Zoals sommigen wel weten is het op een mac onder Linux mogelijk om met behulp van Mac-On-Linux OS X te draaien 'onder' Linux. Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken geweest maar kan helaas niet iets soortgelijks vinden om (PPC) Linux te draaien in een emulator 'onder' OS X. Mis ik iets of bestaat zoiets gewoon niet?
Wat wil je precies? Een virtueel systeem dat wordt aangestuurd door de linux kernel? Of wil je gewoon linux software draaien onder OS X? Dit laatste kan in de meeste gevallen namelijk prima, omdat OS X (of eigenlijk Darwin) gebaseerd is op BSD.
Kijk eens naar fink.
Kijk eens naar fink.
[ Voor 12% gewijzigd door dawuss op 13-07-2004 19:56 ]
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
je kan het proberen met X11 daarmee kan je KDE draaien en ook Linux appz
maar fink is de oplossing voor console appz en kleine dingen.
maar fink is de oplossing voor console appz en kleine dingen.
PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.
Wat ik precies zou willen is het omgekeerde van mac-on-linux. Oftewel Linux draaien in OS X in plaats van andersom. Tot nu toe is de zoektocht naar iets dergelijks nog onbeantwoord gebleven.dawuss schreef op 13 juli 2004 @ 19:55:
Wat wil je precies? Een virtueel systeem dat wordt aangestuurd door de linux kernel? Of wil je gewoon linux software draaien onder OS X? Dit laatste kan in de meeste gevallen namelijk prima, omdat OS X (of eigenlijk Darwin) gebaseerd is op BSD.
Kijk eens naar fink.
Je kunt natuurlijk x86-linux draaien bijvoorbeeld met bochs, of VirtualPC.
Als je op de website van Mac-on-Linux kijkt, zie je staan:
Client OS support:
- Mac OS X (10.1-10.3.3)
- Mac OS 7.5.2 to 9.2.2
- Linux
In combinatie met: "Arch separation (yes... mol will soon run under OS X)(Mar 21, 2004)" levert dat dus mooie vooruitzichten voor je op.
Als je op de website van Mac-on-Linux kijkt, zie je staan:
Client OS support:
- Mac OS X (10.1-10.3.3)
- Mac OS 7.5.2 to 9.2.2
- Linux
In combinatie met: "Arch separation (yes... mol will soon run under OS X)(Mar 21, 2004)" levert dat dus mooie vooruitzichten voor je op.
[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 13-07-2004 21:01 ]
Beetje zonde om x86 te gaan emuleren als Linux ook gewoon onder de native powerpc architectuur kan draaien, wat veel sneller is.
Ik weet niet of VirtualPC dit kan, maar kijk anders eens naar pakketten als VMWare.
micheljansen.org
VMware is er helaas (nog) niet voor de ppc. Maar ik denk (zoals al in mijn vorige post aangegeven) dat Mac-on-Linux binnenkort ook als Linux-on-Mac te gebruiken is.dawuss schreef op 13 juli 2004 @ 21:03:
[...]
Beetje zonde om x86 te gaan emuleren als Linux ook gewoon onder de native powerpc architectuur kan draaien, wat veel sneller is.
Ik weet niet of VirtualPC dit kan, maar kijk anders eens naar pakketten als VMWare.
Je kunt om het te proberen al wat spelen met de developer sources. Werken (iig betrouwbaar) doet het nog niet goed, maar compilen gaat al prima.(!)
[ Voor 19% gewijzigd door begintmeta op 13-07-2004 21:37 ]
Oeps, beetje slordig van me dat ik dat niet even had nagezochtbegintmeta schreef op 13 juli 2004 @ 21:16:
[...]
VMware is er helaas (nog) niet voor de ppc. Maar ik denk (zoals al in mijn vorige post aangegeven) dat Mac-on-Linux binnenkort ook als Linux-on-Mac te gebruiken is.
Als m.ol. binnenkort is aangepast, lijkt me dat sowieso de beste oplossing. Hoe minder emulatie hoe beter
micheljansen.org
Net als met films is 'soon' helaas niet echt duidelijk te definiëren. Mijn ervaringen met developer versies zijn ook dat deze meestal erg instabiel zijn en doorgaans niet eens te compilen zijn door mijn simpele zieltje.begintmeta schreef op 13 juli 2004 @ 21:00:
Vreemd is het wel dat er helemaal geen emulatoren te vinden zijn die een extra macje weten te emuleren.
Pagina: 1