[w2k3] services file dagelijks overschreven

Pagina: 1
Acties:

• xp2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-10-2025
Hallo,

Ik heb hier een windows 2003 server. Hier draaien een aantal databases op. Hiervoor zijn aanpassingen nodig in de services file.

Het vreemde is dat elke dag om ca 19:15 de oude services file teruggezet wordt door een of ander proces, want elke keer als ik wijzigingen toepas op deze file zijn ze de volgende dag verdwenen.

Ik dacht zelf dat het te maken zou kunnen hebben met Veritas backup exec. De file heeft na het terugzetten ook iedere keer het A attribuut.

Iemand enig idee hoe ik dit kan stoppen, want die wijzigingen in de services file heb ik echt wel nodig.

Bedankt!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:28

pistole

Frutter

auditing op de file aanzetten zodat je kan zien welk proces het overschrijft :?

Ik frut, dus ik epibreer

• xp2002
had ik nog nooit gedaan, en het lukt mij momenteel ook niet...

Ik doe r-click op de services file, security, advanced, auditing ->
dan moet ik een object selecteren. Ik heb geen idee welke ik moet kiezen (heb _Everyone_ geprobeerd, maar er verschijnt niks in de security log)

en vervolgens wat ik wil loggen, daarbij heb ik alles geselecteerd.

Wat ik ook met de file doe -wijzigen, overschrijven- er verschijnt niks in de security log,

wat doe ik fout?

[ Voor 4% gewijzigd door xp2002 op 14-07-2004 09:53 ]

• pistole

pistole

Frutter

Je moet via (local) security policy auditing op globaal nivo waarschijnlijk nog aanzetten.

Ik frut, dus ik epibreer

• xp2002
bedankt!
ik heb gevonden wat je bedoelde en het werkt nu.

ik vrees alleen dat er heel veel processen zijn die aanspraak maken op de services file, dus het wordt een hele speurtoch naar de dader, maar nu heb ik tenminste iets.

• pistole

pistole

Frutter

kwestie van een goed filter doen in je eventlog en/of alleen write/modify-achtige events auditen.

Eventueel kan je nog de file monitor van www.sysinternals.com downloaden; alleen zal de ruis die je dan in je logfile krijgt waarschijnlijk groter zijn.

Succes!

Ik frut, dus ik epibreer

• xp2002
Ik heb een succesvolle audit gedaan en het blijkt dat bengine.exe en beremote.exe van Backup Exec van Veritas de file terugzet. Blijkbaar was mijn vermoeden juist.

Dan komt de (nogmaals) hamvraag: waarom zet BE de services file terug naar de oude tijdens het backuppen? Is iemand dit al eens eerder tegengekomen?

Ik moet wel zeggen dat als de services file is teruggezet hij het A (archive) attribuut heeft. Ik weet niet of dit belangrijke info is...

Ik heb geprobeerd om het Readonly attribuut aan te zetten; gevolg is dat de services file inderdaad blijft bestaan, maar dan failed de backup helemaal. Als ik die services file zou uitzonderen dan heb ik geen full backup meer voor de disaster recovery.

Verwijderd

xp2002 schreef op 27 juli 2004 @ 10:59:
Ik heb een succesvolle audit gedaan en het blijkt dat bengine.exe en beremote.exe van Backup Exec van Veritas de file terugzet. Blijkbaar was mijn vermoeden juist.

Dan komt de (nogmaals) hamvraag: waarom zet BE de services file terug naar de oude tijdens het backuppen? Is iemand dit al eens eerder tegengekomen?

Ik moet wel zeggen dat als de services file is teruggezet hij het A (archive) attribuut heeft. Ik weet niet of dit belangrijke info is...

Ik heb geprobeerd om het Readonly attribuut aan te zetten; gevolg is dat de services file inderdaad blijft bestaan, maar dan failed de backup helemaal. Als ik die services file zou uitzonderen dan heb ik geen full backup meer voor de disaster recovery.
Als je een of meerdere files filtert dan heeft dat volgens mij geen invloed op het wel of niet slagen van disaster recovery backup.

succes.

• xp2002
Bedankt, ik heb de oplossing gevonden/gekregen;
voor diegene die het probleem ook krijgt ooit:

http://seer.support.veritas.com/docs/265796.htm
http://support.veritas.com/docs/267180
Pagina: 1