Toon posts:

cijfers kopieeren uit plaatje.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik was met een vriend aan het praten maar kwamen ergens niet uit. 8)
hij heeft een plaatje daar staan een paar cijfers in,nu wil hij die cijfers kunnen kopieeren en in word gebruiken.
Is dit mogelijk?En zo ja,hoe is dit te kopieeren? :?

plaatje is van .gif formaat.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-08 17:13

job

uitprinten en inscannen met ocr :) (maar dat is een beetje omslachtig)

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-08 12:09
Zover ik weet is dat alleen mogelijk met een OCR-pakket.

edit:

Damster dacht hetzelfde :P

[ Voor 30% gewijzigd door Narf109 op 14-07-2004 00:39 ]

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-08 15:48

Sjaak_Afhaak

Bleh!

je kunt OCR software (tekstherkenningssoftware) gebruiken om tekst uit een plaatje te herkennen. normaal wordt deze software bij scanners e.d. geleverd. Het is alweer een hele tijd geleden dat ik gebruik van heb gemaakt, maar meestal is het ook mogelijk om een los plaatje in het programma te importeren en te laten "lezen".

Hier staat tekst

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-08 19:46

Nik

Waarom typ je de cijfers niet over? Is IMHO veel makkelijker en sneller, of niet soms? Tenzij je een lap tekst (uh af cijfers natuurlijk) hebt, dan wordt het lastiger...

Verwijderd

Topicstarter
Dat ik ook nog begrepen had was,hij wilde het ook gebruiken voor een spel,waarom je om de zo veel tijd een code moet geven,die bestaat uit 6 cijfers,dit wil hij dan niet steets zelf typen.
Maar ik wist niet of dat te kopieeren valt.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gewoon ff OCR tooltje zoeken op www.download.com en dat gifje inlezen. Als het normale letters zijn met normaal lettertype enzo lukt het denk ik wel, maar als het veel kleur is met een vreemd lettertype gaat het nog wel es verkeerd. Kwestie van verschillende tooltjes uitproberen dus.

Verwijderd

Vind het eerlijk gezegd maar dubieus. Veel websites etc gebruiken plaatjes met codes, het 'spel' verhaal geloof ik eerlijk gezegd niet. Ik ken geen spel die .gifjes gebruikt met 6 cijferige codes, die dan ook nog eens in te lezen en in te geven zijn vanuit een andere applicatie.

Wat ik wel weet is dat dit mechanisme (plaatjes met cijfers) veel gebruikt wordt als verificatie bij aanmeldprocessen voor websites (hotmail etc, zo zijn er 1000-den).

Ik kan me dan ook niet aan de indruk onttrekken dat het hier om het frustreren van het inschrijfsysteem van een website staat, kun je dat ontkrachten?

Het feit dat je eerst verteld dat hij het in Word wil gebruiken, en daarna ineens in een spel, helpt ook niet echt mee.

Over welk spel gaat het?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 01:22 ]

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 08:51
Er zijn genoeg text-based online spellen die gebruik maken van gifjes met authenticatiecodes, deze zitten echter NIET voor niets in het spel en probeer jij waarschijnlijk de computer voor je te laten spelen (wat jou (of je vriend) voordeel geeft tov een normale speler en dit valt dus onder cheaten)

Icons are overrated

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 00:43:
Dat ik ook nog begrepen had was,hij wilde het ook gebruiken voor een spel,waarom je om de zo veel tijd een code moet geven,die bestaat uit 6 cijfers,dit wil hij dan niet steets zelf typen.
Maar ik wist niet of dat te kopieeren valt.
Even een aanvulling op de vorige post. Indien hij het wil gebruiken voor een spel blijft de vraag nog steeds voor welk ander proces hij dit wil gebruiken...

Performance is a residue of good design.

Verwijderd

Komt dus op hetzelfde neer als wat ik bedoel: het 'hacken' van een website/webbased game. Met hacken bedoel ik hier opzettelijk een verificatiemechanisme ontduiken.

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Jah, vind dit ook minder. Tzou bv over het spel barafranca kunnen gaan. In dat geval zou ik zeggen: speel het spel gewoon zoals het gehoord wordt te spelen :(
en ga dus niet zorgen dat je met wat truukjes een grote voorsprong hebt op de anderen.

System Specs

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
dergelijke plaatjes die jullie bedoelen zijn vaak wel beveiligd tegen OCR programmaatjes. Je hebt dan bijv. allemaal strepen er doorheen en allerlei lettertypes en -groottes door elkaar heen. Komt ie dan wel snel genoeg achter dat het niet wil ;)

Verwijderd

Topicstarter
weet nu genoeg,het is dus niet echt mogelijk,behalve uitprinten en scannen.

Bedankt
Pagina: 1