Toon posts:

[w2k+SP4] login / bureaublad

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan me vertellen hoe ik zorg dat mijn loginscript kan draaien voordat mijn bureaublad geladen wordt?

Rede hiervoor zijn snelkoppelingen op mijn buraeublad waarvan de iconen niet geladen worden omdat de share's nog niet aangemaakt zijn (denk ik).

Ik maak gebruik van kix32.exe
Talloze pogingen ondernomen en gezocht op het inet.

Verwijderd

Ik heb een gerelateerd probleem. Bij mij duurt het enkele minuten voordat 'applying computer settings'verdwijnt bij het opstarten van XP. Daarna kan ik pas inloggen. Ik heb deze vraag gesteld in een andere post op dit forum en daar kreeg ik het advies om eens in 'group policy'te kijken en de group policy op de achtergrond te laten uitvoeren.
Hier kun je van alles instellen, ook wat betreft je logon geloof ik. Ik heb mijn eigen probleem nog niet op kunnen lossen hiermee, maar misschien is het voor jou ook nuttig. Verder kan ik je hiermee ook niet helpen.

Om in group policy editor te komen ga je naar start->run en type je 'gpedit.msc'

Succes!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:37
Heb ik ook last van. Ik zet meestal het commando om een netwerkmapping aan te maken als eerste in het loginscript. Maar log je uit en dan weer in dan heeft dit meestal weinig nut meer ...

Dus ik ben ook op zoek naar een oplossing ..

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Grouppolicy maken (of aanpassen)

dsa.msc>> dan naar je policy, dan naar het user gedeelte, dan naar administrative templates, dan naar system, dan naar het kopje 'scripts' dan enable je 'run logon scripts synchronously

A wise man's life is based around fuck you