[win2k] Start niet op

Pagina: 1
Acties:

• migila
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05 17:55
Hey mensen!

Ik heb hier een PC van een collega staan om te reparen. Hierop stond win98 en heb ik nu win2k geinstaleerd alleen deze start niet op. Ik krijg 1st dat scherm dat je F8 kan drukken. Daarna het volgende scherm, dat hij win2k gaat starten en daarna word het zwart en gebeurd er nix meer.

Ik kan wel in veilig modus opstarten en ik heb windows2k al opnieuw geinstaleerd maar dit heeft niet mogen baten.

Spec:
Cd: win2k sp4.
Schijf als NTFS geformateerd.
533 MHz, 192 sd-ram.

Mischien dat ik iets in de bios moet instellen??

Alvast bedankt,

Michiel

Verwijderd

Als je onder veilige modus kijkt bij apparaatbeheer, staan er dan apparaten tussen die niet goed functioneren? En kom je nog foutmeldingen tegen in je logboek?

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 09:06
192 mb ram is waarschijnlijk 128+64. Haal es die 64 mb er uit en doe de 128mb in slotje 1. Is voor mij al een aantal keren de oplossing geweest.

Verwijderd

En als je windows 98 opnieuw installeert? Boot ie dan wel?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Probeer is een compleet nieuwe installatie van w2k met zo min mogelijk hardware. Idd 64 mb eruit. Evt. extra HDD eruit. 1 optische drive laten zitten (als er 2 inzitten). PCI kaarten eruit.

Kortom alle hardware die problemen op kan leveren er eerst even uit. Kijken wat ie dan doet.

Verwijderd

heeft de harde schijf misschien een 'third party' SCSI / IDE driver nodig onder win2k ?? Dit is vaak het geval als je bijvoorbeeld een promise controller onboard hebt...
Pagina: 1