dus niet de nieuwste van ATI of OMEGA. het maakt niet uit in welke pc INTEL AMD ASUS MSI EPOX. you name it, stop ik een 9800 pro in de pc waar de 9600 pro uit komt werkt het wel. en de 9600 in de pc waar de 9800 uit komt dan geeft hij weer de zelfde fout. ik heb geprobeerd de drivers te forcen (manuel instaleren.) ik heb de core driver te mergen met de cd driver. werkte ook niet. ik heb verse windows instalaties geprobeerd werkte ook niet.

ik ben nu aan gekomen bij het flashen van de kaart alleen ik kan dus alleen van powercollor een 4.0 timing driver vinden. of ik moet een 256 mb variant bios nemen.

ik ga het zo eens proberen met de meest langzame timing bios van ati zelf.

ik zie nu dat hij wel in het apparaatbeheer staat maar niet bij beeldscherm config dit is zeer vage zooi.

al vast even een pci kaartje bij de hand genomen :P

[ Voor 8% gewijzigd door Shunt op 14-07-2004 14:24 ]

Game PC

• Hann1BaL

Hann1BaL

dude shunt, misschien is het handig om als je een post schrijft er rustig voor gaat zitten en is gaat letten op je zinsbouw e.d.

Kunnen we betere replies schrijven :D Je bent namelijk gewoon erg onduidelijk.
Nu is het dus wel duidelijk, maar nu staat er ook heel wat anders in de startpost. Er stond namelijk dat je alleen de cd drivers gebruikte en niet de nieuwere, maar goed die heb je nu dus ook geprobeerd :D

Stel is handmatig de drivers in ipv de install te gebruiken. Dat wil ook nog wel is helpen.

Voor de rest zou ik zeggen: oude bios erop en retour als er nog garantie op zit.

[ Voor 49% gewijzigd door Hann1BaL op 14-07-2004 14:27 ]

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 14:05
mocht je op internet verder gaan zoeken, zoek dan op PowerColor ipv powercollor, dan krijg je waarschijnlijk veel betere zoekresultaten!

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Shunt
oeps een l te veel. sorrie ik probeerde zo duidelijk mogelijk te zijn.

ik neem aan dat mijn laatste post redelijk duidelijk is ??
ga nu naar Sapphire flashen. ik post zo wel ffe het resultaat

Sapphire is no go geheugen is waaaay te snel :P blokjes overal :D

[ Voor 35% gewijzigd door Shunt op 14-07-2004 14:30 ]

Game PC

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-08 09:50

Haan

dotnetter

Dus hij deed het ook niet bij een verse windows-installatie met de nieuwste ATI-drivers? En in andere pc's doet hij het ook niet?
Zou het niet kunnen zijn dat die kaart gewoon niet goed is? Dat zou ik tenminste eerst hebben uitgezocht, voor ik er een ander bios in had geflasht (garantie...)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Hann1BaL

Hann1BaL

nogmaals ik vraag me nogal af of flashen werkt. Pak de bestanden van de catalyst drivers is uit en ga via apparaatbeheer de drivers installeren. Kijken of je daar wel suc6 mee haalt.

En zoals ik al eerder zei: retour als er nog garantie opzit, want het moet gewoon werken.

[ Voor 21% gewijzigd door Hann1BaL op 14-07-2004 14:30 ]

• Shunt
hantheman.tk schreef op 14 juli 2004 @ 14:29:
Dus hij deed het ook niet bij een verse windows-installatie met de nieuwste ATI-drivers? En in andere pc's doet hij het ook niet?
Zou het niet kunnen zijn dat die kaart gewoon niet goed is? Dat zou ik tenminste eerst hebben uitgezocht, voor ik er een ander bios in had geflasht (garantie...)
eh garantie jah das leuk 2 weekjes zonder vidkaart zitten ;) en flashen werd me door de winkel aan geraden. (als het fout gaat kan je hem nog steeds trug flashen en dan geen probleem met garantie hoor.)
Hann1BaL schreef op 14 juli 2004 @ 14:29:
nogmaals ik vraag me nogal af of flashen werkt. Pak de bestanden van de catalyst drivers is uit en ga via apparaatbeheer de drivers installeren. Kijken of je daar wel suc6 mee haalt.

