Toon posts:

Gratis (??) hosting via www.e-studenten.nl

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Via de mail kreeg ik een bericht van www.e-studenten.nl. Hierin bieden ze studenten gratis een jaar lang een hostingpakket met alle bestaande mogelijkheden.

Heeft iemand hier al een domeinnaam besteld? Is het vertrouwd?

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Lijkt me best te vertrouwen. In de algemene voorwaarden staan geen gekke dingen. Bovendien kost het je maar 5 euro om te registreren en als het straks niets is, is de schade beperkt he :) Dr zijn bovendien wel meer acties speciaal voor studenten ed. die dan gesponsort worden.

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• :murb:
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02 09:43

:murb:

@murb.nl

En, na een jaar?

e-studenten.nl geeft je de kans 12 maanden lang kosteloos ervaring op te doen op het internet. Na die 12 maanden zal je een bericht van ons ontvangen met de vraag of je het contract wil verlengen tegen betaling of dat je het contract wilt opzeggen.
Als je je domeinnaam en hostingpakket na een jaar wilt verlengen, dan kan je overgaan naar betaalde hosting. Je betaald dan EUR 65,- om de registratie en hosting van je domeinnaam en website met een jaar te verlengen.
Je mag dan ook de Worldnet.nl logo van je site afhalen als dit wilt.

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 21:02
De truc zit er natuurlijk achter dat je na het jaar gewoon je account bij hen behoudt, voor 65 euro per jaar.

Verwijderd

Topicstarter
Jewie schreef op 13 juli 2004 @ 21:05:
De truc zit er natuurlijk achter dat je na het jaar gewoon je account bij hen behoudt, voor 65 euro per jaar.
Dat is de bedoeling. Maar iets zegt mij dat veel studenten dat niet gaan doen O-)

• Jewie
Uiteraard... Bij andere Hostingproviders ben je goedkoper uit. Maar dan vraag ik mij af of het werkelijk zo makkelijk is om je domeinnaam mee te verhuizen naar de nieuwe ISP.

Stel, je hebt een goedlopende website en je wilt na het contractjaar verhuizen naar een andere ISP, zal E-studenten.nl dan meewerken om het domein meeverhuisd te krijgen? Er zijn genoeg voorbeelden geweest waarbij dit problemen opleverde. Dit wordt natuurlijk extra bemoeilijkt omdat de SIDN een 'closed'-organisatie is, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Networksolutions (.com/.net/.org) waarbij het makkelijker is om wijzigingen aan het domein aan te brengen.

[ Voor 8% gewijzigd door Jewie op 13-07-2004 21:14 ]

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hey dat klinkt wel interessant, nu nog een leuke domeinnaam verzinnen

Verwijderd

je kunt in theorie een domein + hosting bestellen (gratis), dan na een week opzeggen en je domein verhuizen naar een andere dns en dan je server thuis draaien, en ze laten dit gewoon toe? :?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 21:21 ]

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Ja, ik vraag me af of het bijvoorbeeld ook mogelijk is om het hosting aanbod af te slaan en alleen voor die €5,= je domein aan jet thuisserver kunt koppelen. :Y) :?

Verwijderd

Jewie schreef op 13 juli 2004 @ 21:12:
Uiteraard... Bij andere Hostingproviders ben je goedkoper uit. Maar dan vraag ik mij af of het werkelijk zo makkelijk is om je domeinnaam mee te verhuizen naar de nieuwe ISP.

Stel, je hebt een goedlopende website en je wilt na het contractjaar verhuizen naar een andere ISP, zal E-studenten.nl dan meewerken om het domein meeverhuisd te krijgen? Er zijn genoeg voorbeelden geweest waarbij dit problemen opleverde. Dit wordt natuurlijk extra bemoeilijkt omdat de SIDN een 'closed'-organisatie is, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Networksolutions (.com/.net/.org) waarbij het makkelijker is om wijzigingen aan het domein aan te brengen.
Hoeveel ervaring heb je ermee dan? Mijn ervaring is namelijk dat je juist met .com domeinen altijd problemen hebt.

Bij problemen met een .nl-domeinnaam kan SIDN gewoon maatregelen eisen omdat alle deelnemers een contract hebben ondertekend waarin zij aangeven te zullen meewerken. Als het domein dan op naam van de werkelijke eigenaar staat, heeft de 'oude' SIDN deelnemer niet veel te vertellen hoor.

