[XP] Teveel bestanden in root, toewijzingsindex fout*

Pagina: 1
Acties:

• Borduif81
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:02
ImageMagick heeft ervoor gezorgd dat er meer dan 35000 bestanden in de root terechtzijn gekomen. Computer ging erg langzaamlopen. Na een herstard gaf hij het volgende probleem

NTLDR ontbreekt

Wat blijkt volgens

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;320397

Dit probleem kan optreden als de MFT-hoofdmap ernstig is gefragmenteerd. Als de MFT-hoofdmap veel bestanden bevat, raakt de MFT zo gefragmenteerd dat er een extra toewijzingsindex wordt gemaakt. Omdat bestanden in alfabetische volgorde worden toegewezen in de toewijzingsindexen, wordt het NTLDR-bestand mogelijk verplaatst naar de tweede toewijzingsindex. Als dit gebeurt, wordt het foutbericht weergegeven dat in de sectie 'Symptomen' van dit artikel wordt beschreven.

Normaal worden er geen bestanden naar de hoofdmap geschreven. Dit kan echter gebeuren als een programma geregeld tijdelijke bestanden in de hoofdmap maakt en uit de hoofdmap verwijdert of als er per ongeluk veel bestanden naar de hoofdmap worden gekopieerd.

Dit is inderdaad het geval bij mij. Heb het hele internat af lopen zoeken voor een oplossing (nee er zit geen floppy in en de bestanden ontbreken ook niet) maar de enige oplossing die ik kan vinden in een programma Bcupdate2. Dit is nergens te vinden. Via support kan ik hem ook niet krijgen want dan kan hij de pagina niet openen.

Wie heeft voor mij een oplossing en/of kan Bcupdate2 naar mij mailen

Verwijderd

Heb je al een Windows 2000 boot cd geprobeerd en via de Rescue Modus te bestanden uit de root verwijderd?

• Borduif81
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 10:16:
Heb je al een Windows 2000 boot cd geprobeerd en via de Rescue Modus te bestanden uit de root verwijderd?
Dit heb ik als eerste geprobeerd maar dit wou niet, HD in andere pc en bestanden verwijderd.
Heb ook fixmbr en fixboot, handmatige/automatische repair geprobeerd alleen dit helpt niet.

NTLDR is er wel alleen hij kan er niet bij.

Er is waarschijnlijk een extra toewijzingsindez gemaakt en NTLDR is daar naartoe verplaatst.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:27

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

NTLDR is je NTloader , dus als je een OS dat op NT is gebaseerd heeft dat nodig..
Ik heb het ook wel eens gehad.
moet je fdisk /mbr doen.

Je zou voordat XP (ik neem aan dat je xp heb, omdat je het niet aangeeft) voordat hij opstart op F8 moeten drukken -> laatste goede config opstarten selecteren, of doe herstel

Wauw, een sig!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-05 15:28
outerspace schreef op 14 juli 2004 @ 10:36:
NTLDR is je NTloader , dus als je een OS dat op NT is gebaseerd heeft dat nodig..
Ik heb het ook wel eens gehad.
moet je fdisk /mbr doen.

Je zou voordat XP (ik neem aan dat je xp heb, omdat je het niet aangeeft) voordat hij opstart op F8 moeten drukken -> laatste goede config opstarten selecteren, of doe herstel
TS geeft al aan dat het bestand er wel staat maar in een andere index terecht is gekomen. fdisk /mbr gaat daar niets aan doen, aangezien het de Master Boot Record opnieuw schrijft, en niet de NT Loader.

Misschien is het een optie om NTLDR te verplaatsen naar een andere schijf en weer terug te verplaatsen. Misschien komt ie dan van de 2e weer in de eerste index terecht.

• Borduif81
__fred__ schreef op 14 juli 2004 @ 10:42:
[...]

TS geeft al aan dat het bestand er wel staat maar in een andere index terecht is gekomen. fdisk /mbr gaat daar niets aan doen, aangezien het de Master Boot Record opnieuw schrijft, en niet de NT Loader.

Misschien is het een optie om NTLDR te verplaatsen naar een andere schijf en weer terug te verplaatsen. Misschien komt ie dan van de 2e weer in de eerste index terecht.
Dat heb ik ook al geprobeerd, dit mocht ook niet helpen.
Er wordt wel eens op internet verwezen naar Bcupdate2 als hotfix,
maar waarom kan ik deze nergens downloaden |:(

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:27

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

To resolve this problem, contact Microsoft Product Support Services to obtain the Bcupdate2 utility. For more information about how to contact Microsoft Product Support Services, visit the following Microsoft Web site:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=sz;en-us;top
Dus je moet contact opnemen.
Ik kan het eigenlijk ook niet vinden

Wauw, een sig!

• Borduif81
outerspace schreef op 14 juli 2004 @ 11:25:
[...]

Dus je moet contact opnemen.
Ik kan het eigenlijk ook niet vinden
Heb ik geprobeerd, maar kon niet op die pagina komen.
Heb net gebeld, ze sturen me de util op via email, ook adres gegevens gegeven.
Kom ik er dus net achter dat van de 7 computers in huis dit de enige is met een niet legaal licentienummer :D MM, ik hoop dat ze hier er verder niks mee gaan doen :/
Iemand hier ervaring mee?

Edit

Zo dit is snel, heb al een mailtje van hun met Bcupdate2.zip gekregen (het zou binnen 8 uur verzonden worden is dus 2 minuten)
Vanavond uitproberen of dit wel werkt
Ik had alleen beter valse adresgegevens op moeten geven :+

[ Voor 20% gewijzigd door Borduif81 op 14-07-2004 11:36 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas nog even je topic titel aan zodat het OS in je topic titel staat - probeer daar zelf ook even op te letten :)
Pagina: 1