Toon posts:

Zoem geluid bij DVD-speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb de search gebruikt maar kon niks vinden.

Huidige situatie:
Via tulp kabel (rood en wit stekkes) mijn DVD speler op mijn sterotoren aangesloten. Nu hoor ik sinds korte tijd een zoom geluid door mijn DVD geluid. Ik heb niks veranderd en het heeft altijd goed gewerkt. Hij staat aangesloten op de aux aansluiting. Er zit op mijn DVD speler ook een coaxial audio out op. Wat is het verschil tussen een coaxial kabel en een tulp kabel? Lost dat het op?

Bvd,
Kintero

Verwijderd

de brom is een slechte tulp kabel of massa probleem

coax is voor digitaal.. dts en thx sound
optical is het zelfde ongeveer..

Verwijderd

Topicstarter
Lost coax dus het probleem op?

Verwijderd

Een tulpsnoer ís een coaxiale kabel ;)

De coaxial digital audio out is om je DVD speler digitaal aan de sluiten (met 1 enkele kabel voor alle kanalen) ipv bij analoge tulp/cinch kabel welke 2 aparte kabels heeft voor links/rechts.

Wat betreft brom: AV FAQ; # brom - maar ook kabel met slechte afscherming kan zorgen voor extra storing.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 22:18 ]

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 13:11
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 21:47:
de brom is een slechte tulp kabel of massa probleem

coax is voor digitaal.. dts en thx sound
optical is het zelfde ongeveer..
Ja, met een essentieel verschil: optical (Tos-link kabel) zorgt voor een galvanische scheiding, en kan dus net dat laatste stukje brom/zoem/storing verhelpen.
Echter schijnt coax een groter dynamisch bereik te hebben.

Carpe Diem

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-02 22:43
heb je je stekkers al eens schoon gemaakt of beter aangedrukt?
het lijkt op een slecht massa contact.

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

Pagina: 1