[VPN] Ik kan hem niet zien, hij mij wel

Pagina: 1
Acties:

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:53
Oke, hier is het volgende:

Een vriend van mij hebben al veel ingesteld en gedaan en zijn er eindelijk uit dat we een VPN opgezet hebben. Het is voor hem mogelijk om mij te pingen en om mijn netwerkmappen te bekijken en te copyen.

Nu is het alleen nog niet mogelijk voor mij om hem te zien. Te pingen of een share te vinden.

Ik heb adres 10.0.0.150, en in mijn ipconfig krijg ik als PPP adres 10.0.0.153.
Bij hem is dat voor ethernet 10.0.0.154

Verder heb ik in mijn router ingesteld dat voor TCP en UDP de poort 1723 open. dat is allemaal oke.

Nu kan ik hem niet connecten, en hij mij wel.

Ook hebben we geprobeerd om Generals te doen via een LAN game, maar dat lukte niet helemaal, wat wel apart is is dat ik hem soms kon zien, maar hij mij niet, en als ik hem niet kon zien hij mij weer wel. Een game gemaakt door de ander kon niet gejoined worden. Connection Time Out

Allebei XP erop, hij SP1 en ik SP2. ( Firewall instellingen staan bij mij goed, bij hem ook want hij heeft er geen )

Wat kan het probleem zijn dat ik hem niet kan zien? is dat omdat hij naar mij connect? Zou ik dan ook nog naar hem moeten connecten als hij al geconnect is met mij? Of is het niet mogelijk voor mij om hem te zien, en hij alleen mij?

[ Voor 7% gewijzigd door orange.x op 13-07-2004 22:49 ]

Verwijderd

Maar jij bent nu de server? Of ben jij de client?

Dat is wel van belang om te weten te komen wat en bij wie het fout ziet...

misschien is er wel een Solut1on voor :+

8)7 voor Windows

• orange.x
Ik ben de server ja. Hij connect naar mij toe, en kan dus browsen in mijn netwerk.

Verwijderd

Hmms, heb je al op de Microsoft webstek gekeken? Misschien dat Ome Bill er wel wat op weet......

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:38
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 23:31:
Hmms, heb je al op de Microsoft webstek gekeken? Misschien dat Ome Bill er wel wat op weet......
Die webstek vind ik altijd wat groot ;)

Kan je wel pingen? Heb je niet toevallig zelfde ip, naam etc?

Kan je niet zoeken op computernaam?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• orange.x
mhr-zip schreef op 13 juli 2004 @ 23:37:
[...]

Die webstek vind ik altijd wat groot ;)

Kan je wel pingen? Heb je niet toevallig zelfde ip, naam etc?

Kan je niet zoeken op computernaam?
Ik kan hem niet zien of pingen. als hij niet geconnect is kan ik hem wel pingen.

De adressen die hij krijgt doordat hij in een dosbox "ipconfig" zet kan ik ook niet pingen. en hij mij wel!

We hebben niet hetzelfde ipadres en ook niet zelfde naam.

Maar het rare is dat ik hem in Generals wel weer kon zien, en hij mij soms ook, maar dan zag ik hem weer niet....

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp:

Iemand kan wel in jouw server, maar jij niet in die van hem, maar in Generals zie jij hem wel en hij jou niet, terwijl hij wel in jouw computer kan via het netwerk?!

Ik snap het niet meer......

Je kan dus wel info ontvangen en versturen, maar niet tegelijk 2 kanten op :?

In Generals gaat het van A>B en in Windows van B>A maar tegelijk kan niet......

• orange.x
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 23:53:
Dus als ik het goed begrijp:

Iemand kan wel in jouw server, maar jij niet in die van hem, maar in Generals zie jij hem wel en hij jou niet, terwijl hij wel in jouw computer kan via het netwerk?!

Ik snap het niet meer......

Je kan dus wel info ontvangen en versturen, maar niet tegelijk 2 kanten op :?

In Generals gaat het van A>B en in Windows van B>A maar tegelijk kan niet......
Ja, in principe wel dus ja. Maar is het dus mogelijk om een dubbele VPN op te zetten, dus hij naar mij en ik naar hem?

Verwijderd

Ik heb er nog eens een nachtje over geslapen en ik vind het maar vreemd.

Hoe kan het dat je elkaar dus wel kan zien, maar niet tegelijk? Ik heb bij de instellingen van mijn ethernetmodem (Speedtouch 510) gekeken en misschien dat je daar je Firewall nog hebt aanstaan, zo niet, misschien dat er dan wat verkeerd is ingesteld in je routing setup is NAPT instellingen ofzo........

Ik hoop voor je dat er een paar digi-genies komen die het antwoord kunnen geven, ik begin ook wel benieuwd te worden, ik wil namelijk eigenlijk hetzelfde gaan proberen met een vriend van me :)

Verwijderd

volgens mij gebruiken jullie allebei de zelfde range tussen pc en modem...
hierdoor word het routeren een beetje lastig...
probeer een van de ipranges aan te passen..

suc6

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-05 15:35

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Heb je protocol GRE 47 ook ingesteld op je router?

