Weergeven ander gebruikersaccount op TV-Out

Pagina: 1
Acties:

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 12:54
Hoi! Momenteel ben ik bezig een useraccount in te richten als HomeTheatrePC account, zodat ik dit schoon van rotzooi altijd kan gebruiken, waarop myHTPC altijd draait + Hierbij heb ik dan ook mijn gewone useraccount, waarop ik internet, download en natuurlijk gewoon werk.

Nu lijkt het me ideaal, om als ik ingelogd ben op het HTPC-Account dit beeld op mn TV-Out te tonen. Dit gaat opzich wel natuurlijk, maar op het moment dat ik dan inlog op mijn gewone account ( Zonder af te melden, gewoon met het wisselen van gebruikers ) ben ik dit beeld weer kwijt.

Wat ik dus wil bereiken is het volgende

HTPC-Account ( Als ingelogd ) -> Beeld op TV-Out
Werk-Account ( Als ingelogd ) -> Beeld op monitor

Is dit, met een speciaal stukje software ( al dan niet betaald ), misschien mogelijk?

Ik draai Windows XP :)

Uiteraard heb ik gezocht op het forum, maar dit leverde me niets op.

[ Voor 7% gewijzigd door Kvn op 13-07-2004 23:34 ]

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Aangezien dit idee ook mij wel aanspreekt reageer ik even om dit topic in de gaten te houden.

Intuitief denk ik echter dat het niet kan, aangezien Windows de aansturing van het beeld juist vanuit de accounts regelt. In een account stel je ook immers pas in wat er op de beide schermen komt te staan.

Wat me niet duidelijk is: draai je nu twee keer de dualmodus, of heb je juist al bij beide gebruikers een andere monitor geselecteerd?

Overigens maakt dat dus denk ik niet uit, dit vereist vermoedelijk een hele nieuwe feature in Windows. Het beeld van een gebruiker die wordt opgengehouden maar niet afgemeld wordt immers niet continu doorgestuurd, maar opnieuw opgebouwd bij het weer inloggen. Dit blijkt duidelijk als de iconen opnieuw worden gebouwd na het inloggen....

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 01:05

Dr C

met C en CK

Ik weet alleen dat SP2 wel straks meerdere accounts tegelijk ondersteunt. Dit wil zeggen: als je hem bedient via zo'n touchpad computer (weet ff niet hoe die heet) en via remote dektop. Misschien is het daarbij ook mogelijk om een 2e output van een videokaart (in dit geval tv-out) als 2e user te gebruiken. Op een andere manier wordt het lastig. Is het niet makkelijker om het HTPC programma op 2e monitor te zetten/slepen en in je 'gewone' account te draaien?

edit: je gebruikt MyHTPC zie ik. De nieuwe versie"meedio" kan wel outputten naar een 2e monitor iig. MAar dan wel in je normale account

[ Voor 15% gewijzigd door Dr C op 13-07-2004 23:56 ]

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 12:54
cramwinckel schreef op 13 juli 2004 @ 23:55:
Ik weet alleen dat SP2 wel straks meerdere accounts tegelijk ondersteunt. Dit wil zeggen: als je hem bedient via zo'n touchpad computer (weet ff niet hoe die heet) en via remote dektop. Misschien is het daarbij ook mogelijk om een 2e output van een videokaart (in dit geval tv-out) als 2e user te gebruiken. Op een andere manier wordt het lastig. Is het niet makkelijker om het HTPC programma op 2e monitor te zetten/slepen en in je 'gewone' account te draaien?

edit: je gebruikt MyHTPC zie ik. De nieuwe versie"meedio" kan wel outputten naar een 2e monitor iig. MAar dan wel in je normale account
Dat is misschien wel een oplossing opzich. In ieder geval als t niet anders lukt ook even wachten op SP2 :)

Kan je, in het geval van een extended desktop ook een soort van grens voor je muis instellen, dat ie niet buiten het 1e scherm komt ofzo? Ik vlieg nu steeds mn kruisje voorbij en de scrollbalk in Mozilla :p

[ Voor 14% gewijzigd door Kvn op 14-07-2004 07:44 ]

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Slayerized schreef op 14 juli 2004 @ 07:21:
[...]

Dat is misschien wel een oplossing opzich. In ieder geval als t niet anders lukt ook even wachten op SP2 :)

Kan je, in het geval van een extended desktop ook een soort van grens voor je muis instellen, dat ie niet buiten het 1e scherm komt ofzo? Ik vlieg nu steeds mn kruisje voorbij en de scrollbalk in Mozilla :p
Ongetwijfeld, maar daar zou ik een nieuw topic over openen, want mensen met ervaring hierin lezen dit denk ik niet....