Toon posts:

[W98SE] Modellen Compaq/HP dat hiermee overweg kan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We zitten hier met een reeks Compaq/HP Deskpro's vanaf de Compaq Deskpro 350 MHz 64 MB 10 GB tot de HP Compaq d330 DT met 2.8 GHz hyperthreading 512 MB 40 GB.
Hierop willen we W98SE draaien, met een minimum aan software, ze gaan voornamelijk als ICA-Client dienen om op Citrix in te loggen.

Ik dacht het simpel op te lossen door op de HP-site te kijken: staan er W98SE drivers voor een bepaald model, dan zou 98 er ook wel opdraaien, toch?

Mijn vraag is: klopt mijn bovenstaande aanname dat indien er drivers zijn, dat 98 er zonder problemen op moet draaien? :?
En is er ergens een lijst te vinden met alle HP/Compaq's waar W98SE nog stabiel mee overweg kan, of op zijn minst de "snelste" HP/Compaq waar 98 nog op kan draaien?
Zo'n bijna 3 GHz CPU'tje zou natuurlijk een beetje veel van het goeie kunnen zijn voor Windows 98, en ik wil er zeker van zijn dat alles stabiel draait (voor zover dat mogelijk is met W98 ;)) want er zit een hele vracht van die PC's aan te komen op mijn werk.

Op de Microsoft- en HP-site kom ik helaas niet verder, evenals op Google. :/

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:01
offtopic:
waarom wil je op een 2.8 HT win98se draaien? :?

Verwijderd

Waarom gewoon niet proberen met Windows2000 ? Zal een stuk stabieler draaien en ook nog over weg kunnen met die 2.8ghz PC. Alleen wordt het wat moeilijker met die 64MB RAM in de oudste pc's

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:17

Spoooky

Core temp 37°C

voor die ouwere deskpro's werkt 98SE uitstekend (spreek uit eigen ervaring). Die niewere hebben uitstekende restore CD's installeer het een keer,draaighost en newsid en klaar is Kees!

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Verwijderd

Topicstarter
W98 = beslissing van de baas, kan ik helaas niets meer aan doen. En we draaien lokaal nog een paar oudere programmaatjes, maar zoals ik al zei, voornamelijke de ICA-client.
Spoooky schreef op 14 juli 2004 @ 11:18: Die niewere hebben uitstekende restore CD's installeer het een keer,draaighost en newsid en klaar is Kees!
Met alleen XP erop helaas.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 11:20 ]

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

als ik het goed begrijp kanje voor de nieuwere geen drivers vinden?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

volgens mij ondersteunt win98SE die 2,8 GHz cpu toch niet? betekent dan toch dat ie op een lagere snelheid zal draaien en je dus niet veel aan de snelheid hebt.

Ik wist wel dat er iets mee was, maar was dus de HT :D

[ Voor 16% gewijzigd door Hann1BaL op 14-07-2004 12:51 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

de aanname dat als er drivers zijn het zou moeten werken, klopt.
HP/Compaq zegt daarmee een stukje support te leveren. (iig in mijn ogen dan)
als W98 niet gaat werken zetten ze dat er meestal bij (zoals bij de HP nx9005 laptops, die geen W9X lusten)
Hann1BaL schreef op 14 juli 2004 @ 11:23:
volgens mij ondersteunt win98SE die 2,8 GHz cpu toch niet? betekent dan toch dat ie op een lagere snelheid zal draaien en je dus niet veel aan de snelheid hebt.
maakt niets uit hoor. gaat gewoon werken, en ook wel op die 2.8Ghz.
je hebt alleen geen support voor de HT, omdat W98 voor single processor systemen is.

[ Voor 47% gewijzigd door McKaamos op 14-07-2004 11:24 . Reden: typo ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Hann1BaL schreef op 14 juli 2004 @ 11:23:
Dat maakt niets uit, maar die oude Deskpro's zijn gewoonweg niet leverbaar meer, anders kochten we die wel ;)

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

een p4 met HT kan goed draaien met w98.De vraag is meer of er drivers zijn voor alle hardware. Meestal is de geluidskaart bij hp/compaq zo'n soundmax gevalletje en de driver voor de chipset is meestal ook wel te vinden..

