Geen firewall in Xp kunnen instellen?

Pagina: 1
Acties:

• henksnap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-10-2021
Heb een hele tijd geleden XP pro opnieuw moeten installen en met de internetverbinding is het anders gegaan dan het misschien zou moeten.

Situatie: Modem<router<2 pc's waarvan 1 met een Epox Nforce mobo met lan,
heb met de internetwizzard internet aangelegt met de onboard NVIDIA nForce MCP Networking Adapter.
De 2e pc ook via de router en weet niet meer hoe ik internet op die pc had gezet maar had wel de XP firewall en daarna (met floppy)de 2pc's met elkaar verbonden

Hoe het helemaal ging weet ik niet meer.

Maar als ik nu naar (1e pc) netwerkverbindingen gaat zie ik lanverbinding en een netwerkbrug,
maar als ik op eigenschappen klik heb ik 2 tabbladen (geen 3) en kan geen firewall inschakelen

Heb in het begin m'n poorten laten scannen en alles was dicht enzo dit probleem naar achter geschoven.

Nu wil ik graag weten of ik wel veilig zit,naast de firewall van de router wordt nog een software-firewall geadviseerd

Epox 8rda+,512mb Kinston pc2700,80GB 7200rms Maxtor Liquid,XP2400+,Club 9500 @ 9700, Lite-on 52*32*52,Acer AL732, WIN XP prof.etc

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 15:20

Godjira

To infinity and beyond!

Ik begrijp goed dat je geen firewall op je netwerkbrug kun instellen? Dit hoeft ook niet, want dat stel je in op je LAN verbinding en niet op die netwerk brug.

Profile

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:42

FlashBang

Hoi.

De standaard XP firewall is tog k*t, ik zeg ZoneAlarm Free gratis en 100x beter dan die standaard firewall.

[ Voor 67% gewijzigd door FlashBang op 14-07-2004 09:50 ]

• henksnap
Nee ook in lanverbindengen kan ik geen firewall instellen en met Zonealarm heb ik problemen met Kabelfoon,die adviseerde mij om het eraf te gooien

Epox 8rda+,512mb Kinston pc2700,80GB 7200rms Maxtor Liquid,XP2400+,Club 9500 @ 9700, Lite-on 52*32*52,Acer AL732, WIN XP prof.etc

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

henksnap schreef op 14 juli 2004 @ 09:51:
Nee ook in lanverbindengen kan ik geen firewall instellen en met Zonealarm heb ik problemen met Kabelfoon,die adviseerde mij om het eraf te gooien
Oke, dat is heel vaag. Is de installatie van je Windows XP wel goed verlopen dan? Sowieso wil ik niet adviseren om de firewall van XP te gebruiken, want die is echt bagger, neem dat maar van me aan (denk dat velen hier het daarmee eens zullen zijn). Je zou kunnen proberen om de pre-release van Service Pack 2 voor Windows XP te installeren (die werkt goed). Wellicht dat je dan wel de firewall kunt instellen (deze zou beter moeten zijn dan de firewall in de originele Windows XP en SP1).

Profile

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:42

FlashBang

Hoi.

henksnap schreef op 14 juli 2004 @ 09:51:
Mag Sygate Personal ook niet?

Die draai ik zelf ook op meerdere PC's, nooit problemen mee.

(Ook weer 100x beter dan die standaard Xp firewall (wat een klote ding is dat))

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Russian Phoenix schreef op 14 juli 2004 @ 10:02:
[...]

Mag Sygate Personal ook niet?

Die draai ik zelf ook op meerdere PC's, nooit problemen mee.

(Ook weer 100x beter dan die standaard Xp firewall (wat een klote ding is dat))
Het is onzin dat van zijn ISP een bepaalde firewall niet zou mogen. Die keuze is voor de klant, niet voor de ISP. Ze kunnen advies geven, maar verbieden kunnen ze het niet. Vaak is het gewoon het probleem dat ze deze filrewalls niet ondersteunen en dan dus de optie geven om hem te deactiveren en dan opnieuw te proberen.

Profile

• henksnap
Om dat ik over de toekomstiige update van SP2 (firewall) las kwam het weer naar voren.
Instal XP is gewoon goed gegaan,volgens mij heb ik met de wizzard gezegd dat ik achter een gateway zat?

De pre-release van Service Pack 2 is in het Engels en kan toch moeilijkheden geven omdat ik een volledeg Ned.pc heb?

Ga Sygate maar proberen,maar weet nog steeds niet waarom ik de XP versie niet heb. 8)7

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

henksnap schreef op 14 juli 2004 @ 10:12:
Om dat ik over de toekomstiige update van SP2 (firewall) las kwam het weer naar voren.
Instal XP is gewoon goed gegaan,volgens mij heb ik met de wizzard gezegd dat ik achter een gateway zat?

De pre-release van Service Pack 2 is in het Engels en kan toch moeilijkheden geven omdat ik een volledeg Ned.pc heb?

Ga Sygate maar proberen,maar weet nog steeds niet waarom ik de XP versie niet heb. 8)7
Oke, Nederlandse PC en dan een Engelse SP gaat inderdaad niet werken. Het is inderdaad vreemd dat hij in XP niet meegeinstalleerd is. Probeer anders een een volledig nieuwe installatie en kijk of je hem dan wel krijgt.

Profile

• dannyvanderaa
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Ik zelf gebruik ook de sygate personal firewall.
Gratis en werkt perfect.
Pagina: 1