HP T4000s tapestreamer onder Windows 2000 ziet geen tapes

Pagina: 1
Acties:

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:14
Ik heb hier een tapestreamer HP T4 (T4000s)SCSI (4GB Native/8GB Compressed) die ik onder Windows 2000 wel goed geinstalleerd in de hardware lijst zie staan. Echter wil deze drive geen tapes slikken. Hij kan onder NovaBackup, Backupassist en NTBackup geen tape vinden.

Ik heb drivers voor Windows 2000 van HP gedownload, maar tapes vinden, ho maar.

Ik vraag me overigens af of dit een berucht colorado type is die onder windows 2000 wel kan backuppen, maar niet restoren.

Iemand die ervaring heeft met een soortgelijke tapestreamer.

Verwijderd

cleaning tape een idee :?

• Hoicks
Die heb ik niet. :(

• Hoicks
*Kick

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ja, regel die dan!

Ik heb ook een keer een DDS3 tapestreamer 3 keer achter elkaar (!!) een cleaningtape moeten voeren, waarna hij weer tapes wilde lezen.

Overigens is het géén goed idee om meerdere gevallen aan backup software tegelijk te laten draaien. Situatie eerst: Veritas BackupExec en een DDS3 tapestreamer: ging prima. Sinds 2 dagen: HP Ultrium drive erbij met TapeWare.

Op het moment dat de TapeWare service draait worden beide tapestreamers gelockt en kan BackupExec niets doen omdat beide drives 'not available' zijn. Als ik de TapeWare service handmatig uitzet, dan kan BackupExec z'n gang gaan...

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Hoicks
JumpStart schreef op 15 juli 2004 @ 10:22:
[...]

Ja, regel die dan!

Ik heb ook een keer een DDS3 tapestreamer 3 keer achter elkaar (!!) een cleaningtape moeten voeren, waarna hij weer tapes wilde lezen.

Overigens is het géén goed idee om meerdere gevallen aan backup software tegelijk te laten draaien. Situatie eerst: Veritas BackupExec en een DDS3 tapestreamer: ging prima. Sinds 2 dagen: HP Ultrium drive erbij met TapeWare.

Op het moment dat de TapeWare service draait worden beide tapestreamers gelockt en kan BackupExec niets doen omdat beide drives 'not available' zijn. Als ik de TapeWare service handmatig uitzet, dan kan BackupExec z'n gang gaan...
Ik heb eerst gekeken met NT backup. Zag geen tapes.
Daarna heb ik backupexec geinstalleerd. Zag geen tapes
Hierna heb ik backupexec geuninstalled en veritas geprobeerd. Geen resultaat.

Cleaningtapes. Hm. daar maar eens naar zoeken. Ik zou alleen vast zeker willen weten of ik wel kan backuppen en restoren onder windows 2k anders heeft een cleaning tape weinig zin.

Verwijderd

die drive werkt gewoon onder w2k anders was die niet installeerbaar ;)

• Hoicks
Ik las op GoT behoorlijk wat verhalen van mensen die met een Colorado streamer alleen konden backuppen maar niet konden restoren. IK heb alleen geen idee of die van mij ook in die categorie valt.

Verwijderd

als jou type drive ondersteund word door bijvoorbeeld veritas backupexec dan zou je beide moeten kunnen
Pagina: 1