Ik ben dus al een tijdje geleden overgestapt naar planet ivm. de goede nieuwsservers(had ik van horen zeggen). Ik heb een lite abbo maar ben toch direct aan het downloaden geslagen
. Maar nu kan ik dus niet meer zoeken noch downloaden sinds 1 dag. Kan het zijn dat ik geblocked ben?
Dat kan zeker, maar erg waarschijnlijk is het niet.
Even een mailtje sturen naar de Planet support/de helpdesk bellen?
Mja ik was daarover aan het twijfelen over wat ik dan moet schrijven. Zo van;DutchBlood schreef op 13 juli 2004 @ 21:27:
Dat kan zeker, maar erg waarschijnlijk is het niet.
mja ik kan dus geen films meer leechen van de nieuwsgroepen, ik heb afgelopen dagen 3 dvds gedownload en ben ik daarom nu gebanned?
Ik weet dus niet zeker of ik dat wel kan maken
ik hoorde laatst van een kameraad dat hij een email had gehad dat ze de planet newsservers aan het vernieuwen waren, misschien ligt het daar nog aan. Of wat awaarle zegt je gaat over je maximale aantal download threads heen.
Wat bedoel je dan met threads? Het aantal downloads (vaste bestanden, dus geen rars ofzo) per dag of het aantal groups die je gebruikt?The_Scarabial schreef op 13 juli 2004 @ 21:38:
ik hoorde laatst van een kameraad dat hij een email had gehad dat ze de planet newsservers aan het vernieuwen waren, misschien ligt het daar nog aan. Of wat awaarle zegt je gaat over je maximale aantal download threads heen.
aantal gelijktijdige connecties naar de nieuwsserver.Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 21:41:
[...]
Wat bedoel je dan met threads? Het aantal downloads (vaste bestanden, dus geen rars ofzo) per dag of het aantal groups die je gebruikt?
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Tja gewoon even bellen of d'r iets mis is met de verbinding oid. Je hoeft echt niet te vertellen dat je 3 dvd's gedownload hebt
Het aantal rars ligt lekker hoog (150 gB/maand )(comfort abbo iig).Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 21:41:
[...]
Wat bedoel je dan met threads? Het aantal downloads (vaste bestanden, dus geen rars ofzo) per dag of het aantal groups die je gebruikt?
Het aantal bestanden dat je tegelijk download staat op 3.
Als je grabit gebruik kan je met de rechtermuisknop op je server klikken en dan server properties en onderaan staat Maximum allowed connections, deze mag maximaal op 3 staan omdat je anders geband word vanwege overbelasting van de server.
Je moet een e-mail sturen naar (d8 ik) newsmaster@planet.nl of je geunband kan worden.
Hardstikke bedanktawaarle schreef op 13 juli 2004 @ 21:47:
[...]
Het aantal rars ligt lekker hoog (150 gB/maand )(comfort abbo iig).
Het aantal bestanden dat je tegelijk download staat op 3.
Als je grabit gebruik kan je met de rechtermuisknop op je server klikken en dan server properties en onderaan staat Maximum allowed connections, deze mag maximaal op 3 staan omdat je anders geband word vanwege overbelasting van de server.
Je moet een e-mail sturen naar (d8 ik) newsmaster@planet.nl of je geunband kan worden.
Ja verder heb ik newsleecher en ik weet wel hoe je connecties moet instellen en zo maar ik had van iemand gehoord dat ie maar met een beperkt aantal bandbreedte per connectie kon downloaden dus daarom dacht im van hoe meer hoe sneller. Nadergand ben ik er achtergekomen dat dat niks uit maakt maar heb ik hem toch laten staan.
Ga even naar nova.planet.nl met je Microsoft Outlook Newsreader.(Tekst Reader)
Subscribe (Kijk in) planet.nova groep
Daarin kan je het volgen.
Zoek alle berichten van: Pascal
Hein12 schreef op 13 juli 2004 @ 21:54:
offtopic:
Hein12 had gelijk
Hein12 had gelijk
[ Voor 13% gewijzigd door Dre op 13-07-2004 22:14 ]
Als je gebanned bent , .... kan je nog WEL in de planet.nova tekst groep kijken op de nova.planet.nl NieuwsServer !!
[ Voor 5% gewijzigd door Hein12 op 13-07-2004 22:00 ]
Ik vind opzich planet de laatste dagen wat minder worden in bijv alt.binaries.movies.divx staan nu nog maar een paar posts verder helemaal incompleet.
alt.binaries.nl, boneless en x zijn nog wel goed, maar ik vind de retentie wel minder geworden (ongeveer 1,5 dag)
ik hoop dat het weer beter word maar anders moet ik maar over op een payserver.
Gelukkig staan de laatste dagen niet zoveel mooie posts in divx dus ik mis niet zoveel
In het forum van binaries4all.nl staat er ook een topic nu over planet
alt.binaries.nl, boneless en x zijn nog wel goed, maar ik vind de retentie wel minder geworden (ongeveer 1,5 dag)
ik hoop dat het weer beter word maar anders moet ik maar over op een payserver.
Gelukkig staan de laatste dagen niet zoveel mooie posts in divx dus ik mis niet zoveel
In het forum van binaries4all.nl staat er ook een topic nu over planet
And this !! Is to go even further beyond!!!
Dit werkt inderdaad en ga nu eens even die honderden berichten van Pascal doorspittenHein12 schreef op 13 juli 2004 @ 21:54:
edit: Na even rondkijken zie ik dus dat meer mensen iets proberen te posten en daarmee testen ze uit of ze gebanned zijn of niet. Dit heb ik dus ook gedaan en mijn connectie word inderdaad geweigerd en dus ben ik gebanned
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 22:11 ]
Verwijderd
Het mag dan wel een test server zijn. Maar waarom ze bij Planet niet de mogelijkheden om via een andere manier of met meer dan 3 connecties op nova te komen blokkeren, is voor mij echter een raadsel.Redenen waarom U geblokkeerd kunt zijn:
U maakt connectie naar een ip nummer van nova.planet.nl (195.121.x.x)
U maakt connectie naar een hostname readerXX.planet.nl
U gebruikt meer dan 3 threads/connecties naar nova.planet.nl
Opheffen van deze blokkade kan indien u uw news client(s) op een
juiste manier instelt en alleen nog gebruik maakt van nova.planet.nl
met maximaal 3 threads/connecties. Indien u deze aanpassing gedaan
heeft gedaan kunt u een email sturen naar newsmaster@planet.nl met
daarin de melding dat u uw configuratie heeft aangepast en onder
vermelding van uw ip nummer. Echter indien u bij een volgende
controle wederom in onze lijst gaat voorkomen dan zal de blokkade
minimaal 1 maand duren.
Yup dat werkt.
Ik werd binnen 2 uur geunblocked en kon weer verder op 3 threads.
Ik werd binnen 2 uur geunblocked en kon weer verder op 3 threads.
[ Voor 67% gewijzigd door blckbrd op 14-07-2004 15:01 ]
Verwijderd
Klopt idd.awaarle schreef op 13 juli 2004 @ 21:36:
Je mag maar 3 threads gebruiken op nova.
Maybe ben je daarom gebanned.
Ik was in het weekend ook gebanned.
Ik kwam nooit in die groep waar die Pascal berichten post en zo.
Vind het wel een beetje lame van Planet, Net als of ze niet kunnnen instellen dat je niet met meer dan 3 threads of zo kan downloaden.
Maarja die nieuwsserver is zowiezo erg klote de laatste paar weken haal nauwlijks wat compleet binnen.
Maar gelukkig hebben we nog payservers he
Pagina: 1