Toon posts:

[Mandrake 9.2] Linux naar de klote?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai :),

dis mijn laatste redmiddel denk ik.. :'(

Ik heb al een tijdje Linux op VMware. Ging allemaal goed enzo maarre ik wou tog graag de VMware Tools eens installeren. Ik was er al es mee bezig geweest maar ik kon me er niet echt in verdiepen ivm tijdnood. Vandaag kom het wel, dus ik zo lezen enzo. Alles netjes gevolgd volgens de readme:
quote: Readme VMware
1. Downloading VMware Linux Tools:

Since you are reading this, you may already have the VMware
Linux Tools tar file and have unpacked it. If not, it can
be found at http://www.vmware.com.

2. Installing VMware Linux Tools:

After downloading the file, unpack it:

tar xzf vmware-linux-tools.tar.gz

Go to the vmware-linux-tools directory:

cd vmware-linux-tools

Become root:

su

Run the install script:

./install.pl
Nadat ik ./install.pl had gedaan kreeg ik een foutmelding. Er kon niet gedetecteerd worden wat voor Distro ik had. Ik lezen en koos voor ./install.pl other, aangezien .install.pl /mandrake er niet bij stond (Andere Distro's wel btw).

Toen ik dit deed leek het alsof ik klaar was :). Ik d8 werkelijk dat ik het voor elkaar had :+ . Maar helaas, niet is minder waar ;( .
Op het moment dat ik "startx" intypte om de rest van de install af te maken -
quote: Readme VMware
3. VMware Linux Tools has been installed. Type startx (or
however you normally start the X server) to run the VMware
X server.

4. When X is up, run the vmware-toolbox program and use it to
change some of the VM settings from the guest OS.
- kreeg ik een foutmelding. Een zeer ernstige mijns inziens. Wie weet wat ik nu nog kan doen om mijn Install te redden, behalve een nieuwe install.

De foutmelding Himself:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/s0m41/prob.JPG
(clickable)

In elk geval bedankt dat je de tijd hebt genomen om dit te lezen, als het onduidelijk is hoor ik het wel.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 03:02 ]

Verwijderd

Hij kan je XF86Config file niet vinden. Doe eens een locate op XF86Config?

voer die ./install.pl eens uit met de optie redhat, mandrake en redhat lijken ERG veel op elkaar qua bestandslocaties etc..

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 03:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor je snelle reply Generaal en ook voor het fixen van mijn plaatje ;). Alleen, kan je me die code geven. Ik heb al tig keer aangepast maar het lukt ni :(.

Verwijderd

Je kunt mijn post bekijken door op 'view message' te klikken (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/view.gif).

De code:

[ url=<url>][ img=500]<url>[/img][/url]
(clickable)

de =500 geeft de breedte aan, 500pixels. Je kunt bv. ook doen [ img=500,250] als je 'm 500x250 wilt hebben.

note: ik heb overal een spatie achter de [ staan, die laat je in het echt uiteraard weg ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zo behulpzaam op de late nacht _/-\o_ . Ik heb gedaan wat je zei. Hijs nu rebooten en ik laat het zometeen weten :).

edit:

Nouja ik heb het gevoel dat het bijna gaat werken. Ik heb alleen geen zin om tot 6 uur sochtends eraan te werken (ben wakker sinds gister 10 uur 's ochtends :P). Nogmaals heel erg bedankt voor je replys. Ik spreek je daliijk wel weer. Trustte :z

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 03:12 ]