Momenteel ben ik bezig met een site om een beetje te trainen met css en html. Soms ik loop nog wel eens tegen een probleem aan en meestal kan ik ze wel oplossen en snap ik het ook.
Nu heb ik echter iets wat ik niet snap. De breedte van mijn footer is namelijk een aantal pixels groter dan de breedte van mijn site en ik kan daar zo snel geen oplossing voor vinden.
begonnen met bodywidth op 100% te zetten.
vervolgens de breedte van de site op gegeven.
dit is de footer en hetgene wat ik niet snap.
omdat de footer binnen #page valt zou ik verwachten dat ik de footer op 100% moet zetten, maar ipv daarvan moet hij lager ergens tussen 97 en 98% blijkt.
Ik snap niet hoe dit mogelijk is als de #page op 80% staat en de footer hierbinnen valt moet dat toch normaal gesproken 100% zijn of word ik nou
ow voor een visueel voorbeeld:
www.xs4all.nl/~patbrug
Nu heb ik echter iets wat ik niet snap. De breedte van mijn footer is namelijk een aantal pixels groter dan de breedte van mijn site en ik kan daar zo snel geen oplossing voor vinden.
begonnen met bodywidth op 100% te zetten.
code:
1
2
3
4
5
| html, body {
margin: 0;
padding: 0;
width:100%;
} |
vervolgens de breedte van de site op gegeven.
code:
1
2
3
4
| #page {
width: 80%;
margin:0% 10% 0% 10%;
} |
dit is de footer en hetgene wat ik niet snap.
code:
1
2
3
4
5
6
| #footer {
clear: both;
width: 98%;
margin: 0px 10px 20px 10px;
padding: 3px;
} |
omdat de footer binnen #page valt zou ik verwachten dat ik de footer op 100% moet zetten, maar ipv daarvan moet hij lager ergens tussen 97 en 98% blijkt.
Ik snap niet hoe dit mogelijk is als de #page op 80% staat en de footer hierbinnen valt moet dat toch normaal gesproken 100% zijn of word ik nou
ow voor een visueel voorbeeld:
www.xs4all.nl/~patbrug