Toon posts:

Met Freevo handmatig frequenties instellen?

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu tvtime goed werkend gekregen, heb gewoon zelf in ~/.tvtime/stationlist.xml de kanalen op frequentie geconfigureerd. Als ik tvtime standalone opstart werken de kanelen 1-2-3 gewoon (de enige die ik nog aangemaakt heb)...
Als ik nu via freevo (met de tvtime plugin geladen en tv.mplayer 'ontladen') tv wil kijken start hij freevo op op kanaal 0, 1 of 2.... die zijn allemaal blauw :(

Ik heb al veel dingen geprobeerd, maar wat ik wil is gewoon in freevo de frequenties instellen per kanaal, en dan via die tv-gids naar het gewilde kanaal kunnen kijken en opnemen. Ik snap niet hoe ik dit kan doen. Weet iemand dit misschien?

Ik heb bijvoorbeeld ook al een volledige kanalenlijst voor xawtv gemaakt, kan ik die niet gebruiken ofzow?

Verder is dat freevo echt een prachtig programma :)

In mijn console krijg ik trouwens errors: (111, ' Connection refused') een boel keer, en een paar keer ERROR: Unable to get channel lsit for nl-cable

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 22:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Schop... trouwens, ik zie nu (een dag later, ben weer wat frisser) dat m'n titel een beetje onduidelijk is... zou een modje die misschien kunnen veranderen in 'Met Freevo handmatig frequenties instellen?'?

Verwijderd

# FREQUENCY_TABLE - This is only used when Freevo changes the channel natively.
# This is only the case if you are using V4L2 and any of the following plugins:
# timeshift, ivtv_record, ivtv_basic_tv.
# For the standard frequancy tables see src/tv/freq.py. To add your own just
# replace tuner_id in the following example with a valid tuner id (ie: '5' or
# 'BBC1') and a frequency in KHz. You may have as many entries as you like,
# anything here will simply override a coresponding entry in your standard
# frequency table and you can also have entries here that are not present i
# there.
Dit staat er in miijn local_conf.py. Ik geloof dus niet dat als je de tvtime plugin gebruikt, freevo de frequenties moet laten veranderen.

Het feit dat je een blauw scherm hebt (en geen ruis/sneeuw) lijkt me geen probleem met de frequenties, maar meer met de instellingen van tvtime.

Die foutmeldigen geven aan dat er fouten staan in de local_conf.py. Als je zoekt op mijn naam, ongeveer een half jaar terug, zie wel een aantal topics dat je verder kan helpen (alleen gebruik ik de ivtv drivers en plugins).

En ja, freevo is een perfect programma. Gebruik het elke dag :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus ff gezocht naar jou nick, en dat topic gevonden (wat ik al een keer had gelezen door de search), maar volgens mij staat daar m'n probleem niet in...
Want:
Als ik nu tvtime opstart en naar kanaal 1 ga zie ik keurig nederland 1.
Als ik freevo opstart (met de mplayer plugin) en ik ga naar een kanaal zie ik niks (hij gaat weer terug naar het programma)
Als ik freeve opstart met de tvtime plugin zie ik een blauw scherm, en er staat kanaal 1 als ik op Nederland 2 afstem, maar dan blijft het blauw. Op de een of andere manier gebruikt tvtime via freevo dus een andere kanalenconfig dan als ik tvtime 'gewoon' start.
Nu is de vraag waar ik tvtime via freevo kan configureren, of freevo gewoon zo kan instellen dat hij de goede kanaal-instelling (zelf ingetypte frequenties het liefst) aan tvtime doorgeeft?

Edit - en een bedankje aan het modje voor het veranderen van de titel ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 22:18 ]

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 21:27
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 22:18:
Ik heb dus ff gezocht naar jou nick, en dat topic gevonden (wat ik al een keer had gelezen door de
Nu is de vraag waar ik tvtime via freevo kan configureren, of freevo gewoon zo kan instellen dat hij de goede kanaal-instelling (zelf ingetypte frequenties het liefst) aan tvtime doorgeeft?

