[Win2003] Meer dan 1200 events in half uur (security audit)

Pagina: 1
Acties:

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:09
Ik heb nu sinds enkele weken een Windows Server 2003 SBS draaien. Alles werkt perfect, Nu heb ik sinds enkele dagen grote vertragingen in het systeem. Wanneer ik event viewer open dan krijg ik in het tabblad Security, ongeveer 1200x een Success Audit event. Ik vind dit erg veel dat er 1200x in een half uur tijd een event komt. Ik heb dit probleem nog nooit gehad en ik heb de events al opgezocht maar daar is niks over te vinden, ze zeggen alleen dat het goed is en zo hoort. Maar nergens staat er op internet wat het betekent als je elke seconde die event krijgt.

De events die ik krijg zijn : 540,576,538,626,628,639,645,646,659 en de 684.

Deze melding krijg ik voor de volgende gebruikers :

Administrator
System
NT AUTHORITY\ANONYMOUS LOGON ??

Het gaat hier maar om een klein netwerk van maar 3 workstations (Win2000Pro SP4) met maar 1 server (Windows Server 2003 SBS Standart).

Is iemand dit probleem al een keer tegen gekomen ?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Klein vraagje, staat de server online of is het een 'standalone' netwerk?
Ben je zelf trouwens met Audit policys in de weer geweest of ben je daar nooit aangekomen? Ik weet nl wel dat het klopt dat zelfs zeer simpele bewerkingen (aanmelden/afmelden) wel 10 log entries kunnen opleveren als er geaudit wordt. Dat is dus normaal bij auditing.

Wees consequent, maar niet altijd

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
installeer eens de netwerkmonitor die standaar in 2003 zit, dan kun je zien wat er aan netwerkverkeer over de lijn gaat

* Zwelgje vermoed een virus... dat netjes probeerd om op de shares van je server te komen

zit die server soms ook op het internet? (achter een router of is het een router??)

A wise man's life is based around fuck you