Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voorsprong mobiele telefoons Zuid-Korea (Azië)

Pagina: 1
Acties:

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-11 15:49
Vandaag stond er in de Telegraaf een klein berichtje over Samsung die in Zuid-Korea een nieuwe mobiele telefoon presenteerde met een 3 megapixel camera. Verder las ik laatst een bericht over het feit dat de Zuid-Koreaanse regering fabrikanten van mobiele telefoon ging verplichten vanaf 2005 (of 2006) GPS standaard in de telefoon in te bouwen, zodat vermiste kinderen makkelijker opgespoord konden worden. Er werd bij gemeld dat dat helemaal geen probleem zou worden, omdat dat nu al standaard in elke nieuwe telefoon zat.

In het artikel van de Telegraaf stond dat het nog een jaar zou duren voordat de telefoon van Samsung hier te koop zou komen. Nu vraag ik mij af waarom dat zo lang moet duren. Ik snap dat nieuwe producten in het land waar ze geproduceerd worden het eerst verschijnen, maar een jaar later?.
Als Samsung toch direct ook in Europa gaat verkopen zijn ze toch ver voor op de concurrentie die niet gps standaard heeft en slechts 1,3 megapixel camera's inbouwd.

Geld die voorsprong ook voor andere consumtenelektronica?

Ik denk dat ik vast iets over het hoofd zie, maar wie kan het mij vertellen.

http://www.sec.co.kr/PCS....01=0000100000&RECORDNUM=1
Afbeeldingslocatie: http://www.sec.co.kr/images/news/%28040712%29%20200%B8%B8%C8%AD%BC%D2%C6%F9.jpg

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Ik denk dat ook meespeelt dat de "moderne" oosterse landen de mensen veel meer openstaan voor nieuwe producten/technologiën.

Dat het een jaar duurt heeft wel een aantal redenen. Het kost natuurlijk tijd om voorraden op te bouwen/marketing acties op te zetten/contracten af te sluiten met telefonie-aanbieders etc etc. In de land waar het gemaakt wordt zal dit idd allemaal wat eerder gebeuren. Bovendien is een introductie elders, natuurlijk ook een soort van "voorproefje" voor andere landen. Zowel om te kijken of het product ook daadwerkelijk aanslaat, als om alvast de mensen elders "lekker te maken" :)

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• Kabuto_Raiger
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-11 21:36

Kabuto_Raiger

Let's DDR!!!

Maar ik blijf vinden dat de Aziatische landen in vergelijking met de VS en hier in de EU een absurde voorsprong hebben wat betreft mobiele telefonie en Internet voor particulieren. Ik maak maar een een vergelijking met het cameratelefoontje. Die hadden ze daar al terwijl wij hier nog net een kleurenscherm op onze mobiletjes hebben of het voorbeeld van de 3 Megapixelcamera op een telefoon terwijl wij hiet net een 1.3 MP camera hebben. Ook op het gebied van Internet heeft Japan ook al een heel erg grote voorsprong op ons Europeanen. Zij kennen dacht ik al snelheden van 1 Gigabit, terwijl wij net de 8 Megabit snelehid halen (dit alles theoretisch natuurlijk ;) ) Ik krijg steeds maar weer het gevoel van was ik maar in Japan geboren. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke mening ;).
(sorry, moest dit even van me af schrijven :) )

Dance Dance Revolution

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ja maar het is eigenlijk best logisch hoor. Het komt gewoon doordat de producenten niet meteen genoeg producten maken om de wereld te voorzien van dat product, maar ze beginnen ergens om te zien of het aanslaat, daarna voeren ze de productie op. We hebben gewoon de pech dat veel telecom/gadget fabrikanten uit Japan/Azie komen :(

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
I-mode en dat soort dingen zijn in het oosten ook een stuk populairder dan hier. Dat komt doordat in europa heel veel mensen thuis breedbandinternet hebben. In het oosten is dat niet het geval, hierdoor is er veel meer animo voor internet op de telefoon, dat resulteert ook in telefoons met grote kleurenschermen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Verwijderd

Ik heb gister een nieuwe telefoon (NEC 223i) en nieuwe camera (Nikon Coolpix 3200). Dat hebben ze in Zuid-Korea dus in 1 en ik loop hier met twee dingen te zeulen. Maar zij moeten daarentegen ook surfen op die telefoon terwijl wij hier (meestal) achter een 19" scherm zitten. Het is dus maar net wat je liever hebt.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-11 15:49
Ik blijf een jaar lang vinden, maar ik had inderdaad niet aan de produktiecapaciteit gedacht. Alhoewel ik simpel denk, zet er een fabriek bij, verkoop de nieuwe mobieltje direcht in Europa (of iig nederland :) ) en je speelt de rest van de aanbieders er uit.

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-11 20:31
Tim Schuhmacher schreef op 14 juli 2004 @ 11:32:
Ik blijf een jaar lang vinden, maar ik had inderdaad niet aan de produktiecapaciteit gedacht. Alhoewel ik simpel denk, zet er een fabriek bij, verkoop de nieuwe mobieltje direcht in Europa (of iig nederland :) ) en je speelt de rest van de aanbieders er uit.
1,5 later nadat japan een 1.3 megapixel had kregen wij er pas 1 (Japan bij introductie een stuk of 3/4). Nu hebben wij er net 2 pas op de markt!
Het zal hier nog echt wel een tijd duren eer dat we zo ver zijn!! Maar een jaar kan makkelijk, Nokia gaat met een 3 Megapixel clickon camera werken en met deze situatie zullen fabrikanten die al zo iets hebben al snel de hete adem van nokia voelen en het sneller implenteren! Over 5 jaar loop je met een UMTS verbinding te video bellen met je 3.2 Megapixel video kwaliteit en te gelijker tijd loop je foto's te schieten op 5 megapixel kwaliteit en 3x optische zoom... daarnaast pleur je een hoop MP3's op je 2GB interne harde schijf!

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Pagina: 1