Edit - en een bedankje aan het modje voor het veranderen van de titel ;)
configireer in je config.py een variable TV_CHANNELS
zoals :
TV_CHANNELS = [(1,'1.tvgids.nl', 'Nederland 1','E7')]

zorg dat je ~/.freevo/freevo.conf goed staat (pal)!

succes

[ Voor 9% gewijzigd door TukkerTweaker op 14-07-2004 22:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
TukkerTweaker schreef op 14 juli 2004 @ 22:45:
[...]

configireer in je config.py een variable TV_CHANNELS
zoals :
TV_CHANNELS = [(1,'1.tvgids.nl', 'Nederland 1','E7')]

zorg dat je ~/.freevo/freevo.conf goed staat (pal)!

succes
Daar heb ik nu dus de nederland 1,2 & 3 kanalen, maar die kabelmaatschappij van mij (kabeltex, kom van texel ;)), zend niet al z'n kanalen op van die E dingen uit... NL1 zit wel op E5, maar NL2 zit bijvoorbeld op E6+... 185.25 mhz... en volgens mij werkt dat niet...
Ik krijg nu in ieder geval een berg errors, daar zal ik 's naar gaan kijken...

Verwijderd

Je moet de Frequency table in khz invullen.
# FREQUENCY_TABLE - This is only used when Freevo changes the channel natively.
# This is only the case if you are using V4L2 and any of the following plugins:
# timeshift, ivtv_record, ivtv_basic_tv.
# For the standard frequancy tables see src/tv/freq.py. To add your own just
# replace tuner_id in the following example with a valid tuner id (ie: '5' or
# 'BBC1') and a frequency in KHz. You may have as many entries as you like,
# anything here will simply override a coresponding entry in your standard
# frequency table and you can also have entries here that are not present i
# there.

FREQUENCY_TABLE = {
'11-' : 216000,
'6+' : 184000,
'7+' : 192000
}
Dus E6+ wordt 'E6+' : '185250'

Succes. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 09:09:
Je moet de Frequency table in khz invullen.

[...]

Dus E6+ wordt 'E6+' : '185250'

Succes. :)
Ow, lol, ik had daar dus 'overheen' gelezen, omdat er stond: alleen voor als je v4l2 gebruikt (ik gebruik gewoon v4l dacht ik ;))
Iig bedankt, ik ga het nu proberen...

Maar ik krijg nogsteeds een error: Event 'MENU_SELECT' crashed... met erbij van ga ff die logfile doorspitten... en van die log files snap ik weer 's geen reet van (http://haqdaq.mine.nu/~haqdaq/main-1000.log)... ik het al 'ns opnieuw ACCEPT_KEYWORDS="~x86" emerge freevo (opnieuw installeren) gedaan om de andere config filetjes (in /usr/lib/python-2.3/site-packages/freevo/tv te vervangen door de originele, maar dat hielp niet...
Owja, dit gebeurd op het moment dat ik op een tv-kanaal probeer af te stemmen... als ik voor mijn tv_channels en frequency's # 's zet geeft hij nogsteeds die error :{

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 12:21 ]

Verwijderd

Ik dacht al dat dit niets met frequencies te maken had. Via google vond ik dit:

http://www.mail-archive.c...ceforge.net/msg06719.html (volg de antwoorden onderaan)

en http://www.mail-archive.c....redhat.com/msg06732.html

Probeer eens het tuner type aan te passen. Ik heb dit
VIDEO_GROUPS = [
VideoGroup(vdev='/dev/video0',
adev='/dev/dsp',
input_type='tuner',
input_num=4,
tuner_norm='PAL',
tuner_chanlist='europe-west',
tuner_type='internal',
desc='TV kaart',
group_type='ivtv',
recordable='True'),
nog staan.

Ja die foutmeldingen... Ik heb er zelf ook niet echt verstand van (lees mijn ervaringen van een half jaar geleden). Je krijgt de raarste meldingen als er ergens een komma verkeerd staat of een hekje teveel. Beste advies wat ik kan geven is een back up maken van de local_conf.py voor je wat gaat veranderen. Of anders een python goeroe raadplegen 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 13:03:
Ik dacht al dat dit niets met frequencies te maken had. Via google vond ik dit:

http://www.mail-archive.c...ceforge.net/msg06719.html (volg de antwoorden onderaan)

en http://www.mail-archive.c....redhat.com/msg06732.html

Probeer eens het tuner type aan te passen. Ik heb dit
[...]
nog staan.

