Toon posts:

[delphi]Hoe data op te halen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een progje te ontwerpen en had een klein vraagje.

Ik heb een database draaien en heb een php pagina in elkaar gefixt.
Deze trekt netjes de gegevens uit de database die ik nodig heb.

Ik wil deze gegevens in delphi krijgen zonder dat ik met delphi een verbinding maak met de database dit omdat ik dat niet zo veilig vind.
Ik wil met de gegevens die ik op haal nog van alles kunnen doen. Dus bijvoorbeeld een html pagina ervan parsen, reactie systeem erop etc.

Nu was mijn vraag kan ik het beste bijv. een xml feed schrijven en daarmee gaan werken of kan ik beter een php pagina parsen en welke functie heb ik hiervoor nodig, en als je wil wat goeie docu erbij vermelden :) (ik vraag dus geen complete scripts)

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-05 14:28

koli-man

Bartender!!!!

Een verbinding met een database met delphi, kan denk ik nog beter beveiligd worden, dan een connectie met php en een db.

Als je alleen maar data leest, en er verder niets mee doet, kan een xml feed een oplossing zijn. Anders is het updaten van de data ietsjes moeilijker.

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Verwijderd

Topicstarter
Tjah, daar had ik ook aan zitten denken.

Ik wou hetzelf als volgend doen

Via een xml feed gegevens uitlezen en parsen naar een html file en lokaal opslaan.
En voor het plaatsen van reacties gebruik ik gewoon een php documentje dus ik post gewoon tekst naar een php docu.

Maar ik wil ff weten van andere hoe die zoiets het veiligst en snel zouden doen.
Ik maak dit progje voor mensen die af en toe op internet mogen vandaar dat ik zoveel mogelijk lokaal wil opslaan.

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Encrypty en klaar?

Tis lastig jouw te antwoorden want je blijft zelf ook zo vaag. Als je eens een specifieke vraag stelt kunnen we er een specifiek antwoord op geven. Bovendien zie ik niet in waarom een database onveiliger zou zijn. Ook die hebben authentication en encryption.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Wat ik dus de veiligste en ook de snelste manier vind is het toch via delphi te doen, dus gewoon met delphi progje naar je DB connecten. Delphi is daarin denk ik veiliger dan met php. Trouwens als je php en xml als tussenweg wilt nemen dan duurt dat ten eerste langer en ten 2e ben je dus afhankelijk van meerdere dingen, dus moet je als je iets wilt veranderen de boel niet teveel veranderen.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05 23:27

Tomatoman

Fulltime prutser

Leg eens uit waarom je denkt dat het niet zo veilig is als je Delphiprogramma direct toegang heeft tot de database. Misschien begrijpen we je probleem dan beter.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Pagina: 1