Als jullie waarschijnlijk al reeds weten ben ik zelf niet zo'n ster in het maken van datamodellen en daarom zou graag jullie meningen willen horen over wat ik tot nu heb bedacht.
Ik wil mijn beveiliging systematiek voor mijn simpele CMS op verschillende niveau willen bepalen, per repository, per folder, maar ook per item en/of gebruiker.
Nu had ik de volgende algemene rechten bedacht:
De rechtsgroepen kunnen dan worden onderverdeeld onder gebruikers en/of groepen gebruikers. Oftewel vergelijkbaar met een role.
Vervolgens kun je dus opgeven of een gebruiker of een gehele gebruikersgroep bepaalde rechten heeft zoals bovengenoemd namelijk read, write, localize en delete.
Hiervoor heb ik het volgende datamodel bedacht:

Wat vinden jullie ervan?
Ik wil mijn beveiliging systematiek voor mijn simpele CMS op verschillende niveau willen bepalen, per repository, per folder, maar ook per item en/of gebruiker.
Nu had ik de volgende algemene rechten bedacht:
- Read (lees rechten)
- Write (schrijf/bewerk rechten)
- Localize (vertaal rechten)
- Delete (verwijder rechten)
- Gebruikers
- Groepen
- Rechtsgroepen
De rechtsgroepen kunnen dan worden onderverdeeld onder gebruikers en/of groepen gebruikers. Oftewel vergelijkbaar met een role.
Vervolgens kun je dus opgeven of een gebruiker of een gehele gebruikersgroep bepaalde rechten heeft zoals bovengenoemd namelijk read, write, localize en delete.
Hiervoor heb ik het volgende datamodel bedacht:

Wat vinden jullie ervan?