Ja die foutmeldingen... Ik heb er zelf ook niet echt verstand van (lees mijn ervaringen van een half jaar geleden). Je krijgt de raarste meldingen als er ergens een komma verkeerd staat of een hekje teveel. Beste advies wat ik kan geven is een back up maken van de local_conf.py voor je wat gaat veranderen. Of anders een python goeroe raadplegen 8)7
Ah, door die mailing list dingen ging ik eens kijken wat xawtv deed, en die werkt ook niet meer :(
Warning: Your X-Server has no DGA support.
WARNING: couldn't find framebuffer base address, try manual configuration ("v4l-conf -a <addr>")
3x v4l(2): open /dev/v4l/video0: Permission Denied
no video grabber device available

Dit had ik voorheen niet... ze praten over dat ik m'n framebuffer base address zelf moet instellen, maar eh, wat is dat :+ (/me pakt er zelf een google bij :+)

Verwijderd

Heb je wel een /dev/video0? Anders moet je de bttv driver opnieuw laden. Als je lsmod geeft (als root) krijg je een lijst me alle geladen modules (en met lsmod | grep bttv hoef je zelf niet te zoeken).

Als bttv er niet tussen staat geef je modprobe bttv (ook als root). Als het er wel tussen staat verwijder hem dan een met modprobe -r bttv en laad 'm dan weer met modprobe bttv.

Controleer dan of je een video0 hebt met ls /dev/video*

Probeer daarna met mplayer: mplayer /dev/video0 of je beeld krijgt.

Succes

edit: Hier een paar slechte fotos van vanmiddag hoe het er uit gaat zien. Om je aan te moedigen...... >:)

http://picserver.org/view_image.php/2VALOGZGVTJ0/128/p.jpeg
http://picserver.org/view_image.php/F52YU84670FB/128/p.jpeg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 15:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 14:58:
Heb je wel een /dev/video0? Anders moet je de bttv driver opnieuw laden. Als je lsmod geeft (als root) krijg je een lijst me alle geladen modules (en met lsmod | grep bttv hoef je zelf niet te zoeken).

Als bttv er niet tussen staat geef je modprobe bttv (ook als root). Als het er wel tussen staat verwijder hem dan een met modprobe -r bttv en laad 'm dan weer met modprobe bttv.

Controleer dan of je een video0 hebt met ls /dev/video*

Probeer daarna met mplayer: mplayer /dev/video0 of je beeld krijgt.

Succes

edit: Hier een paar slechte fotos van vanmiddag hoe het er uit gaat zien. Om je aan te moedigen...... >:)

http://picserver.org/view_image.php/2VALOGZGVTJ0/128/p.jpeg
http://picserver.org/view_image.php/F52YU84670FB/128/p.jpeg
hmm, vaaaag... waarom dat na een reboot niet helpt (dan herlaad hij ook z'n modules), en na handmatig reloaden wel...
xawtv doet het nu iig weer... nu met freevo klooien :)
Edit - en freevo werkt dus ook, alleen het geluid nog niet :)
edit2 - zou dat kunnen komen omdat ik een heleboel (111, 'Connection refused') krijg?
edit3 - Tour de France is heel spannend, maar heb liever geluid :)

Ok, geluid doet het, lag aan dat m'n ingang op 0 stond in m'n mixer :(
Nu wil alleen Nederland 2 nog niet, maar ik ga eerst ff Tour de France kijken :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 16:29 ]

Verwijderd

In een eerdere foutmelding zag ik iets staan als error /dev/mixer. Denk dat het daar mee te maken heeft.. Dit staat er in mijn general settings:
AUDIO_DEVICE = '/dev/dsp' # e.g.: /dev/dsp0, /dev/audio, /dev/alsa/?
# AUDIO_INPUT_DEVICE = '/dev/dsp1' # e.g.: /dev/dsp0, /dev/audio, /dev/alsa/?
# MAJOR_AUDIO_CTRL = 'VOL' # Freevo takes control over one audio ctrl
# # 'VOL', 'PCM' 'OGAIN' etc.
CONTROL_ALL_AUDIO = 0 # Should Freevo take complete control of audio
MAX_VOLUME = 90 # Set what you want maximum volume level to be.
DEFAULT_VOLUME = 70 # Set default volume level.
TV_IN_VOLUME = 70 # Set this to your preferred level 0-100.
VCR_IN_VOLUME = 70 # If you use different input from TV
# DEV_MIXER = '/dev/mixer' # mixer device

START_FULLSCREEN_X = 0 # Start in fullscreen mode if using x11 or xv.