En zoals ik al eerder zei: retour als er nog garantie opzit, want het moet gewoon werken.
dat gaf ik in mijn vorige post al aan dat heeft niet geholpen

[ Voor 29% gewijzigd door Shunt op 14-07-2004 14:32 ]

Game PC

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-08 09:50

Haan

dotnetter

Dus jij gaat liever door met een mogelijk defecte kaart? 8)7
Maar kunnen ze bij die winkel niet die kaart testen dan? En vaak kan je ook een leen kaartje krijgen als je je kaart opstuurt via een winkel. En aangezien het nu toch al niet al te best werkt heb je wat dat betreft weinig te verliezen toch?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Is het een echte 9600 PRO of een EZ of LITE versie ?

Draait de Core/GPU op 400 Mhz en het geheugen op ( 2 x 300 ) 600 Mhz ?

• Hann1BaL

Hann1BaL

sorry mijn fout, niet goed gelezen :)

maar andere BIOSen gaan echt niet werken hoor. Ze zijn niet voor niks verschillend per merk. Laat de winkel maar uitzoeken wat er niet goed aan is aan de kaart.

• Shunt
WiLLoW_TieN schreef op 14 juli 2004 @ 14:35:
Is het een echte 9600 PRO of een EZ of LITE versie ?

Draait de Core/GPU op 400 Mhz en het geheugen op ( 2 x 300 ) 600 Mhz ?
een pro

Game PC

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Shunt schreef op 14 juli 2004 @ 14:27:
oeps een l te veel. sorrie ik probeerde zo duidelijk mogelijk te zijn.

ik neem aan dat mijn laatste post redelijk duidelijk is ??
ga nu naar Sapphire flashen. ik post zo wel ffe het resultaat

Sapphire is no go geheugen is waaaay te snel :P blokjes overal :D
Geheugen omlaag klokken met ATi tool of een andere tool. Misschien dat je dan wel drivers kan installeren. (Sapphire heeft ander geheugen op een 9600 Pro dan een PowerColor (van die vierkantjes :+ powercoler heeft die langwerpige toch?)

Zag dat bij google images..maar dat was een LE oid

[ Voor 5% gewijzigd door Glashelder op 14-07-2004 14:40 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Shunt
omfg die gozer waar deze pc van is kwam net langs met wat extra spul en dat blijft op die doos staat dus gewoon 9600 PRO zoals hij gekocht is en met een stikker er bij EZ 400 400 |:(
lekker weer vandaar dat de latency zo hoog zit |:( |:( |:( |:(

ok nu weet ik het zeker wij gaan lekker een ritje maken naar gistron ;). en dan ga ik niet weg tot ik een ECHTE PRO mee heb :P

[ Voor 25% gewijzigd door Shunt op 14-07-2004 14:47 ]

Game PC

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Ja dan is de GPU dus wel een RV350 alleen zit er GEEN BGA geheugen op en draait het geheugen "maar" op ( 2 x 200 ) 400 MHz... :(

edit:
Neem gewoon de PowerColor 9600 XT , 128 Mb die heb ik ook is maar een paar tientjes duurder en dan heb je een RV360 GPU op 500 MHz en BGA geheugen op 678 MHz :P

[ Voor 51% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 14-07-2004 14:56 ]

• Hann1BaL

Hann1BaL

Shunt schreef op 14 juli 2004 @ 14:42:
omfg die gozer waar deze pc van is kwam net langs met wat extra spul en dat blijft op die doos staat dus gewoon 9600 PRO zoals hij gekocht is en met een stikker er bij EZ 400 400 |:(
lekker weer vandaar dat de latency zo hoog zit |:( |:( |:( |:(

ok nu weet ik het zeker wij gaan lekker een ritje maken naar gistron ;). en dan ga ik niet weg tot ik een ECHTE PRO mee heb :P
Het is een echte pro. Alleen je moet opletten WELKE pro je koopt :)

• Shunt
Hann1BaL schreef op 14 juli 2004 @ 14:49:
[...]

