Toon posts:

Sony dv als webcam.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een Sony dv (dcr trv6e) en deze wil ik als webcam gebruiken via msn messenger. Hij zit op een fire wire poort. (Heb Win Xp en msn 6.2)

ALs ik hem aansluit en test bij wizzard beeld en geluid afstemmen en de dv selecteer ipv van mijn gewone webcam dan doet hij het dus. Alleen als ik hem dan in het gesprek start dan start mijn normale webcam. Als ik dan de normale webcam loskoppel doet ie niks meer. Dus hij ziet hem dan niet. Ik heb het bandje/tape er al uitgehaald.

Wie weet wat dit kan zijn en of hier software voor is. Ik denk zelf dat het door de fire wire aansluiting komt. In windows zelf doet hij het wel gewoon.

Ik hoor het wel. alvast bedankt.

Verwijderd

Heb je al gekeken of er een nieuwere driver voor het apparaat is en of Firewire Webcam's wel worden ondersteunt in MSN messenger?

Verwijderd

Topicstarter
Drivers zullen niet nodig zijn denk ik want Msn spreek je dv aan via windows en in windows werkt het perfect. Heb ook het ide dat er meer mensen het probleem hebben. Maar kon er niks over vinden.

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Ik heb het zelf gedaan. Via USB streaming is het een eitje en heb je redelijke (voor een webcam gezien erg goede) kwaliteit, als je via Firewire wilt werken kan je denk ik het beste zo'n hulpprogramma gebruiken, WebcamDV bijvoorbeeld.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Topicstarter
En werkt dat met msn? maar ik heb alleen een fire wire kabel voor die camera dus usb zal nie gaan.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:55
Webcam DV werkt niet met MSN..

Ik krijg mij Sony DVD cam ook niet aan de praat in MSN..
Misschien moet je eens zoeken, want ik ben vaker zulke topics tegengekomen.

• MM
  • Niet online

MM

Bij mij lukte het inderdaad ook niet maar via USB streaming ging het prima.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Topicstarter
dus kan beter een usb kabel aan gaan schaffen. Weet iemand een website waar dit te bestellen is en wat het kost?

Of als het wel iemand met fire wire is gelukt hoor ik het natuurlijk oook graag :)

• MM
  • Niet online

MM

Heeft je camera USB Streaming? Normaalgesproken zou er dan ook een usb kabel bij zitten (was bij mijn in ieder geval wel het geval).

Verwijderd

Topicstarter
nee zat er niet bij. De fire wire heb ik erbij moeten kopen.

Verwijderd

Topicstarter
JAh met webcadv werkt het wel. :) Nu alleen nog een volledige versie van webcamdv aan schaffen O-) }) ha ha. Maar het werkt egt moo. Nu heb ik geen nieuwe webcam meer nodig. Hier kan geen webcam tegen op.
Pagina: 1