CONFIRM_SHUTDOWN = 0 # ask before shutdow

MENU_ARROW_NAVIGATION = 0
Doe er je voordeel mee :) (Ik bedoel dus /dev/mixer staat uit bij mij)

PS: Linux moet je nooit rebooten. Tis geen windows ........ O-)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 16:28:
In een eerdere foutmelding zag ik iets staan als error /dev/mixer. Denk dat het daar mee te maken heeft.. Dit staat er in mijn general settings:
[...]

Doe er je voordeel mee :) (Ik bedoel dus /dev/mixer staat uit bij mij)

PS: Linux moet je nooit rebooten. Tis geen windows ........ O-)
Duh, ik wou slapen naast m'n pc'tje ;)... en ach, ik ben nu een beetje aan het klooien met sudo /sbin/halt, dus daarom ook nog een paar reboots... en na een reboot werkte ie niet meer :(... tot het herladen van de modules... daar ga ik 's naar kijken...
Nog 'n paar probleempjes:
1. er lopen af en toe van die flikkerde 'sneeuw' strepen over mijn beeld, denk dat dit gewoon aan de kwaliteit van de tuner ligt
2. Nederland 1 & 3 werken gewoon, maar Nederland 2 geeft nogsteeds no signal :(... terwijl hij wel gewoon in mijn freq lijst en channel lijst staat... :?

en verder bedankt voor alle hulp

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 16:41 ]

Verwijderd

1-De sneeuwstrepen: kijk eens naar de resolutie. Voor PAL is dat 720x576 (ik dacht dat ie standaard op 720x420 staat)
2-Tsja geen idee eerlijk gezegd. Mischien is er iets mis met Freevo zelf na al het geprobeer vandaag..... Maak een backup van je local_conf.py en installeer Freevo opnieuw.

Jij bedankt voor je probleem. Tis toch ***weer buiten en GOT staat meestal vol met 'server' problemen (waar ik geen verstand van heb). Wou dat meer mensen Linux op de desktop gebruikten (of is het al zo perfect dat niemand er problemen mee heeft?? ) :/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 17:25:
1-De sneeuwstrepen: kijk eens naar de resolutie. Voor PAL is dat 720x576 (ik dacht dat ie standaard op 720x420 staat)
2-Tsja geen idee eerlijk gezegd. Mischien is er iets mis met Freevo zelf na al het geprobeer vandaag..... Maak een backup van je local_conf.py en installeer Freevo opnieuw.

Jij bedankt voor je probleem. Tis toch ***weer buiten en GOT staat meestal vol met 'server' problemen (waar ik geen verstand van heb). Wou dat meer mensen Linux op de desktop gebruikten (of is het al zo perfect dat niemand er problemen mee heeft?? ) :/
1-Zal ik 's naar kijken :)
2-Lijkt me toch niet dat het daaraan ligt, omdat de anderen het wel doen...

Hmm, zo graag wordt ik toch niet graag geholpen :P
En nah, ik gebruik nog steeds geen linux op de desktop, omdat het altijd buggy was (door mijn gepruts), maar nu op deze htpc gaat het goed, dus misschien ga ik het weer 's proberen... probleem is dat er zo weinig games goed draaien :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet wat ik veranderd heb, volgens mij namelijk niet veel, maar ik krijg weer precies hetzelfde als een eindje hierboven... weer de modules herladen, maar nu hielp dat niet... Ik snap het niet hoor :{... dus hij geeft : "AttributeError: PluginInterface instance has no attribute 'mainVolume'... en nu heb ik dus de mixer uitgezet, maar dat helpt niet :(

Verwijderd

Wat de fotmelding betreft: The freevo mailinglist to the rescue (again :) )

http://www.mail-archive.c...ceforge.net/msg06646.html

T schijnt een permissieprobleem te zijn. Probeer je mischien met een andere gebruiker Freevo te gebruiken?

