Toon posts:

Ip adres jetdirect 615n

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb vanmiddag een jet direct 615n gekocht nu zet ik deze in mn printer, maar begrijp ik niet hoe je een ip adres voor dat ding kunt instellen. De handleiding is erg vaag en geven geen precieze manier hoe je dat kunt instellen. Misschien weet iemand het?
Avast bedankt

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:47
Welke printer? :?

Verwijderd

Topicstarter
Dat maakt niet uit, maar het is een laserjet 2100.

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05 13:47
Het makkelijkste is het downloadedn van de HP Install network printer wizard.

Met deze wizard is het zo gebeurd (ook het instellen van de printer).
Hier kun je deze downloaden: http://www.hp.com/go/inpw_sw

Wil je dit niet post dat even, dan heb ik nog wel een paar andere (moeilijkere) oplossingen.

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:35
Als het goed is zit bij je jetdirct een cdrom. Als je deze software drait, wordt je netwerk afgescand en krijg je een overzicht van de aanwezige jetdirects. Vervolgens selecteer je e jetdirect en kun je ipadres instellen.

Maar volgens mij staat dat ook in de handleiding

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

jurri@n schreef op 14 juli 2004 @ 11:29:
Als het goed is zit bij je jetdirct een cdrom. Als je deze software drait, wordt je netwerk afgescand en krijg je een overzicht van de aanwezige jetdirects. Vervolgens selecteer je e jetdirect en kun je ipadres instellen.

Maar volgens mij staat dat ook in de handleiding
Dat is de link die Jorrit V net plaatst... Maar goed, werkt allebei prima... Als de CD is bijgeleverd ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Pannenkoekkie op 14-07-2004 11:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Via die cd heb ik het al geprobeerd maar dan moet ik het hardware adres hebben van de netwerkkaart en die heb ik niet.

• jurri@n
  • Laatst online: 15:35
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 11:30:
Via die cd heb ik het al geprobeerd maar dan moet ik het hardware adres hebben van de netwerkkaart en die heb ik niet.
Je moet dan niet kiezen voor de handmatige methode, maar laten scannen... dan krijg je gewoon een overzichtje (zoals ik al eerder beschreef).

Een andere methode is een DCP-server draaien in je netwerk. Je printserver krijgt dan via DHCP een ip-adres (terug te vinden in je logfile) en vervolgens surf je daar heen met je browser...

[ Voor 22% gewijzigd door jurri@n op 14-07-2004 11:33 ]

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:37

Spoooky

Core temp 37°C

Die staat onder op de jetdirect (op een stickertje)

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• Jelmer
  • Laatst online: 22:39
Als het goed is zit er een sticker achterop de jetdirect met daarop het MAC adres. Zo niet, even ethereal starten, promiscious capturen en de jetdirect aanzetten. Als het goed is gaan ze standaard dhcp/bootp/ipx requests sturen.

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05 13:47
Spoooky schreef op 14 juli 2004 @ 11:31:
Die staat onder op de jetdirect (op een stickertje)
Beetje omslachtig.
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 11:30:
Druk even beide knoppen bovenop de printer tegelijkertijd even in.
Dan komen er 2 pagina's uit, de 2e is van je jetdirect, daar staat ook het hardware (mac) adres op.

Verwijderd

http://h200001.www2.hp.co...ual/bpj07125/bpj07125.pdf

En daar staat het duidelijk in uitgelegd, zelfs met een verwijzing naar je Administrator's Guide die je op de CD-rom vindt. Er worden ongeveer 5 methoden uitgelegd.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.