Nadat mijn accounts totaal kapot waren, heb ik het advies gekregen om qmail totaal opnieuw te installeren.
Dus So be it. Ik ben via de website van qmailrocks.com heb ik het allemaal gedaan, wat ook weer een advies was van iemand.
Nu leek alles zo goed te gaan. En ben ik bezig met het laatste van het hele gebeuren ->
http://www.qmailrocks.com/finalize.php
er staat dan ook qmailctl stop
Maar wanneer ik dat doe, gaat het toch wat anders fout:
Het starten van dit alles wilt ook nog niet eens werken:
Wanneer we dan kijken naar de directory /service/
zien we het volgende:
dat lijkt me ook perfect
Dus mij lijkt de qmailctl het probleem ofzo, maar we kunnen het probleem niet vinden.
Samen met wat vrienden hebben we er naar gekeken, ook heb ik de hulp in geroepen van me hosting provider, die me ook maar al te graag willen helpen bij zulke problemen. maar zij konden ook het probleem niet vinden
Google en het bijbehoorden forum van qmailrocks bied ook geen uitkomst. Dus heb ik me hoop maar ff gevestiged op dit forum.
Weet iemand hiervoor een oplossing? zodat we dus weer lekker door kunnen mailen?
bedankt!
Dus So be it. Ik ben via de website van qmailrocks.com heb ik het allemaal gedaan, wat ook weer een advies was van iemand.
Nu leek alles zo goed te gaan. En ben ik bezig met het laatste van het hele gebeuren ->
http://www.qmailrocks.com/finalize.php
er staat dan ook qmailctl stop
Maar wanneer ik dat doe, gaat het toch wat anders fout:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| [root@www qmailadmin-1.2.0]# qmailctl stop Stopping qmail... qmail-smtpd svc: warning: unable to control /service/qmail-smtpd: file does not exist svc: warning: unable to control /service/qmail-smtpd/log: file does not exist qmail-send svc: warning: unable to control /service/qmail-send: file does not exist svc: warning: unable to control /service/qmail-send/log: file does not exist qmail-pop3d svc: warning: unable to control /service/qmail-pop3d: file does not exist svc: warning: unable to control /service/qmail-pop3d/log: file does not exist |
Het starten van dit alles wilt ook nog niet eens werken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| [root@www qmailadmin-1.2.0]# qmailctl start Starting qmail... qmail-send supervise not running qmail-smtpd supervise not running qmail-pop3d supervise not running [root@www qmailadmin-1.2.0]# |
Wanneer we dan kijken naar de directory /service/
zien we het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
| [root@www service]# ls -l total 0 lrwxrwxrwx 1 root root 32 Jul 13 21:25 qmail-pop3d -> /var/qmail/supervise/qmail-pop3d lrwxrwxrwx 1 root root 31 Jul 13 21:25 qmail-send -> /var/qmail/supervise/qmail-send lrwxrwxrwx 1 root root 32 Jul 13 21:25 qmail-smtpd -> /var/qmail/supervise/qmail-smtpd [root@www service]# |
dat lijkt me ook perfect
Dus mij lijkt de qmailctl het probleem ofzo, maar we kunnen het probleem niet vinden.
Samen met wat vrienden hebben we er naar gekeken, ook heb ik de hulp in geroepen van me hosting provider, die me ook maar al te graag willen helpen bij zulke problemen. maar zij konden ook het probleem niet vinden
Weet iemand hiervoor een oplossing? zodat we dus weer lekker door kunnen mailen?
bedankt!
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8