Dan het probleem met de bttv drivers: Die dingen lijken niet echt stabiel te zijn. Is er mischien een nieuwere versie die je kan gebruiken? Zijn er problemen bekend met de drivers en jou TV card? Wat staat er in je /etc/modules.conf?

PS Ik heb meer dan 4000 spellen op me PC staan :z (nou ja, tis xmame maar Metal Slug blijft leuk.....die 200 verschillende versies Mahjong doen me minder :P)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 18:16:
Wat de fotmelding betreft: The freevo mailinglist to the rescue (again :) )

http://www.mail-archive.c...ceforge.net/msg06646.html

T schijnt een permissieprobleem te zijn. Probeer je mischien met een andere gebruiker Freevo te gebruiken?

Dan het probleem met de bttv drivers: Die dingen lijken niet echt stabiel te zijn. Is er mischien een nieuwere versie die je kan gebruiken? Zijn er problemen bekend met de drivers en jou TV card? Wat staat er in je /etc/modules.conf?

PS Ik heb meer dan 4000 spellen op me PC staan :z (nou ja, tis xmame maar Metal Slug blijft leuk.....die 200 verschillende versies Mahjong doen me minder :P)
Lol, chmod 777 op /dev/mixer loste het op :)... en misschien lag het dus nu niet aan bttv maar aan mijn geklooi daarmee :+
Ik heb de standaard bttv modules van gentoo 2.4.26, er zijn inderdaad nieuwere, maar die willen niet compilen... bij het compilen van m'n kernel krijg ik wel een error in video_buf.o ofzo, maar ik zou niet weten wat ik daaraan kan doen...
Het enige probleem nu nog is dat opnemen niet werkt met freevo :(
Ik zet het in m'n schedule, maar hij neemt gewoon niks op...

Verwijderd

Wat betreft de bttv drivers: Kan je ze niet bakken buiten je kernel?

Wat betreft opnemen: Dat had ik ook met Freevo versie 1.4XX. Met nieuwere versies heb ik geen probleem. Voordeel van Freevo is dat het in python geschreven is dus hoef je niet te compileren (scheelt veelt tijd voor Gentoo gebruikers :+). Download gewoon de nieuwste versie van de freevo site en kopieer het naar /usr/local. Enige waar je op moeten letten is versienummer, maar daar krijg je wel een foutmelding van. Deze keer een duidelijke :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 19:28:
Wat betreft de bttv drivers: Kan je ze niet bakken buiten je kernel?

Wat betreft opnemen: Dat had ik ook met Freevo versie 1.4XX. Met nieuwere versies heb ik geen probleem. Voordeel van Freevo is dat het in python geschreven is dus hoef je niet te compileren (scheelt veelt tijd voor Gentoo gebruikers :+). Download gewoon de nieuwste versie van de freevo site en kopieer het naar /usr/local. Enige waar je op moeten letten is versienummer, maar daar krijg je wel een foutmelding van. Deze keer een duidelijke :)
Ik heb de nieuwste versie van freevo, 1.50rc4... maar als ik gewoon iets in m'n schedule zet dan neem hij het gewoon niet op :X Er verschijnt wel een filetje in de opneem-map (text van 1 kb met beschrijving), en daarom dus ook bij 'Recorded Shows' een dingetje, maar als ik die dan wil afspelen zegt hij 'geen avi' (die er dus ook niet is...)
En bij het compilen van de nieuwste bttv drivers zegt hij dat er unresolved symbols zijn :{, hij maakt dan wel de files maar die werken niet

Verwijderd

Wat staat er in je record log: Ik dacht in /var/cache/freevo (anders in tmp/freevo) (kan t zelf niet nakijken want heb me log uitgezet)??