Ik denk het wel want bij mij kon je niet eens connecten zonder.

www.nintendocasemods.com

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ik heb ook zoiets. Internet delen lukt wel maar bestanden delen lukt maar 1 kant op :S.Dit is mijn topic waar alles staat uitgelegt: Beveiliging thuis netwerk zit in de weg .

Heel erg raar maar waar ;)

Self reflection is the school of wisdom

• orange.x
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 11:11:
volgens mij gebruiken jullie allebei de zelfde range tussen pc en modem...
hierdoor word het routeren een beetje lastig...
probeer een van de ipranges aan te passen..

suc6
daar las ik ook nog wat over op got. een jongen had toen als adres 192.168.1.16 ofzo, en dan moest degene die via die vpn binnenkwam op 192.168.2.xxx

edit:
als ik je verhaal nog een x lees bedoel je dan dat hij thuis dezelfde range heeft als ik thuis ( allebei intern bedoel ik ) ? want dat is dus niet zo. ik zit in de 10.0.0.xxx reeks, en hij zit op 192.168.0.xxx range.

Maar hoe is dit te doen? en hoe kan de persoon die geconnect is zijn ip checken? want de adressen die hij krijgt als hij ipconfig intikt zijn door mij niet te pingen.

Wat er ook gebeurt is het volgende: als hij connect dan valt bij hem even zijn verbinding "weg". want met skype wat we hele tijd draaien valt hij weg, maar zijn internet blijft wel gewoon werken. Maar denk niet dat dat er wat mee te maken heeft
Heb je protocol GRE 47 ook ingesteld op je router?

Ik denk het wel want bij mij kon je niet eens connecten zonder.
dit zag ik net ook op de microsoft site ( waar overigens verder geen reet te vinden is alleen al wat ik al wist. Maar waar kan ik dat nakijken?

[ Voor 11% gewijzigd door orange.x op 14-07-2004 11:43 ]

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-05 15:35

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

in de speedtouch 510 staat deze in het NATP-lijstje

op de speedtouch kun je deze alleen via Telnet invoeren, dus in de uitvoeren-box: 'telnet 10.0.0.138' uitvoeren

user, wachtwoord (als je die niet hebt gewoon [enter]), en dan deze line invullen:

nat create protocol=47 inside_addr=10.0.0.* outside_addr=0

met * uiteraard het IP van je PC

dan 'nat save'

klaar :), type nu 'exit' oid

Als je een andere router heb is het natuurlijk weer anders. Trouwens denk ik wel dat het aan staat omdat je zonder volgens mij niet eens kan connecten.

[ Voor 8% gewijzigd door Digital-DNA op 14-07-2004 13:49 ]

www.nintendocasemods.com

• orange.x
als ik em toevoeg en daarna bekijke met het commando list, zie ik em er niet bijstaan, daarvoor stond ie er ook al niet echt bij volgens mij...

en outside_addr.. dat moet denk ik mijn ip voor inet zijn, en niet 0

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:05
Probeer even aan beide zijden een DMZ zone in te stellen. Oftwel test even of het dan wel werkt dan weet je zeker dat het ook daadwerkelijk om het forwarden gaat. In vele routers het dit ookwel default server ip.

• orange.x
Oke kleine update:

Het is mogelijk om elkaar nu te zien in Generals, dus we kunne tikken naar elkaar en we kunnen elkaar zien in de lan lobby. Verder is het voor hem mogelijk om bij mij \\computernaam te doen en dan een share in te komen. Dezelfde computernaam kan hij niet pingen in een dosbox, en ook mijn ip 10.0.0.150 kan hij niet pingen.

Als ik kijk naar de status ( details van de VPN ) dan zie ik dat de server 10.0.0.150 is en de client ( hij dus ) 10.0.0.159 is. Als hij ipconfig doet dan ziet hij de adressen steeds veranderen.

Is het misschien zo dat we voor de verbinding ( VPN ) die we gaan maken geen vaste ip adressen kunnen vastleggen ?

Wat ook meetelt denk ik is dat ik niet een VPN naar hem kan leggen, maar wel andersom, dat zou betekenen dat er toch nog ergens een "draadje" los ligt. Of dat ergens nog een instelling niet goed zit waardoor de verbinding met mij ook niet helemaal vloeiend loopt.

Wat we gaan proberen nu is, kijken wat het ipadres is per persoon als we gewoon in windows zitten zonder dat gedoe met VPN, en dan kijken in wat dat veranderd als hij naar mij toe connect. Ook proberen we straks een vast ipadres aan te geven in de "connectie naar de VPN", dus zijn "inbelverbinding"

iemand nog tips ?

