Toon posts:

mysql prioriteit instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een nogal zware Mysql server (met dadelijk 250 miljoen record) waarin selecties gemaakt moeten worden. Nu gaat dit allemaal best (de computer is er wel een seconde of 25 over aan het rekenen (ook na goed zetten van indexes) alleen is mijn computer redelijk locked op het moment dat z'n query wordt afgevuurd op mijn server.

Hoe kan ik de prioriteit instellen van de MySQL server? Dat hij alleen de Idle processor power gebruikt? Ik weet dat er een mogelijkheid is om de insert prioriteit lager te laten zijn dan de select prioriteit, maar ik wil nu de prioriteit van de gehele server naar low of idle zetten.

Het betreft overigens windows XP.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-08 12:08

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* gorgi_19 pakt een pingpongbatje en slaat het topic richting Software Algemeen

Dit is instellen van software, geen programmeerprobleem :)

>> Software Algemeen

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-08 14:00

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ik zou een MySQL server onder linux draaien, zeker als je 250M records hebt.

Verder kan ik in mijn Windows Task Manager de prioriteit instellen van een process, probeer mysql eens op low te zetten?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt kees voor meedenken, ik kan de prio niet verzetten onder windows. Acces is denied. Het draait overigens als een service.

Het is dan misschien geen programmeer probleem maar programmeurs hebben hier soms wel mee te maken, er is ook geen Mysql/SQL forum.

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht dat het hier stond: http://www.experts-exchan...ems/WinNT/Q_20945261.html maar dat werkt niet :-(

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik gebruik vaak de processvieuwer voor dar soort spul, daar kun je de prio veranderen.
sommige programa's zetten hem soms zelf terug.

je kan dit naast de gui ook via een command line doen.

http://www.xmlsp.com/pview/prcview.htm

Iperf

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Met de parameter --skip-thread-priority van mysql kan je iig het verhogen van de prioriteit voorkomen. :)

Als je dit in de config file wilt zetten, doe het dan onder [mysqld] of wat ook de naam van de windows-server executable is:
code:
1
2
3
4
5
6
[mysqld]
user            = mysql
pid-file        = /var/run/mysqld/mysqld.pid
socket          = /var/run/mysqld/mysqld.sock
port            = 3306