ps: NTS in rotterdam levert nog tweedehands deskpro's

[ Voor 13% gewijzigd door Spoooky op 14-07-2004 11:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
FireWurX schreef op 14 juli 2004 @ 11:23:
de aanname dat als er drivers zijn het zou moeten werken, klopt.
HP/Compaq zegt daarmee een stukje support te leveren. (iig in mijn ogen dan)
als W98 niet gaat werken zetten ze dat er meestal bij (zoals bij de HP nx9005 laptops, die geen W9X lusten)
Ik ging er ook wel vanuit, maar wilde het zeker weten van mensen die er misschien ervaring mee hadden.
De snelheid boeit in ieder geval niet, aangezien dat voor ICA niets uitmaakt, en we geen heavy programma's gaan draaien.
Ik ga er maar vanuit dat alles stabiel gaat draaien :)
Zijn er nog mensen die de mening van FireWurX delen, of die een andere ideeën hebben?

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-04 17:25

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Windows 98 draait als een trein op een P4 2.8 GHZ.
Remember, dit os is gebouwd voor de P1/233 MMX, dus alle extra GH'z is bonus.
(HT werkt niet, maar dat geeft in dit geval niet)

Volgens mij zijn bijna alle producten die HP/Compaq heeft windows 98 comp
( op de servers na)

momentje.
(even zoeken)
Ja hoor.

Klik maar hier

Waar heb je zitten zoeken?
Want ik ben gewoon hier begonnen.

(en wil je nu nieuwe pc kopen, of de oude updaten?)

Wij hebben ook Win98 op deze modellen (D330 2.4 GHZ, 512 MB)gehad.
(6 maanden een compleet bedrijfsnetwerk op deze modellen, met Novell server, dit is in okt omgezet naar XP, praktijd ervaring genoeg? ;) )

[ Voor 37% gewijzigd door weeraanmelden op 14-07-2004 11:46 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou ook geen reden weten waarom het niet zou werken. Op die oude deskpro's draait het als een lier - zelfs 95 OSR2 loopt prima op een Deskpro EP P2 :) (eigen ervaring).
Vwb dat HT probleem: in het BIOS kun je dat toch ook gewoon uitschakelen? Dan heb je gewoon een sloot van RAM voor w98...alleen zorgen dat je niet boven een bepaalde grens (ik meen 2GB ram) gaat, want er staat me iets van bij dat dat adresseringsproblemen kan geven. Waar je mogelijk ook nog last van zou kunnen hebben is dat W98 een grote HDD niet ondersteunt - maar da's een kwestie van goed partitioneren imo :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

Niet meer dan 512 MB in die PC's gooien want 98 wekt alleen met trucs met meer dan 512 MB, grote schijven is geen probleem, 40 GB zeker niet.

<SPAM MODUS> Kijk eens bij NTS in Rotterdam voor tweedehands deskpro's als je ze nog nodig hebt.. </SPAM MODUS>

[ Voor 53% gewijzigd door Spoooky op 14-07-2004 11:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er zal ook niet meer dan 512 MB inkomen, en het duurt denk ik nog ff voordat 1024 de standaard wordt ;)

Thanks in ieder geval voor de replies, hier kan ik mee verder :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nog een opmerking - afhankelijk van welke Windows Citrix server je gebruikt moet je rekening houden met je TS CAL's.

Voor 2000 terminal servers heb je met XP Pro of Win2000 namelijk ingebouwde TSCAL's wat je gewoon veel geld scheelt qua licenties (die gelden niet als je er 98 op installeert natuurlijk).

Heb je 2003 terminal servers geld dit verhaal niet :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

elevator schreef op 14 juli 2004 @ 16:49:
Nog een opmerking - afhankelijk van welke Windows Citrix server je gebruikt moet je rekening houden met je TS CAL's.

Voor 2000 terminal servers heb je met XP Pro of Win2000 namelijk ingebouwde TSCAL's wat je gewoon veel geld scheelt qua licenties (die gelden niet als je er 98 op installeert natuurlijk).

Heb je 2003 terminal servers geld dit verhaal niet :)
Als je mazzel hebt zijn die nieuwe PC's uitgeleverd met een XP of w2k install / licentie. En die zijn ook legaal voor w98 te gebruiken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Niet helemaal - je TSCAL's die in XP/2000 zitten zijn niet overdraagbaar (of zoals Microsoft het zegt: het zijn geen built-in TSCAL's - het geeft je alleen het recht om geen licentie te hebben ofzo).
Pagina: 1