Toon posts:

AMD K-6 vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een AMD K-6_2 333Mhz. Ik wil gaan upgraden naar 500/550 Mhz.
-Moet ik rekening houden met het Voltage?
-Moet ik rekening houden met de multiplier?

Of kan ik de processor er gewoon inzetten, en het werkt meteen OK.?

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:00
voltage is misschien wat lager
en ja je moet je mutliplier dan bijv op
5.5 zetten

5.5 x 100 = 550

PVoutput

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dat is nou net het probleem, Ik kan helemaal niets aanpassen, Het Voltage Niet, Multiplier ook NIET. Ik heb namelijk een Compaq bak en daar kan ik niet in de bios komen! :(

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-08 01:30
Compaq bak, hmm ik repareer oa die dingen voor mijn werk, Zodra je de het knipperende rechthoekje ziet (rechtsbovenin) meteen op f10 rammen.... Zie je het rechthoekje niet, kan zijn dat je bios van de hdd! af is, compaq gebruikt soms de hdd als bios en soms een bios :? En er zitten wel degelij jumpers op, mainborden zijn namelijk geschikt voor een hele serie (bv de xx90 tot xx95 hebben dezelfde mainborden. dit is een VOORBEELD!)

mocht je wat vragen hebben, geef me het type nummer en serienummer, :) heb aant serienummer al genoeg!) en ik kan je helpen, heb dus toegang tot compaqs development database, dus ook informatie over wat kan en niet kan, en hoever je kan gaan!....

mail me me maar op PSYGHO@HOTMAIL.com

zien het wel

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Theguide
  • Laatst online: 26-06-2025
Ik weet niet of je uberhaupt wel je multiplier e.d. in moet stellen in de bios. Op mijn K6-2 systeem moet dat allemaal met dipswitches op het mobo zelf.
Ik hoop dat je een boekje van het mobo hebt, dan kun je vinden welke dipswitches dat zijn.
Voltage van de 500 Mhz cpu's zijn dacht ik 2.2 volt, dus niet verschillend van de 333 Mhz cpu's.
Maar de multiplier moet wel aangepast worden. Verder moet je effe kijken of je geheugen hebt wat op 100 mhz draait of 66 mhz.
Een 500 Mhz cpu heeft 100 Mhz geheugen nodig (of je moet een hele hoge multiplier in kunnen stellen, maar dat is niet gebruikelijk bij super socket 7 mobo's).
Succes!
Dus.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Bij veel Presario modellen kun je wel degelijk voltage, multiplier en bus instellen. Ik loop stage bij een Compaq Coputer Repair Center, en heb dit al vaak genoeg gedaan.

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08-2025
Op zondag 24 december 2000 22:42 schreef harris-nl het volgende:
ja maar dat is nou net het probleem, Ik kan helemaal niets aanpassen, Het Voltage Niet, Multiplier ook NIET. Ik heb namelijk een Compaq bak en daar kan ik niet in de bios komen! :(
Gewoon ff aan de jumpertjes kloten

• PsYgHo
  • Laatst online: 31-08 01:30
Op maandag 25 december 2000 10:11 schreef Dualdude het volgende:
Ik loop stage bij een Compaq Coputer Repair Center, en heb dit al vaak genoeg gedaan.
doe Kars en Jeroen de groeten van mij! :)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal
Het is een Compaq Presario 5060, en ik heb 100 Mhz geheugen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het net ff geprobeert, en ik kan met F10 wel in een Bios komen, namelijk COmputerInstellingen 686A1. Maar hierin kan ik niks bijzonders instellen, Het is gewoon een Compaq bios.
Mijn serienummer: (is toch dat nummer op de zijkant van de kast :? ) = 8839bxz33559

Alvast Bedankt

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Laat ik maar nix zeggen over Compaq...
No offence...
Pagina: 1