En post ff de foutmeldingen die je krijgt tijdens het bakken. Kan ik ff zoeken op Google... is makkelijker op die manier voor me :) Heb zelf namelijk nog nooit bttv drivers gecompileerd

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 20:36:
Wat staat er in je record log: Ik dacht in /var/cache/freevo (anders in tmp/freevo) (kan t zelf niet nakijken want heb me log uitgezet)??

En post ff de foutmeldingen die je krijgt tijdens het bakken. Kan ik ff zoeken op Google... is makkelijker op die manier voor me :) Heb zelf namelijk nog nooit bttv drivers gecompileerd
depmod: *** Unresolved symbols in /lib/modules/2.4.26-gentoo-r3/v4l2/video-buf.o
Die krijg ik dus :)

Maar dat is volgens mij het probleem niet, meestal werken ze goed :)
Het opnemen heb ik nu liever aan de praat zegmaar... probleem is dat het moeilijk zoeken is zonder foutmeldingen :( (ik ben uberhaupt slecht in zoeken, maar tsjah)

Verwijderd

Die foutmeldingen van de recordserver zouden moeten staan in het record.log (tenminste daar stonden ze bij mij, toen ik problemen had).

Krijg je mischien een foutmelding als je de recordserver opstart? ./freevo recorderver?

Ik heb even gekeken bij de Freevo documentatie:
The recording server looks for a few items in your config: TV_RECORD_DIR, TV_RECORD_SCHEDULE, TV_RECORD_SERVER_IP, TV_RECORD_SERVER_PORT and TV_RECORD_PADDING. Please see freevo_config.py for details. Please be aware that record_server.py is a network application and your Freevo machine should not have wide open access from the internet without a firewall limiting what ports outsiders can connect to.
Dat zou je nog kunnen controleren...

Op welke manier zet je iets in je schedule? Gebruik je een browser en de webserver (standaard localhost:8000 geloof ik) of via de Freevo (apllicatie) F6?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 21:53:
Die foutmeldingen van de recordserver zouden moeten staan in het record.log (tenminste daar stonden ze bij mij, toen ik problemen had).

Krijg je mischien een foutmelding als je de recordserver opstart? ./freevo recorderver?

Ik heb even gekeken bij de Freevo documentatie:
[...]

Dat zou je nog kunnen controleren...

Op welke manier zet je iets in je schedule? Gebruik je een browser en de webserver (standaard localhost:8000 geloof ik) of via de Freevo (apllicatie) F6?
Die dingen (behalve de dir) allemaal op default gezet... ik gebruik gewoon F6 in freevo
En record.log of iets soortgelijks bestaat niet (als ik locate record doe zie ik geen log files
ik snap het niet meer hoor... ik wil errors ofzow zien, maar niet dat hij het 'gewoon niet doet'...
Nu ga ik pitten, morgen kijk ik er weer ff fris tegenaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Schopje...
Alles werkt nu dus, behalve opnemen. Als ik iets in mijn schedule zet (met F6) wordt er als hij moet opnemen wel een .fxd file aangemaakt, maar geen .avi, waardoor ik wel de informatie uit de tv gids heb, maar niet het programma zelf...
Ik krijg geen foutmeldingen ofzo, en log filetjes hierover kan ik niet vinden... weet iemand hier iets voor?

Verwijderd

Werkt nog steeds niet? Ik heb altijd al gezegd dat de local_conf.py een onding is 8)7. Iemand moet er gewoon een frontend voor schrijven zodat ook 'normale' mensen Freevo kunnen gebruiken :)

Anyway, het log van de recordserver is genaamd recordserver-0.log. Je zou een updatedb kunnen doen en daarna locate recordserver (zou in /var of /tmp moeten zitten.