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Als je het domein zet onder je eigen naam (ook een optie geloof ik) kan je dat wel veranderen naar je thuisserver

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:50

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Zolang je .nl op je eigen naam staat kun je de domeinnaam altijd verhuizen. Je kunt als hoster een verhuizing van een domein niet in de weg zitten, bij een verhuizing zegt de eigenaar (jij dus hoop ik ;)) "Hoi ik ben weg bij jullie" en levert bij de nieuwe deelnemer wat papiertjes in, klaar.

• Jewie
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 22:20:
[...]

Als het domein dan op naam van de werkelijke eigenaar staat, heeft de 'oude' SIDN deelnemer niet veel te vertellen hoor.
Ik was inderdaad vergeten om dit erbij te vermelden. E-studenten.nl biedt de mogelijkheid om de domeinnaam op hun naam te registreren, zodat de eigenlijke registrant buiten beeld blijft. Maar wat als deze de domein wilt verhuizen? E-studenten.nl kan dan een vuil spelletje spelen en volhouden dat zij de feitelijke eigenaar is.

Dus het advies luidt: zorg dat het domein op je eigen naam komt te staan :).

[ Voor 3% gewijzigd door Jewie op 14-07-2004 11:11 ]

• ErikCornelissen
  • Laatst online: 19-02 18:36
Bij Chemical hosting bieden ze nu 50 gratis hosting pakketten uit.

Maar is dat ook een beetje betrouwbaar?

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-02 17:03

Cybje

First Post!

Sowieso altijd domeinnamen op je eigen naam zetten. Ik doe nooit lastig als een domeinnaam nog op naam van mijn bedrijf staat, omdat je vroeger als particulier nog geen .nl'etjes kon registreren, maar er zitten lastige bedrijven tussen. Daarnaast, ik heb zoveel domeinnamen op mijn naam (ik heb al meer dan 5 jaar lang domeinnamen), maar nog nooit stalkers of whatever gehad? Ja hooguit een puberige grappenmaker die me per e-mail meldt dat-ie mijn adres weet ... so what, die staat toch wel online en in de telefoongids. Ik zie niet het probleem in van je adresgegevens online zetten.

Wat ruist er door het struikgewas

• BratMokstrof
  • Laatst online: 10-02 08:54
ErikCornelissen schreef op 14 juli 2004 @ 11:12:
Bij Chemical hosting bieden ze nu 50 gratis hosting pakketten uit.

Maar is dat ook een beetje betrouwbaar?
Ja, ik heb er goede ervaring mee!

• Bianca
  • Niet online
Heeft iemand zich al aangemeld bij e-studenten?? Ik wil toch ook wel zo'n domeinnaam, maar het klinkt wel erg goedkoop.

• netblade
  • Laatst online: 08:20

netblade

Sunrise

o0-Bianca-0o schreef op 14 juli 2004 @ 22:54:
Heeft iemand zich al aangemeld bij e-studenten?? Ik wil toch ook wel zo'n domeinnaam, maar het klinkt wel erg goedkoop.
goedkoop is duurkoop, support hoef je niet te verwachten lijkt mij ....

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• Bianca
  • Niet online
ja dat is wel zo maarja voor mij is het gewoon om te beginnen en zoveel ben ik er niet mee van plan. Ik twijfel alleen nog of ik em op mijn eigen naam laat zetten of niet, liever niet maar volgens mij is dat wel beter

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-02 22:13

Brons

Fail!

Ik zou het wel op je eigen naam laten zetten, en volgens mij is dat tegenwoordig ook verplicht. Als je het op je eigen naam laat zetten kan je zelf dingen veranderen aan het domein.

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
netblade schreef op 15 juli 2004 @ 11:41:
[...]

goedkoop is duurkoop, support hoef je niet te verwachten lijkt mij ....
Nee, want die is voor vrijwilligers ;)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Bij de specs:
Vast IP-adres Nee
Huh? :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Bianca
  • Niet online
Oke dan ga ik morgen maar eens bestellen en ja pech dan dat het op mijn naam staat :(

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

o0-Bianca-0o schreef op 15 juli 2004 @ 20:26:
Oke dan ga ik morgen maar eens bestellen en ja pech dan dat het op mijn naam staat :(
Da's juist geen pech. Dat betekent namelijk dat je 't na een jaar naar een andere SIDN deelnemer kunt verhuizen en daar goedkopere webhosting kunt afnemen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Bianca
  • Niet online
Ja maar in principe moeten hun je ook na een jaar laten gaan, alleen is het wel zo dat je dan makkelijker weg kan vandaar dat ik ook de omschakeling heb gemaakt om het toch op mijn naam te zetten
Pagina: 1