Toon posts:

floppy kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al 2 floppy's geprobeerd, beide werken ze niet... het volgende gebeurt:
ik heb dus 4 mogelijkheden om hem aan te sluiten, als jullie normaal denken weten jullie die, hoe om enzo :)
3x zegt ie dus flopy fail (logisch) 4e keer doet ie het gewoon, maakt de boot geluiden en alles, maar in windows doet ie t gewoon niet ... iemand een idee dat toch de floppy kapot is?? ik heb hem nog niet getest in een andere pc, omdat ik al 2 floppys erin heb gehad, en beide doen ze het niet....
In de bios heb k ook al gekeken met disabled ofzo, maar staat allemaal aan

grtt

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:41

Just_I

What did you just say?

Zit er niet toevallig iets vast in de floppy drive, zo'n metalen ding dat op een floppy zit gaat er soms nog wel eens af.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Verwijderd

Er is een verschil tussen een drive en een diskette ?

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:57

Hendal.

Chocolate moose

Floppy's nog wel goed?

Oude floppy's kappen er op een gegeven moment mee. Werken ze in andere compu's ?

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Drive in andere pc proberen, meer/andere floppies proberen?
Geen oplossing, maar usb stick kopen? 64mb voor €20 ofzo: sneller, groter en makkelijker.

[ Voor 3% gewijzigd door pisart op 13-07-2004 22:26 ]

Verwijderd

probleem ken ik......als de floppydrive verkeerd is aangesloten, en je stopt er een floppy in, nieuw of gebruikt, dan gaan de floppy's stuk.
gewoon proberen, tot het wel werkt

Verwijderd

- floppy
- floppydrive
- diskette
- diskettedrive
- FMC drive

Probeer het eens te verduidelijken, want het is nu 1 grote floppy-brei. ;)

Op pin1 (als het nokje onder zit, de linkerzijde) moet in ieder geval de rood gemarkeerde draad zitten.
Zie ook: http://biorobots.cwru.edu...to/buildcomp/mountfloppy/

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 22:34 ]

Verwijderd

Dat bedoelde ik dus, maar ontopic, maak de drive voorzichtig open en kijk of de koppen nog recht zitten en of er geen vreemde voorwerpen in achtergebleven zijn zoals shutters. Die willen wel eens achterblijven.
Probeer eens een diskette te formateren.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 22:41 . Reden: aanvulling ]

Pagina: 1