Toon posts:

windows xp instalatie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb zelf een pc en daar gaat de instalatie van windows xp helemaal vlekkeloos. nu wil ik diezelfde cd op de pc van een vriend instaleren. (clean instal)
bij het instaleren van windows xp geeft hij na verloop van tijd (nog wel in de dos-modus zegmaar) foutmeldingen dat ie bestandjes niet kan kopieren, het gaat hier telkens om andere bestandjes. nu is dit wel over te slaan maar dan loopt windows niet helemaal soepel. (windows update wil niet werken enz)

nu heb ik al wat rondgekeken op het forum maar daar komt niet echt een duidelijk antwoord uit..

ik denk persoonlijk dat er iets mis is met de hardware.
is er misschien een bepaalde manier om erachter komen wat er al dan niet kapot is ? ik las iets van een memtest ? kan je dit in dos uitvoeren ? of zou het misschien wat anders zijn ?

alvast bedankt sander

ps ik heb eigenlijk alleen beschikking over wat ander geheugen, kan dus niet andere onderdelen vervangen....

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-05 01:09
Je zou memtest kunnen gebruiken, maar wat je natuurlijk ook kan doen is gewoon een installatie proberen met dat andere geheugen. Dan kan je dat in ieder geval uitsluiten.

Voor zover ik weet kan je Windows XP trouwens maar op 1 PC activeren, dus is het niet zo handig om dezelfde CD te gebruiken.

[ Voor 30% gewijzigd door -Mous- op 14-07-2004 00:47 ]

Verwijderd

Is het geen brakke cdrom/dvd speler die af en toe een stukje van de disk niet pakt.

ik weet niet of dit uberhaupt kan maar het is een mogelijkheid

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 00:47:
Is het geen brakke cdrom/dvd speler die af en toe een stukje van de disk niet pakt.

ik weet niet of dit uberhaupt kan maar het is een mogelijkheid
inderdaad... doe er even je eigen goed werkende cdrom spelertje in.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

wat voor een computer heb jij en wat voor een heeft je vriend? Als ik zoek in GOT op jouw probleem kom ik vaak "harddisk"
en "geheugen" tegen.probeer eens dt extra geheugen waar je het over had.

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Topicstarter
daar had ik ook al aan zitten denken, (dat het aan de cd lag) ben het er helemaal vergeten bij te zetten maar daar kan het ook niet aan liggen, heb al 3 cd spelers geprobeerd. zijn eigen speler, zijn writer en mijn speler...
de cd is trouwens nog gewoon goed heb net nog even getest om alles te kopieren en dat werkt nog perfect.

ps dat geheugen ga ik morgen zeker testen ik vroeg me alleen af of het ook mogelijk is om zijn geheugen softwarematig (in dos) te testen.

sander

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 00:54 ]

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 20:05
Ik zou beginnen met de computer zo kaal mogelijk te maken.
Een reepje geheugen..
Een harde schijf op IDE1 (master, noooit cable-select)
Een Cdrom op IDE2 (master)
Geen PCI kaarten.
Eventuele onboard toelie uitzetten in de BIOS.
Kijken of je de BIOS kunt upgraden.

In deze configuratie kan je nog eens proberen om de Cd-speler uit te wisselen.
Mocht je aan je eigen PC willen beginnen, om onderdelen over te zetten, zou ik beginnen met de voeding..

Veel plezier met instaLLeren.

Actions speak louder than words

• FCVD
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-01-2024
Volgens mij ben jij in het bezit van een fiscaal vriendelijke versie van XP. Ik zou een nieuwe cd'tje branden, want degene die je nu gebruikt is een beetje brak. Het ligt dus niet aan de speler.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:44
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 00:51:ps dat geheugen ga ik morgen zeker testen ik vroeg me alleen af of het ook mogelijk is om zijn geheugen softwarematig (in dos) te testen.

sander
Op onderstaande sites kun je een goede Memorytest downloaden :

MemTest86 of MemTest86+

Hiermee maak je een bootable diskette of cd aan waarmee je je geheuegen kunt testen.

[ Voor 4% gewijzigd door Nielson op 14-07-2004 09:05 ]

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 20:05
FCVD schreef op 14 juli 2004 @ 09:02:
Volgens mij ben jij in het bezit van een fiscaal vriendelijke versie van XP. Ik zou een nieuwe cd'tje branden, want degene die je nu gebruikt is een beetje brak. Het ligt dus niet aan de speler.
Zo zo, ben jij helderziend?!
Ts zei toch dat met dezelfde CD het op zijn PC goed ging, zal Corperate CD zijn :-)
en dattie drie spelers geprobeerd heeft..

Zeg dan niks..

Actions speak louder than words

• Hann1BaL
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Je kan per onderdeel bekijken wat er stuk is. Eerst geheugen uitwisselen, dan CD/DVD-rom, dan HDD (uit jouw computer) Zo kom je er vanzelf achter wat het probleem is.

Alleen hoe doe je dat met de licentie? Je mag best windows 2 keer met dezelfde cd installeren, als je maar een andere key/licentie hebt.

Verwijderd

Topicstarter
danku voor de tips, ik ga strakkies weer aan de slag, alleen nog een vraag..
op die pc heeft al een keer eerder een versie van windows xp gedraaid zonder problemen.
zou het dan zinvol/nuttig zijn om de bios te flashen

als het niet hoeft dan liever niet want ik heb daar nog geen ervaring mee..

sander

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

FCVD schreef op 14 juli 2004 @ 09:02:
Fiscaal vriendelijke versies van software worden op GoT niet toegestaan. Mocht de CD kapot zijn kan de TopicStarter met een belletje naar Microsoft een nieuwe CD verkrijgen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Hann1BaL
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Spider.007 schreef op 14 juli 2004 @ 11:04:
[...]

Fiscaal vriendelijke versies van software worden op GoT niet toegestaan. Mocht de CD kapot zijn kan de TopicStarter met een belletje naar Microsoft een nieuwe CD verkrijgen :)
Je mag ook een kopie hebben van een originele MS win cd hoor :D Als je maar een licensie hebt :D

@the_eagle:
Je hebt gelijk ontopic is beter :P

Alleen hij moet eerst de dingen proberen die al opgenoemd zijn. 1 daarvan is het uitwisselen van hardware, waaronder de HDD. :D (ook geheugen natuurlijk)

[ Voor 22% gewijzigd door Hann1BaL op 14-07-2004 12:10 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

OK, terug on-topic :)

Staat de HDD niet toevallig al behoorlijk vol? Kan zomaar zijn dat de windows install zijn temp-files niet kwijt kan :)
Verder zou ik als ik jou was de HDD eens controleren op fouten - zie OM FAQ / Beleid

En memtest kan idd geen kwaad denk ik zo ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
danku voor alle info, het was uiteindelijk het geheugen...

sander
Pagina: 1