Toon posts:

[XP] 'applying computer settings' langzaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje duurt het opstarten van windows lang. Dat wil zeggen als net de desktop verschijnt dan komt er een schermpje met 'applying computer settings' en dit duurt wel zo'n 3 minuten, daarna kan ik pas inloggen. Ik heb mijn laptop aangemeld in een domein, soms log ik gewoon lokaal in en soms in het domein. Ik heb op mijn laptop dus 2 user accounts van mij staan EN deuser account van de computer van mijn vriend, omdat dit nodig was in verband met het instellen van gesharede folder permissions in het LAN.

Het 'applying computer settings' is zowel traag bij lokaal inloggen als bij inloggen in het domein.

Waarom duurt dat 'applying computer settings' zo lang? Ik heb het pas sinds kort. Heeft dit iets met de useraccounts te maken?

Verwijderd

Ja dat klopt, niks raars aan.

Moet je group policy wijzigen dat de group policy op de achtergrond wordt uitgevoerd en opstarten gewoon verder gaat.

Verwijderd

Topicstarter
OK bedankt, dat ga ik proberen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 11:59:
Ja dat klopt, niks raars aan.

Moet je group policy wijzigen dat de group policy op de achtergrond wordt uitgevoerd en opstarten gewoon verder gaat.
Waar vind ik dat precies? Ik heb de group policy snap-in toegevoegd, maar ik weet niet waar ik het kan vinden.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Mirna, zou je, als je wat toe wil voegen aan je post, gebruik willen maken van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gifeditbutten?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 14 juli 2004 @ 12:46:
Mirna, zou je, als je wat toe wil voegen aan je post, gebruik willen maken van de [afbeelding]editbutten?
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Ik heb niks toegevoegd, alleen maar ge-replyed....toch?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 12:55:
[...]

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Ik heb niks toegevoegd, alleen maar ge-replyed....toch?
Als je de laatste poster in het topic bent, en je wil nog wat toevoegen; pad dan je laatste bericht aan; in plaats van dat je opnieuw een post plaatst :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ow, ok ik zal er aan denken :)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-03 12:05

FastBunny

Give it the Works !

Klinkt als DNS probleem :)
gaat het wel snel ZONDER netwerkkabel erin?

[ Voor 47% gewijzigd door FastBunny op 14-07-2004 13:13 ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
FastBunny schreef op 14 juli 2004 @ 13:12:
Klinkt als DNS probleem :)
gaat het wel snel ZONDER netwerkkabel erin?
Denk dat hij aan een domein hangt, dus zonder netwerkkabel werkt hij lokaal ;) maar het kan getest worden.

Maar ik ben het ermee eens :)
Is zowel je forwardzone en je reversezone goed ingestelt?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel ook nog eventjes over welke Windows versie het hier gaat - dan kan ik dat in je topic titel zetten? :)

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 21:57

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Ik heb een dergelijk probleem. Ik kan alleen helemaal niet inloggen. Hij blijft na 20 minuten nog hangen op applying settings. Dit is zowel lokaal als via het domein. Ook in veilige modus gebeurd dit. De enige manier dat ik nog op deze computer kan is door middel van veilige modus zonder netwerk ondersteuning. Heeft iemand een idee wat ik kan proberen?

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Verwijderd

wvdburgt schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 10:30:
Ik heb een dergelijk probleem. Ik kan alleen helemaal niet inloggen. Hij blijft na 20 minuten nog hangen op applying settings. Dit is zowel lokaal als via het domein. Ook in veilige modus gebeurd dit. De enige manier dat ik nog op deze computer kan is door middel van veilige modus zonder netwerk ondersteuning. Heeft iemand een idee wat ik kan proberen?
ik had dat een keer op een server, toen bleek dat iemand een statische routering had toegevoegd die niet klopte
die verwees naar zichzelf via een IP adres wat niet bestond
check je routetabel eens

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

De gebruiker waar dit probleem onstaat heeft niet de kennis in huis om dit toe te passen. Verder is de hostfile ook normaal. Hij heeft gister iig windows update gedaan en dat duurde zolang dat ie zijn pc heeft aan laten staan en naar huis is gegaan. Vanmorgen stond de computer ook uit. In de bios staat de computer zo ingesteld dat deze bij een stroom storing uit blijft.
Ik heb sinds dinsdag 2 nieuwe dingen toegepast namelijk een eigen home schijf en dat er een batch bestandje wordt uitgevoerd via een GPO. Inmiddels heb ik de GPO uitgezet omdat bij een paar mensen het inloggen langer duurde. de eigen schijf is via de server --> active directory computers and users --> gebruiker properties --> profile en dan onderdaan ingesteld.

Misschien kun je uit deze informatie iets halen. Ik zou het iig erg fijn vinden als iemand hier een oplossing voor weet. Ik ben iig op kwa ideeen.
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 10:33:
[...]

ik had dat een keer op een server, toen bleek dat iemand een statische routering had toegevoegd die niet klopte
die verwees naar zichzelf via een IP adres wat niet bestond
check je routetabel eens

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

wvdburgt schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 11:51:
Ik heb sinds dinsdag 2 nieuwe dingen toegepast namelijk een eigen home schijf en dat er een batch bestandje wordt uitgevoerd via een GPO. Inmiddels heb ik de GPO uitgezet omdat bij een paar mensen het inloggen langer duurde.
Nou, dan lijkt me dat je alvast een goede houvast hebt om verder te gaan met GPO troubleshooten :)
Diezelfde GPO zal waarschijnlijk ook van toepassing zijn voor deze PC, maar blijft hangen bij het uitvoeren.

Welke Windows versie heb je het eigenlijk over?

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 16-08-2007 21:13 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

XP.Op dit moment heb ik een work around: opstarten met stekker eruit --> inloggen --> stekker er in. De netwerk instellingen lijken goed. ik kan vanuit de server als vauit de computer gewoon goed pingen. ik heb op de ou waar deze gebruiker bij zit iig een block inheretence gezet. Dit omdat het inloggen in deze ou allemaal via een VPN gaat en niet echt snel gebeurde.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou dan eens kijken naar de snelheid die je over de VPN haalt en daar het wel of niet toepassen van je GPO op afstemmen.
Daar is eveneens een GPO setting voor ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1