Het is een echte pro. Alleen je moet opletten WELKE pro je koopt :)
dan zou het er nog bij moeten staan dat het een EZ is tenminste anders is dat een beetje oplichting of ben ik nu gek ??

Game PC

• Hann1BaL

Hann1BaL

Shunt schreef op 14 juli 2004 @ 14:51:
[...]

dan zou het er nog bij moeten staan dat het een EZ is tenminste anders is dat een beetje oplichting of ben ik nu gek ??
stond erbij, zei je zelf, op het stickertje.
Shunt schreef op 14 juli 2004 @ 14:42:
op die doos staat dus gewoon 9600 PRO zoals hij gekocht is en met een stikker er bij EZ 400 400 |:(
Hoeft er helaas niet met koeienletters op te staan, maar goed.. Erg offtopic nu

• Shunt
Hann1BaL schreef op 14 juli 2004 @ 14:55:
[...]

stond erbij, zei je zelf, op het stickertje.

[...]

Hoeft er helaas niet met koeienletters op te staan, maar goed.. Erg offtopic nu
tja idd dan had hij het in de 8 dagen tijd na aan koop terug moeten brengen
agja laten we hopen dat ze geen EZ meer hebben en dat hij een gewone mee krijgt als hij hem op stuurt

Game PC

• Hann1BaL

Hann1BaL

Hij kan expliciet vragen om een andere versie terug te krijgen evt. met een minimale bijbetaling omdat de niet EZ variant misschien duurder is (als dat zo is..)

Verwijderd

Sorry voor deze ongelooflijk grote kick :)

maar ik ben dus die gast met de ati radeon 9600pro die helemaal geen drivers pakt. Ik heb de kaart naar Gistron gestuurd met een nette brief erbij van wat er niet werkte en alles. Dus ik krijg een pakket terug met mijn kaart erin dus ik denk, jeah een nieuwe maar neej hoor ze hebbe gewoon de kaart terug in de doos gepropt met de mededeling ''aangegeven fout niet te achterhalen''
dus ik mailen naar gistron dat ik graag wil weten welke drivers zij dan werkend op mijn kaart hebben gekregen.
ik krijg een email terug met dit bericht

De laatste Ati drivers zijn gebruikt die op de website van ati te vinden zijn.
De kaart is getest op een Intel bord van het merk Abit met een schonen Windows installatie. Wellicht kunt u proberen de kaart in een systeem te plaatsen met een schone Windows installatie.

nou dit is dus al geprobeerd zoals shunt al eerder heeft gezegd, en ik heb de nieuwste driver van ati gedownload en die werkt perfect met de '''7200'' kaart van ati die op het moment erin zit, maar ik stop mijn 9600pro erin en meteen een foutmelding dat het stuurprogramma niet geladen kan worden :(

hebben jullie nog tips of advies voor dingen die ik kan proberen want om nou een nieuwe kaart te gaan kope |:( ik reken er iedergeval niet op dat gistron mij ooit een nieuwe kaart geeft (ookal zou dat wel moeten eigelijk)

iemand tips ??
mijn dank is groot _/-\o_

• Shunt
offtopic:
pff jij ook al hier kan ik nergens meer voor je vluchten :P

mare ik heb dus alles geprobeert

de kaart heeft in een MSI K8Tneo gezeten een asus P4P800 deluxe en de pc van lorenzo. 2 met verse windows instal en 1 uit een oude windows install dat was de K8T neo maar daar zat al een ATI 9800 pro in dus dat zou geen driver problemen moeten geven.

Game PC

Verwijderd

**subtiele kick**

weet egt niemand iets ?? want ik wil eigenlijk geen nieuwe kaart kopen omdat deze nog goed genoeg is (als hij zou werken).
Ze beweren bij Gistron nog steeds dat mijn kaart wel werkt maar zoals shunt al zei, hij is in meerdere pc's getest en overal precies hetzelfde probleem.

meer mensen met dit probleem ?? weet iemand nog iets om te proberen ??

alvast bedankt :)
Pagina: 1