[ Voor 32% gewijzigd door orange.x op 14-07-2004 21:26 ]

Verwijderd

zoek in search op je computer naar logboeken en er moeten errors instaan. ik heb hetzelfde probleem als jij alleen heb ik een netwerkje hier. heel irritant, de ene moment kunnen we probleemloos bij elkaar naar binnen wippen en de andere moment ERROR kan netwerkshare niet bereiken, u heeft mogelijk niet de juiste machtingen en dan gaat het altijd de andere kant op wel prima.

ik heb mijn pc voorlopig van het netwerk losgetrokken en kan je de error niet exact vertellen maar het was iets van: de andere pc zegt de baas te zijn maar windows staat dit niet toe en dus kon de verbinding niet tot stand komen. (zoiets)

pc1 en pc2 hebben geen gast account of een extra account+ pass. ik ben de enige gebruiker van pc1 en hij van pc2. wij gebruiken beiden ook geen wachtwoord en zijn beiden admins. het ligt absoluut niet aan firewall, ik heb hem zo vaak uitgezet of geuninstalleerd en het helpt geen fok.

ga ik via verkenner naar netwerkomgeving klik ik zijn pc2 share aan, weer die error. als ik dan ping is er nix aan de hand en als ik dan net use X: \\192.168.200.1\sharepiet doe komt er een direkte koppeling en kan ik ineens toch wel erop.

het probleem is volgens mij dat de 2 pc aan het vechten zijn wie de baas is. de netwerktrouble FAQ heb ik uiteraard van begin tot eind gelezen en ben toen met hoofdpijn naar bed gegaan hehe....

• orange.x
Naja kijk, als jij ook naar hem een VPN op kan zetten dan ben jij verder dan wij. Hij kan namelijk wel naar mij connecten, maar andersom dat wil nog niet. Als ik dat vanavond ofzo nou eens voor elkaar kan krijgen.

Eerder kon ik hem nooit pingen, dat gaat nu wel dankzij het uitzetten van de firewall in de modem zelf, maar zonder dat was het echt onmogelijk. En toch blijft het vreemd.

Kan bijvoorbeeld een Virusscanner ook dat soort trucjes uithalen? Dat je niet meer gepinged kan worden als dat ding aanstaat? Want hij heeft namelijk wel zo'n ding, en ik haar virusscanners :) Dus no way dat dat er bij mij op komt!

Maar het is gewoon raar! Hij kan mij via \\woei bereiken, maar niet pingen in dos. Is het misschien mogelijk door te kunnen connecten naar \\woei, uit te vinden WAAR hij naar connect ( dus voornamelijk ip adres ) en met WAT hij connect ( ook ip adres ) zijn daar tooltjes voor om dat bij te houden?

Wel frusty, want zit @ work en kan dus niet thuis aan de slag! wel jammer, misschien dat we het eens moeten proberen met WinGate VPN.

Verwijderd

orange.x schreef op 15 juli 2004 @ 12:27:
Naja kijk, als jij ook naar hem een VPN op kan zetten dan ben jij verder dan wij. Hij kan namelijk wel naar mij connecten, maar andersom dat wil nog niet. Als ik dat vanavond ofzo nou eens voor elkaar kan krijgen.

Eerder kon ik hem nooit pingen, dat gaat nu wel dankzij het uitzetten van de firewall in de modem zelf, maar zonder dat was het echt onmogelijk. En toch blijft het vreemd.

Kan bijvoorbeeld een Virusscanner ook dat soort trucjes uithalen? Dat je niet meer gepinged kan worden als dat ding aanstaat? Want hij heeft namelijk wel zo'n ding, en ik haar virusscanners :) Dus no way dat dat er bij mij op komt!

Maar het is gewoon raar! Hij kan mij via \\woei bereiken, maar niet pingen in dos. Is het misschien mogelijk door te kunnen connecten naar \\woei, uit te vinden WAAR hij naar connect ( dus voornamelijk ip adres ) en met WAT hij connect ( ook ip adres ) zijn daar tooltjes voor om dat bij te houden?

Wel frusty, want zit @ work en kan dus niet thuis aan de slag! wel jammer, misschien dat we het eens moeten proberen met WinGate VPN.
ik heb geen ruk idee hoe je vpn zou moeten doen, maar aangezien het voor jou ook niet werkt ...

ik heb geen router/modem of hardwarematige firewall tussen pc1 en pc2 en pc3. ik kan me beter verdiepen in wat ik eerder beschreef, 1 van de 2 pc moet de baas zijn en de andere slaaf.

heb je al gekeken in je logboeken? daar zeg je namelijk nix over....

• orange.x
Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 16:41:
[...]

ik heb geen ruk idee hoe je vpn zou moeten doen, maar aangezien het voor jou ook niet werkt ...

ik heb geen router/modem of hardwarematige firewall tussen pc1 en pc2 en pc3. ik kan me beter verdiepen in wat ik eerder beschreef, 1 van de 2 pc moet de baas zijn en de andere slaaf.

heb je al gekeken in je logboeken? daar zeg je namelijk nix over....
Ik zit @ work dus ik kan niet zoveel checken aangezien ik ook niet naar buiten kan remoten, anders had ik nog wel mijn server over kunnen nemen, met moeite dan, want zit hier op een win98 bak :S zo traag als stront :)

Maar als ik thuis ben zal ik even gaan kijken, en vanavond proberen mijn maat te VPN-en

Verwijderd

en? opgelost? vertel eens?
Pagina: 1