Een tijdje terug kocht ik me een Sapphire Radeon 9800xt 256. Bij het draaien van 3d applicaties/games liep op een bepaald moment mijn systeem vast, video signaal weg en geluid van game in een loop.
Ik dacht dat er iets scheelde met de vga kaart dus ik bracht ze terug naar de verkoper. Een paar weken later kreeg ik de ASUS Radeon 9800xt 256. Helaas na een bepaalde tijd hetzelfde probleem.
Dit keer stak daar wel een monitoring utility bij 'SmartDoctor'. Gelukkig had ik een game die na een bepaalde tijd gewoon minimaliseerde naar m'n desktop en op dat moment verscheen steeds SmartDoctor met berichten in de stijl van 'vga bus wordt niet voorzien van betrouwbare voltage spanning.
zaken die ik al gedaan heb:
ram geheugen getest (memtest)
format pc
steeds laatste nieuwe catalyst drivers geïnstalleerd
bios settings op standaard geplaatst
agp voltage verlaagd van 1.60v (wat de standaard is bij mijn mobo) naar 1.55v
Via tweakers.net kwam ik op een interessante link, kan het zijn dat ik met het volgende probleem te maken heb: PMG FAQ
mijn systeem:
.CPU intel pentium 4 - 2.6GHz
.MSI mobo 875P NEO series (MS6758)
.Video Card (Model: RADEON 9800 XT; Driver: ati2mtag.sys)
.Sound Card (Manufacturer: Creative Technology Ltd.) Model: Creative AudioPCI
.Corsair RAM 512mb
.Zalman psu 400W
.Case=ThermalTake Lanfire (http://www.thermaltake.com/xaserCas...ire/vm2000a.htm)
Ik dacht dat er iets scheelde met de vga kaart dus ik bracht ze terug naar de verkoper. Een paar weken later kreeg ik de ASUS Radeon 9800xt 256. Helaas na een bepaalde tijd hetzelfde probleem.
Dit keer stak daar wel een monitoring utility bij 'SmartDoctor'. Gelukkig had ik een game die na een bepaalde tijd gewoon minimaliseerde naar m'n desktop en op dat moment verscheen steeds SmartDoctor met berichten in de stijl van 'vga bus wordt niet voorzien van betrouwbare voltage spanning.
zaken die ik al gedaan heb:
ram geheugen getest (memtest)
format pc
steeds laatste nieuwe catalyst drivers geïnstalleerd
bios settings op standaard geplaatst
agp voltage verlaagd van 1.60v (wat de standaard is bij mijn mobo) naar 1.55v
Via tweakers.net kwam ik op een interessante link, kan het zijn dat ik met het volgende probleem te maken heb: PMG FAQ
mijn systeem:
.CPU intel pentium 4 - 2.6GHz
.MSI mobo 875P NEO series (MS6758)
.Video Card (Model: RADEON 9800 XT; Driver: ati2mtag.sys)
.Sound Card (Manufacturer: Creative Technology Ltd.) Model: Creative AudioPCI
.Corsair RAM 512mb
.Zalman psu 400W
.Case=ThermalTake Lanfire (http://www.thermaltake.com/xaserCas...ire/vm2000a.htm)