Toon posts:

[98] Beeldschermresolutie te hoog voor monitor*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Toshiba Equium 2000 dit is dus een PC met TFT in 1.

Nu staat waarschijnlijk de beeldscherm resolutie te hoog voor de monitor en aangezien de monitor een vast onderdeel is van het geheel, kom ik er niet uit hoe ik dit weer goed kan zetten?

Kan dit in veilige modus?

OS = Win 98 SE

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Opstarten in veilige modus, en daar je monitor weggooien uit je apparaatbeheer, rebooten en hij vind je monitor opnieuw.

Ey!! Macarena \o/

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-12 16:00
Probeer het eens zou ik zeggen :P

Verwijderd

Probeer het eerst een keer zelf uit?

• Rattlehead
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-05-2024

Rattlehead

So What?!

Dat die monitor niet los is maakt toch helemaal geen enkel verschil, het is in windows bepaald welke resolutie er wordt gebruikt en niet in de monitor.

Check out http://www.getbackonstage.nl

Verwijderd

Verwijderen in veilige modus en opnieuw instellen na reboot.

Driver: http://support.toshiba-tr...nitor_e2000b_winse_16.zip

De native resolutie van de TFT is 1024 x 768 en de maximum resolutie is 1600 x 1200 - voor het beste resultaat stel je hem dus in op 1024x768 ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 13:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info, stom dat ik daar zelf niet opgekomen ben om de monitor uit apparaatbeheer te verwijderen.

Echter is het probleem niet opgelost en blijkt het dus niet daar aan te liggen.

In veilige modus heb ik gewoon beeld, maar als ik Win98 normaal opstart krijg ik een compleet zwart scherm waar ik alleen de muis cursor zie???

Suggesties???

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-12 20:02
druk voor dat het windows bootscreen komt op F8 dan ga je naar opstarten in VGA modus en dan zet hij hem terug op de oude reso

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:01

nrg

Waarschijnlijk loopt Windows bij het opstarten ergens vast.
Heb je alleen een recovery CD, of ook een gewone Windows 98 CD?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-12 15:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

als je cursor op het beeld de grootte heeft die hij moet zijn, dan is het probleem dus niet je resolutie. Meestal kan je zelf wel goed inschatten hoe groot je cursor is bij een bepaalde resolutie. Denk je dat ie de goede grootte heeft? Dan heb je een ander probleem.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-12 12:54

André

Analytics dude

Sluit even een normale monitor op je laptop aan :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zowel een Recovery CD als een Win98 CD!!!
Misschien een idee om er een installatie overheen te gooien, dit kan wat betreft data verlies geen kwaad toch?

Cursor heeft de normale grootte, dus ben bang dat het een ander probleem is.

Wat het prbleem is is dat het geen laptop is maar een all in One desktop PC, hier zit geen extra aansluiting op voor een extra monitor.

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:01

nrg

Ik zou inderdaad gewoon Windows 98 eroverheen installeren, zonder te formatteren. Je data ben je dan niet kwijt en vaak werkt 't dan weer zonder veel gedoe. :)

Verwijderd

als ik Win98 normaal opstart krijg ik een compleet zwart scherm waar ik alleen de muis cursor zie
Installeer je mobo-chipset + videochip drivers eens - al dan niet in combinatie met een repair installatie.

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
nrg schreef op 14 juli 2004 @ 15:22:
Ik zou inderdaad gewoon Windows 98 eroverheen installeren, zonder te formatteren. Je data ben je dan niet kwijt en vaak werkt 't dan weer zonder veel gedoe. :)
hehe.. maar je register is wel clean daarna:
Niet handig als je programma's hebt geregistreerd etc.

[ Voor 3% gewijzigd door avon op 14-07-2004 15:26 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

AvOn: Register is niet 'leeg' na een Windows 95/98/98SE/ME installatie, maar is met behoud van geinstalleerde programma's - eventueel kun je ook je register compacten (exporteren vóór installatie, opschonen en importeren na installatie) of vooraf repareren ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 15:32 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit zodat het OS in je topic titel staat - probeer hier ook zelf op te letten aub :)
Pagina: 1