Toon posts:

Hoe sluit ik dit aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een SB Live! Value, een Kenwood versterker die dolby digital aankan (KRF-V5030D ja ja, die aanbieding van mediamarkt), een subwoofer en 5 sattelites. Het draait nu al even maar ik vraag me af of ik dit niet beter kan aansluiten.

De geluidskaart zit via de groene uitgang aan mijn versterker met een kabel die aan de ene kant een walkmanaansluiting heeft en aan de andere kant een tulp. Die tulp heb ik gesplitst in 2 (rood en wit).
De surround speakers en de center speaker zitten direct aan de versterker en de boxen links en rechtsvoor zitten aan de subwoofer. En als laatste zit de subwoofer vast aan de versterkeruitgangen voor de boxen linksvoor en achter.

Phew, ik zou graag tips horen. Vooral of ik de digital out op de SB live! kan gebruiken.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Is dat een dolby digital ready reciever? Zo ja, dan kan je de éne line out aan de front in. en de andere aan de rear in hangen. Dan heb je four point surround.

Jag

Verwijderd

Zoals je nu hebt gedaan heb je gewoon stereo, je split een stereo kanaal in tween daardoor krijg je nog geen dolby geluid, gebruik de groene (front) en de zwarte (rear) en gooi die in je 2 stereo ingangen van je versterker.

Neo

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je? Ik heb mijn versterker op "video 2" staan en voor die input heb ik 2 gaten (lekker technisch ben ik he?). Dus In rood op de versterker doe ik groen op de SB en in wit doe ik zwart?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Nee, dat werkt niet. De twee "gaten" :P zijn de ingangen voor het rechter en linker kanaal. Maar misschien dat je nog antwoord kan geven op mijn eerdere post :).

Jag

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat van die gaten vond ik ook al vreemd. Duidelijk dus. Maar dat van dolby digital ready is wat anders dan dat ie gewoon dolby digital aankan? Ik heb bijvoorbeeld voor "video 2" alleen maar die 2 gaten en geen vier en dat bij elke input. Dat bedoel je toch?

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik niks doen met die digital out op de soundcart en de digital in op de versterker?
Pagina: 1