Een andere manier om de foutmeldingen te ontdekken: Je maakt gebruik van mencoder op op te nemen,
# XXX Please see the mencoder docs for more info about the settings
# XXX below. Some stuff must be changed (adevice), others probably
# XXX should be ("Change"), or could be in some cases ("change?")
# VCR_CMD = ('/usr/local/bin/mencoder ' + # Change. Absolute path to the runtime
# 'tv:// ' + # New mplayer requires this.
# '-tv on:driver=v4l:input=0' + # Input 0 = Comp. V. in
# ':norm=NTSC' + # Change
# ':channel=%(channel)s' + # Filled in by Freevo
# ':chanlist=us-cable' + # Change
# ':width=320:height=240' + # Change if needed
# ':outfmt=yv12' + # Prob. ok, yuy2 might be faster
# ':device=/dev/video0' + # CHANGE!
# ':adevice=/dev/dsp4' + # CHANGE!
# ':audiorate=32000' + # 44100 for better sound
# ':forceaudio:forcechan=1:' + # Forced mono for bug in my driver
# 'buffersize=64' + # 64 Megabyte capture buffer, change?
# ' -ovc lavc -lavcopts ' + # Mencoder lavcodec video codec
# 'vcodec=mpeg4' + # lavcodec mpeg-4
# ':vbitrate=1200:' + # Change lower/higher, bitrate
# 'keyint=30 ' + # Keyframe every 10 secs, change?
# '-oac mp3lame -lameopts ' + # Use Lame for MP3 encoding
# 'br=128:cbr:mode=3 ' + # MP3 const. bitrate, 128 kbit/s
# '-ffourcc divx ' + # Force 'divx' ident, better compat.
# '-endpos %(seconds)s ' + # only mencoder uses this so do it here.
# '-o %(filename)s.avi ') # Filled in by Freevo
Dit zijn allemaal opties. (Ik maak geen gebruik van mencoder daarom staat bij mij alles uit). Dus open een console en doe 'mencoder tv:// etc etc norm=PAL etc etc en kijk welke foutmeldingen je krijgt.

Als laatste, in de freevo mailinglist las ik dat het volledige pad naar mencoder opgegeven moest worden. Dus zoals het hier staat /usr/local/binetcetc. Staat bij jou alleen mencoder pas het dan aan.

Succes

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2004 13:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 13:55:
Werkt nog steeds niet? Ik heb altijd al gezegd dat de local_conf.py een onding is 8)7. Iemand moet er gewoon een frontend voor schrijven zodat ook 'normale' mensen Freevo kunnen gebruiken :)

Anyway, het log van de recordserver is genaamd recordserver-0.log. Je zou een updatedb kunnen doen en daarna locate recordserver (zou in /var of /tmp moeten zitten.

Een andere manier om de foutmeldingen te ontdekken: Je maakt gebruik van mencoder op op te nemen,
[...]

Dit zijn allemaal opties. (Ik maak geen gebruik van mencoder daarom staat bij mij alles uit). Dus open een console en doe 'mencoder tv:// etc etc norm=PAL etc etc en kijk welke foutmeldingen je krijgt.

Als laatste, in de freevo mailinglist las ik dat het volledige pad naar mencoder opgegeven moest worden. Dus zoals het hier staat /usr/local/binetcetc. Staat bij jou alleen mencoder pas het dan aan.

Succes
Ah, erg bedankt... dat log filetje heb ik (weer) niet... maar ik zag dat ik dat hele stuk gecomment had, dacht dat het voor iets anders was :o...
Nu met mencoder het commando zelf ingetypt, maar ik krijg: No such driver: v4l... v4l2 en bttv werken ook niet... Weet jij (of iemand anders) misschien dan wat dit zou moeten zijn :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 19:40:
[...]

Ah, erg bedankt... dat log filetje heb ik (weer) niet... maar ik zag dat ik dat hele stuk gecomment had, dacht dat het voor iets anders was :o...
Nu met mencoder het commando zelf ingetypt, maar ik krijg: No such driver: v4l... v4l2 en bttv werken ook niet... Weet jij (of iemand anders) misschien dan wat dit zou moeten zijn :?
Ah, zelf al opgelost... ik had ze zonder v4l support gecompiled (Gentoo, dus om het wel goed te doen moet je USE="v4l v4l2" emerge mplayer doen)...
Nu het enige probleem nog: welke zender ik ook opneem, hij neemt nederland 1 op :(
maar nu wil ik dus weer, niet het kanaal meegeven aan mencoder, maar gewoon de frequentie... dan moet je dus ....norm=PAL:freq=frequentie:chann...
maar wat is de freevo variabele voor de frequentie :?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 15:17 ]

Pagina: 1