Er wordt weer erg wazig gemodereerd ...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:07
... zoals hier:

http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1079611

Is niet mijn post, maar het viel me op. WTF heeft dit met een flamebait te maken? Ik kwam gisteren ook al een paar van die hele rare moderations tegen, maar kan ze zo gauw niet meer terug vinden.

Geen idee wat je hier mee moet, maar ik vind dat t toch maar even onder de aandacht mag worden gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:57

UTM

Die persoon reageert op iemand die eerder de 640 KB van Bill Gaters aanhaalde. De reactie die jij aangeeft is het er niet mee eens, of verbetert hem. Tsja, je kunt het zien als een flame :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:07
w03f schreef op 14 juli 2004 @ 09:29:
Die persoon reageert op iemand die eerder de 640 KB van Bill Gaters aanhaalde. De reactie die jij aangeeft is het er niet mee eens, of verbetert hem. Tsja, je kunt het zien als een flame :X
Volgens mij reageert hij op iemand die zei dat Bill ooit voorspelde dat er niet meer dan 3 computers nodig zijn op aarde. Waarop deze 'flamer' reageert dat het volgens hem het 640 KB verhaal is.

Ik zie totaal niet in waarom dit een flamebait moet zijn. Flamen is heel wat anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Geen flame - flamebait. D'r zijn zo te zien meer posts die hierover beginnen en die vergelijkbaar gemodereerd zijn. Sidenote: [norml]/me[/] is niet gelukkig met de flamebait-tag, teveel overlap met de troll.

En met een beetje goeie wil is dit onderwerp best als getroll uit te leggen: Bill Gates geeft z'n toekomstvisie en meteen komen mensen met diezelfde ene uitgekauwde, omstreden, offtopic insinuatie om "aan te tonen" dat de man wel weer onzin zal uitkramen. Dat mag best een troll- (of flamebait-, maar geen flame-)tag krijgen, de mod-democratie bepaalt vervolgens wel of dat de overwegend belangrijkste moderatie is. Wat momenteel niet het geval lijkt te zijn :)

In dit specifieke geval is de tag overdreven, maar als je net een dozijn van die posts op "troll" of "flamebait" hebt gezet gaat deze snel mee, daar heb ik alle begrip voor >:) Overigens ben ik toch al geen voorstander van zulke posts: Google helpt je zo aan waslijsten vol met hits over deze specifieke uitspraak. Research je mededeling dan ff in plaats van onzekerheden uit je geheugen in te kloppen |:(

Kort en goed: +0 overbodig is hier mooi.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Eigenlijk zou het meer een flame dan een troll zijn, aangezien dit weer de eeuwigdurende discussie over of Gates dat dan wel of niet gezegd zou hebben doet oplaaien. Vervolgens gaan mensen elkaar weer uitschelden voor idioot, en loopt het van kwaad tot erger. Het lokt dus een discussie met gescheld (want dat wordt het toch altijd..) uit, en dus is het slim dat ie uit beeld staat. De nulscore is prima wat mij betreft :)