in emule zoeken met russische taal (cyrillisch)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag in het Russisch een search opdracht opgeven, in het cyrillisch dus.
Het typen in Russisch lukt wel met de keyboard-instellingen, maar zo gauw ik in emule op search druk, wordt de cyrillische tekst veranderd in ???????? en vindt ie niet wat ik ingetypt heb (alleen westerse files, geen russische).

Hoe kan ik dit oplossen? Moet ik hiervoor een russische emule-client downloaden, of kan het ook met de gewone die ik heb?

спасибо большое!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt bij de preference de taal russian selecteren! Misschien mocht dit baten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed idee, heb het geprobeerd, en dan download ie ru.dll van de emule-site, maar dan worden alle knoppen in emule ??????????.
Emule kan helemaal dus niet overweg met het cyrillisch, blijkt.

Ik snap het niet helemaal, ik heb support voor cyrillisch etc in XP, maar emule vertikt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heeft inderdaad iets met EMule te maken. Als ik hem ook op Russian instel, dan wordt alles inderdaad ????? Ik heb een Engelse Windows XP Versie.

Als je bij EMule op de website kijkt adviseren ze om een andere versie dan Engels en Spaans apart te downloaden.

EMule

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kun je mij een link toe passen waar dat staat, van die niet-Spaanse/niet-Engelse versie?

Ik heb zelfs net van een Russische site een emule versie gedownload, zelfs die deed het niet. Ik krijg nu het idee dat het aan XP ligt dat emule geen cyrillisch accepteert (en alle letters verandert in ?).
Hoe doen de Russen dat in Rusland dan? Ik heb me dood gegoogled de laatste anderhalf uur, maar geen f*ck gevonden.

Grrr. Weet iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 13:58:
Kun je mij een link toe passen waar dat staat, van die niet-Spaanse/niet-Engelse versie?

Ik heb zelfs net van een Russische site een emule versie gedownload, zelfs die deed het niet. Ik krijg nu het idee dat het aan XP ligt dat emule geen cyrillisch accepteert (en alle letters verandert in ?).
Hoe doen de Russen dat in Rusland dan? Ik heb me dood gegoogled de laatste anderhalf uur, maar geen f*ck gevonden.

Grrr. Weet iemand de oplossing?
Dit is inderdaad wat ze als oplossing bieden. Download vanaf de russische website eMule en deze vervolgens installeren, en deze zou dan goed moeten werken! Maar blijkbaar niet dus! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Emule geeft hetzelfde probleem met alle andere vreemde talen die niet op ons alfabet gebaseerd zijn... bulgaars, japans, arabisch etc. Hij zou het moeten doen, met de gedownloade taal-dll's, maar goed: telkens --------> ?????????
Ook tijdens de installatie, bij het kiezen van een andere installatietaal geeft ie onleesbare tekens.

Weet iemand hoe je software in een andere taal goed kunt laten werken? Heeft dit iets met de taal van het OS te maken? Zo ja, hoe fix ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:39

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Probeer eens een windows update en installeer support voor vreemde talen zodat de tekens juist weergegeven worden? Ik meen me zoiets te herinneren.. vooral van Japans werd me wel eens de vraag gesteld of ik support voor Japans wou installeren (vraag me niet waarom).

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat volgens mij al geinstalleerd, want ik heb in de explorer/internet explorer goede weergave van het cyrillisch. Het is binnen de software van derden dat de weergave verknoeid is. Japans doet het trouwens niet, inderdaad.

Waar zou ik op de windowsupdate site taalsupport kunnen selecteren, want ik heb gezocht maar ik heb niets gevonden. (misschien ben ik blind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij doe het!
Na SP2 heb ik het nog eens geprobeerd, en nu staat alles er in het russisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 20:30

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 17:24:
Hij doe het!
Na SP2 heb ik het nog eens geprobeerd, en nu staat alles er in het russisch!
Sinds 2 versies (ofzo ;)) worden andere charactersets ook herkend idd (en ik gok dat je een nieuwe eMule hebt gebruikt ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
IceStorm schreef op 22 oktober 2004 @ 17:43:

Sinds 2 versies (ofzo ;)) worden andere charactersets ook herkend idd (en ik gok dat je een nieuwe eMule hebt gebruikt ;))
Ja, nu kan ik ook op unicode zoeken (dat moet aangevinkt, anders kun je nog niets in het cyrillisch zoeken), ik weet niet of dat al kon.
Pagina: 1